Hoi hoi, Mijn meisje heeft een temperatuur van 37,5 soms iets hoger 37,7..s'avonds dit is altijd zo....is dit nu een goede temp of heeft ze nu verhoging? Kom op internet steeds tegen dat dit verhoging is...moet ik haar dan pcm geven ervoor? Ze is bijna 6mnd. Weet het even niet....
37,7 is inderdaad verhoging, zou in de gaten houden of het niet hoger wordt!! Vanaf 38,5 is koorts en mijn arts zegt dan pas pcm geven...ze moeten zelf ook weerstand bieden tegen koorts!! Maar volg je gevoel als jij vindt dat ze er een nodig heeft geef je haar een!!
Ik zou even afwachten hoor....anders moet je voor dit soort vragen even je ha bellen Drinkt ze wel gewoon goed?
Mijn dochter heeft het altijd warm, vanaf haar geboorte al. Ze heeft eigenlijk altijd een temp van 37,5, dus dat is voor haar normaal. 37,5 graden is absoluut geen koorts of verhoging, hoef je ook geen paracetamol voor te geven. Is ze verder ziek of heb je toevallig gemeten?
37,5 is prima, 37,7 is idd verhoging, misschien tandjes gerelateerd? Heb je trouwens ook al een andere thermometer gebruikt om te kijken of die hetzelfde aangeeft?
Ze hebbem afgelopen vrijdag ooronsteking geconstateerd bij haar...vandaar dat ik temp....ze heeft er ab voor nu...ze drinkt goed en de hapjes eet ze ook! Verder is ze gewoon allert. Andere termometer heb ik nog niet gedaan...zal ik eens doen! Ze heeft wel erg rode wangen al twee dagen...maar van tandjes kan ik ((nog) niks vinden....
Is ze hangerig of huilerig? Ik temperatuur mn meisje eigenlijk nooit, mits ik het idee heb dat ze zich niet lekker voelt, maar das nog niet aan de orde hier... Als je het idee hebt dat ze zich prima voelt zou ik me geen zorgen maken...
oh haha jouw berichtje kwam tijdens het schrijven van mijn vorige berichtje, nu snap ik het waarom je temperatuurd
Klinkt niet alsof je je zorgen zou moeten maken meid.... Tandjes hoef je ook niet gelijk te zien kan ook even zeuren zeg maar voordat iets doorkomt.
Verhoging bij oorontsteking is ook niet gek natuurlijk, gelukkig is ze alert en eet en drinkt ze prima!
Daarbij is koorts altijd een teken dat het lichaam vecht tegen de "ziekte" dus eigenlijk alleem maar goed.
37,7 in de avond is niet erg. Zolang ze goed drinkt en zo zou ik het even afwachten. Vanaf 38 is koorts.
Volgens mij is dat gewoon een goede temperatuur.. mijn dochter had pas geleden 37,6 en we moesten toen ook naar het cb.. hun vertelde mij dat het gewoon goed was.. pas 38 graden is koorts
Net getempd met andere termometer en die gaf 37.0 aan...dus weet het ook niet... Maar als ik jullie reacties lees is er niks aan de hand dus! Hihi ja de ooronsteking zou wel bijna weg moeten zijn hoor...maar kan natyurlijk dat ze daarom sxhommelt mischien....heb der geen pcm gegeven...zolang het niet hoeft doe ik het niet. Heel erg bedankt! Ben een stuk geruster nu!
Bij oorontsteking is de temp niet zozeer leidend bij de vraag of je een zetpilletje moet geven, maar veel meer de vraag of ze pijn heeft. Oorontsteking doet namelijk echt gruwelijk veel pijn. Haar temp klinkt iig goed nu, neem aan dat die hoger is geweest? (Voelt ze nu koeler dan toen je met haar bij de huisarts kwam?) 37,7 is wat verhoging: geen reden om paracetamol te geven. Sowieso geef je bij koorts pas een zetpil als je kind er teveel last van heeft of de koorts wel erg hoog wordt. Zolang dat niet het geval is, is koorts een gezonde reactie van het lichaam op ziekte, en moet je dat vooral niet willen onderdrukken.