Komt dit iemand bekend voor?? SInds een aantal nachten huilt mijn zoontje in zijn slaap. De afgelopen week viel het nog wel mee 1, 2 of soms 3 keer in een nacht huilt hij een keer heel hard, echt maar 1 schreeuw ofzo en dan sliep hij gewoon weer verder. Afgelopen nacht wel elk uur volgens mij, even huilen en dan ga ik kijken ligt hij gewoon te slapen. Het is ook niet zo dat we een hele drukke dag hebben gehad ofzo. Heb alleen wel het idee dat hij rustiger is overdag, geen koorts ofzo maar wel wat anders dan normaal. Ook gaf hij zijn fruit over gisteren en de 2 dagen daarvoor zijn warm eten, de fles, brood en pap blijft er wel goed in. Weet niet zo goed wat ik hier mee moet doen hij is verder wel alert en vrolijk. Misschien heeft iemand dit ook meegemaakt?? Groetjes Yvonne
Ja, heeft Thirza hier ook wel eens gehad. Dan ging echt de sirene aan, zo hard dat ik het op een rennen naar boven zette... kwam ik boven, lag ze rustig te slapen. Hier dacht ik wel dat het met drukte te maken had, of vermoeidheid althans. Dat ze dan even wakker wordt en zo moe is dat ze even helemaal van de wereld is en dan even niet meer 'weet' waar ze is ofzo... Gistermiddag gebeurde dat brullen weer, maar nu brult ze zichzelf dan wel wakker. Maar was weer na een drukke ochtend met weinig slaap. Maar bij niet-helemaal-lekker zijn kan ik het me ook goed voorstellen dat het gebeurt,
Onze dochter heeft dit ook wel eens gedaan, vooral na een voor haar inspannende dag doet ze het. Ik vond het wel apart, oogjes dicht maar hard huilen...Ik weet niet hoe oud je zoontje is? Misschien zit hij in een sprongetje ofzo, dat er toch wel veel in zijn koppie omgaat.
Mijn zoontje heeft het eigelijk nog steeds, vooral na drukke dagen bv als hij naar het kdv is geweest dan is hij onrustiger in zijn slaap.
hier nog steeds, en ik slaap tot 2 mei nog bij haar op de kamer, ik zit dan rechtop in bed hahaha maar ze houdt al vrij snel weer op. t zal wel een fase zijn denk ik!
Kwestie van dingen verwerken geloof ik. Kindjes die dromen in emoties, nog niet echt in beelden (hebben ze ooit onderzocht). En verdriet moet ook verwerkt worden.
Hier ook. Meisje is 7,5 maand. Schijnt bij deze leeftijd te horen, is een fase. Zij slaapt heerlijk door, mama en papa zitten rechtop in bed van schrik
Dat doet Lisanne ook wel eens hoor. Een kreet en dan is het weer muisstil boven. Ik denk dat ze dan droomt. Tja het is ook niet niks natuurlijk wat zo'n kleintje allemaal te verwerken krijgt. Groetjes Saskia
Heb gisteren "toevallig" even in "Oei, ik groei" zitten bladeren en bij 26 weken sprong staat dat dit kan gebeuren (heel herkenbaar hier ). Zou me niets verbazen als dat bij de volgende sprong (37 weken, oftewel 8,5 maand) ook zo is. Qua leeftijd klopt dat denk ik? Heeft inderdaad te maken met verwerken van indrukken. Ontwikkeling gaat zooo snel, logisch dat ze daarvan af en toe van slag zijn toch? Wel schrikken inderdaad, vooral als je het totaal niet verwacht. En ons meisje in absoluut geen huiler, we horen haar zelden en dan is het wel bizar als ze ineens een schreeuw geeft. Wat zij trouwens de laatste week ook heeft, is dat ze op een bepaald tijdstip huilend wakker wordt. Meestal slaapt ze nog even rond een uur of zes 's avonds, dat heeft ze echt nodig, anders redt ze het niet tot de volgende fles. Maar dan wordt ze na één cyclus (45-60 min) huilend wakker. En als we dan gaan kijken, is ze binnen no time weer aan het lachen, door haar tranen heen. Heel apart.
Ja, wij hebben dit ook sinds kort (kindje net 7 maanden). Goed te weten dat dit bij de leeftijd past.