Mijn dochtertje van anderhalf heeft nog maar heel weinig haar en het groeit ook ongelijk. Om het een beetje verzorgd te laten ogen wil ik er graag een knipje of haarbandje in doen. Echter staat ze niks toe. Als ik al met het baby-borsteltje kom dan houdt ze haar handen al op haar hoofd. Elk knipje of elastiekje wordt er gelijk uitgetrokken. Zelfs een dun zacht haarbandje trekt ze er meteen uit. Al doe ik het er twintig keer opnieuw in, ze trekt het er keer op keer weer uit... Heeft iemand tips om dit te voorkomen?
Lastig he? Hier heeft dl al sinds haar geboorte aardig wat haar. We waren al vrij snel met knipjes ed in de weer Het weigeren van elastiekjes of knipjes gaat met fases hier. Maar over het algemeen laat ze het prima toe en zoekt ze ze zelf uit. Als ze wat meer moeite heeft doe ik dunne elastiekjes in (van het kruidvat, lijkt een beetje op van die loom dingen) die krijgt ze bijna niet uit.
Ik herken het probleem wat betreft niet veel haar en vind het los ook al snel slordig uitzien. En daar hou ik niet van! Gelukkig vind mijn dochter het helemaal niet erg als ik met haar, haar frutsel maar haalt inderdaad daarna wel alles eruit. Daarom gebruik ik altijd loom elastiekjes. Daar zit veel rek in en blijven bij mijn dochter de hele dag netjes zitten. Voordeel is ze zijn in veel kleuren te verkrijgen dus altijd mooi bijpassend bij de kleding .
Hier probeerde ik het, maar ging t uit dan liet ik t ook even zo. Die loom-achtige dingen gebruik ik niet meer, want ze rukt ze er met haar en al uit, omdat ze 'uiiiiit' moeten Gaan we naar buiten probeer ik t nogmaals, maar hoe meer aandacht ik er op legde bij die leeftijd hoe meer het 'nee' werd
Hier ging het al vrij snel goed (Dl vond staartjes erg leuk staan bij zichzelf) maar elastieken met bloemen eraan of speldjes met glimmende dingen zijn favoriet...
Hier werkte niks, dus gewoon bij laten knippen zodat het er een beetje prima uitzag en gewacht tot het lang genoeg was en dochters oud genoeg om staartjes enzo leuk te vinden