Ik dnekd at mn ventje verkouden is, ik ben het ook Maar hij slaapt het liefst op zn buikje, zn nekje is erg sterk..dus sowieso overdag laat ik em altijd zo slapen...maar vanochtend werd ie namelijk wakker van slijm in zn keel en lag plat...ik hoor hem dan kokhalzen en daarna hoesten...heel akelig geluid in elk geval.. Net ook, ik hoorde de babyfoon ruizen..dus ik kijk..ligt ie half te stikken in dat slijm...wat kan ik nou het beste doen?...heb al Luuf gesmeerd, ga het straks nog maar es doen.. Maar hoe nou vanacht...als ie plat ligt komt het er helemaal niet goed uit...en ben ik bang dat ik hem niet hoor...en op zn buikje leggen is niet echt verstandig heh...hij slaapt wel naast me in zn wiegje...
Ik vind op zn buik helemaal geen slecht idee hoor, ik vind rugslapen sowieso doodeng. Stel je voor dat er wat slijm loskomt en hij kan niet op tijd draaien ofzo. Het beste lijkt mij op de zij en anders gewoon lekker op zn buikje, dan kan het er tenminste uit. Je zal er toch wel opgespitst liggen vannacht, dus je bent er gewoon op tijd bij denk ik. Je kunt ook wat Luuf in een bakje kokend water doen en bij het wiegje zetten, dan stoomt het ook in de kamer.
Oh wat een goed idee, dat ga ik sowieso doen!...ja wete je ik ben er helemaal niet zo bang voor, als ie op zn buikje ligt...kijk altijd even...en hij ligt namelijk vaak met zn gezichtje op zn handjes.. En ook als ik soms stiekum gluur, ligt ie diep te slapen maar tilt heel netjes zn hoofd op om op de andere kant te liggen.. en wat je zegt...ik ben extra alert vanacht.. Alleen op zn zij wilt ie sinds 2 dgn niet meer...ik zou ook als hij eenmaal diep slaapt em stiekem om kunnen draaien op zn zij...maar heb ook begrepen dat dat de luchtwegen wat vernauwd
Wat je ook kunt doen is de douchekop aanzetten,heet water en dan in de douche staan(niet onder water) zodat het gaat stomen,dat helpt ook een beetje.Succes!
* Voordat je m in bad gaat doen de douche heel warm aanzetten zodat het echt een sauna is in je badkamer en dan er ff 10 minuten gaan zitten. * Bed schuin zetten: boeken eronder of plankjes * Ui bij zijn bedje. Succes!!
bedankt voor de tips!! net weer wilde ie een "mondje terug" geven...was het 1 grote roggel die ik uit zn mondje moest "trekken'...echt sneu ....mss ga ik straks wel ff stomen voordat ie gaat slapen.. maar mag dat wel met zo'n kleintje..hoelang? 10 min is dat nie heel lang in zo'n stoomcabine?
Je moet wel de kraan uitzetten als je naar binnen gaat.. 10 minuten is wel max denk ik.. Je kindje mag het niet te warm krijgen..
Zou hem lekker bij je houden vannacht. En niet te lang wachten met z.n kleine baby als die ziek is. Dan naar de hap. Stekte in elkgeval.
Neus vaak sprayen met zoutwateroplossing. Dit helpt ook het slijm dat hem dwars zit los te krijgen. Ken het hoesten wat je bedoeld. Onze zoon heeft er bijna 3 maanden last van gehad, tot stikkens aan toe. Is erg eng en ben ook heel vaak mijn bed uit gegaan. Als je het niet vertrouwt: ga naar de huisarts. Ben er vaak geweest en uiteindelijk toch doorgestuurd naar de ka... daar is hij nu nog onder behandeling.