Onze dochter wordt volgende maand 2 jaar. Ze eet al ruim een jaar met de pot mee, drinkt overdag gewone melk, eet kwark als toetje; draait gewoon met ons mee qua eten en drinken. Ze drinkt ook al sinds 15 maanden uit een gewone beker. Maar dat flesje voor het slapengaan; dat is echt onderdeel van het naar bed gaan-ritueel. Hoe stop ik hiermee? Ze krijgt nu opvolgmelk nr 4, 90 cc. Ik vind het wel prettig haar nog iets te drinken te geven voor ze gaat slapen. Hoe doen andere mensen dit? Gewone melk opwarmen en dan in een beker geven? Of thee?
Hier ook een flesje voor het slapen gaan. Geef al wel sinds 1 jaar is warme halfvolle melk. Toevallig van de week over gehad met ml wanneer we hiermee gaan stoppen. Wij stoppen er na de zomer mee. Ik vind dat ze met de warme dagen wel wat extra vocht kan gebruiken. Misschien eerst overgaan op wat drinken / water uit een gewone beker alvorens te stoppen. Denk vooral doen waar jij je goed bij voelt. ..
Hier 'moest' hij van de CB al af rond de 10 maanden, dit hebben we niet gedaan. Nu is hij een jaar oud en is hij er toch wel vanaf. Hij krijgt hier om 17.30 warm eten met een beetje appelmoes na en om 19 uur een schaaltje vla ipv de melkfles.
Hier geef ik ook nog een flesje volle melk voor het slapen. Dl is 22 mnd. Ze geniet er van en zie het probleem niet zo. Wij drinken savonds toch ook nog wat niet zo lang voor het slapen?
Helemaal mee eens! ZL krijgt hier ook nog steeds een volle fles. Het hoort ook een beetje bij het avondritueel. Als hij geen dorst of honger meer heeft geeft hij dat vanzelf wel aan.
Mijn zoon vond dat ook zo heerlijk . Ik heb na 1 jaar de KV vervangen door koemelk, na de 2,5 jaar de fles vervangen door een bekertje. Dan kreeg hij een beetje warme melk voor het slapen gaan. De hoeveelheid heb ik langzaam kleiner gemaakt (op laatste ongeveer 60 ml) en op een dag liet hij het staan ... Het hoefde niet meer van hem. Toen was hij ruim 3 jaar. Mijn BV-meisjes dronken bij mij voor slapen gaan en toen ik stopte met BV (2 jaar) hadden ze geen alternatief nodig ...
Waarom zou je stoppen? Heb ook lang melk gegeven, gewoon volle melk in een flesje. Zoon is nu net twee trouwens. Na de melk wilde hij ook altijd water uit een flesje Op een gegeven moment kon ik hem steeds minder melk en daarna meer water geven. Nu vaak flesje water En soms een fles warme pap. Maar zoon eet bijna nooit iets van een toetje. En heeft soms honger voor t slapen gaan. Blijft dan om drinken vragen,maar heeft eigenlijk altijd trek. Ik vind t flesje s avonds ook geen probleem. T zuigen geeft hem ook soort rust. Gebruikt al even geen speentje meer..... Zolang ik geen heeeel belangrijke reden hoor, waarom t niet goed zou zijn voor t slapen gaan een flesje water of pap...ga ik lekker door. Mn zoon is heel 'gewoon' qua postuur, 12,5 kg denk
kinderen die na hun 1ste verjaardag, zeker 2de verjaardag! nog kv krijgen hebben veel meer kans om dik te worden, blijkt uit onderzoek. Ik zou als je het flesje nog wil geven dus inderdaad kiezen voor gewone halfvolle melk, en dat moet dan incl. de 300 cc per dag zijn. Maar je kan ook proberen om het af te bouwen. Hier hebben we dat bij de oudste langzaam gedaan. Eerst het flesje kleiner gemaakt, daarna het flesje gegeven op de bank en daarna boekje lezen en naar bed, en daarna de fles weggelaten en alleen nog boekje lezen. Ging echt heel makkelijk. Hij was toen 14 maanden ofzo.
Mijn dochter van 2,5 drinkt voor het slapen nog steeds een beker warme (halfvolle) melk. Het is hier ook een gewoonte geworden en ik vind er ook niks mis mee. Er zijn genoeg volwassen mensen die een beker warme melk drinken voor ze gaan slapen.
Ik zou of eerst de fles veranderen in een beker, of eerst de melk veranderen in gewone melk. Net wat je wilt, maar een van beiden eerst. Daarna verander je de andere. Dan heb je uiteindelijk lekker een bekertje warme melk voor het slapen en dat kun je in principe natuurlijk blijven doen tot... eindeloos!
Dit.... Hier werd het flesje opvolgmelk met 11 maanden een flesje gewone melk en met 15 maanden een bekertje gewone melk en krijgt dat nog steeds voor het slapen gaan, wel koude melk overigens...dan tandjes poetsen en naar bed.
Mijn dochter krijgt ook nog steeds een flesje opvolgmelk voor het slapen gaan. De opvolgmelk is mij zelfs geadviseerd door een arts. Zij blijft dit flesje gewoon krijgen tot ze hem zelf laat staan. Ze laat hem nu ook wel eens staan maar drinkt er ook nog vaak genoeg van.
Dochter van bijna 2,5 krijgt elke ochtend na wakker worden en voor het naar bed gaan nog steeds een flesje warme melk. Is puur gewoonte en even een rust momentje voor haar. Zie nog niet in waarom ik daarmee moet stoppen. Is echt even een momentje op de bank. Meestal lekker tegen papa of mama aan! Speen hebben we ondertussen wel al afgeleerd..
De oudste heeft tot 1,5 een flesje gewone warme melk gehad, toen wilde ze niet meer. De jongste is na het zelf stoppen met de bv met 13 mnd nooit op een fles over gegaan (fles weigeraar). Ik zou geen kv geven, maar gewoon het kind laten aangeven wanneer het wil stoppen.
Er zijn ook artsen die zeggen dat je een fles azijn leeg moet drinken als je kramp in je linkse kleine teen hebt.. Opvolgmelk bevat heel veel suiker. Loze calorieën die dikmakend zijn... Maakt mij verder niet uit, maar ik ben zelf niet mager, en ik gun mn kind een leuker postuur dan dat ik he heb
ik zou in jouw geval de avondmelk geven in een bekertje. zo heb ik ook afgebouwd bij mijn dochter toen ze 1 jaar was en we stopte met de fles. Hier ging het zo: na toetje, spelen en slapen. Werd ze daarna wakker van de dorst dan bekertje warme melk. Op een gegeven moment werd ze daar niet meer wakker voor..
Onze dochter drinkt sinds ze 1 is gewone halfvolle melk uit haar fles. Wat ze hier ook nog een tijdje had gedronken is gewoon thee met een scheutje melk.. Misschien dat je dat langzaam kan opbouwen?