Mijn zoontje is bijna 16 maand, en heeft 2 ondertandjes, en 1 boven snijtand wat er voor de helft door is.. Maar toen ik hem daar net aan het verschonen was zag ik dat hij er gewoon een kies doorheeft.. Ook onder zie ik al aardige bobbels op zn tandvlees waar de kiesjes komen.. Hebben meer moeders dit meegemaakt bij hun kinderen, dat eerst de kiesjes komen?
Mijn dochter kreeg haar eerste tand op 12 maanden. Laat dus. Met 13 maanden kreeg ze haar eerste kies. Ik geloofde het gewoon niet Maarja het was toch Echt zo. Het was tand nr 3 bij haar.
Ja, mijn zoontje ook nu net een week pas de bovenste snijtand.. Vind t zo gek dat hij nu al een kies heeft.. Kwamen ze toen ook achter elkaar? De tandjes en kiesjes bij je dochter? Aangezien ze zo 'laat' zijn?
Mijn dochter heeft 2 ondertandjes. Bijt en kwijlt echt gigantisch maar niet waar ik het had verwacht, namelijk boven maar aan de zijkant, bij de kiezen. Denk dus ook dat zij eerst een kies krijgt nu.
Hier ook rare volgorde 1e tandje bij 14 maand. Eerst 2 onder toen 2 snijtandjes boven toen 2 voortanden boven en nu onder een kies
Dat is idd heel snel! Ben benieuwd hoe het hier gaat, denk ook wel dat nu alles echt achter elkaar gaat komen.. Hopelijk net zo weinig last als zn vorige tandjes..
Hier qua tanden ging het op volgorde, alleen voordat haar kiezen doorkwamen kwam eerst haar hoektanden onder door, die 'normaal' volgens het schema als laatste, na de kiezen, doorkomen. Onder heeft ze nu dus al alle 6 haar tanden en inmiddels zijn er ook een paar kiezen door. Dus ja, mijn ervaring is dus ook dat tanden en kiezen niet altijd volgens schema doorkomen....
Ja was hier ook zo. Met 6 maanden 2 ondertanden, met 9 maanden 2 boven tanden en met 11 maanden ook boven 2 tanden ernaast. Toen kwamen met 13 maanden de kiezen en met 15 maanden de andere 2 ondertanden. Op z'n hoektanden zitten we nu nog te wachten.