Normaal heb ik hier niet zo snel vragen over maar vind dit toch wel lastig. Mijn zoontje is nu 6 weken. S ochtends krijgt hij sowieso nog een mutsje op buiten in de wagen, maar wat is nu s middags verstandig? Het voelt voor ons wel als lente nu, maar hij is nog maar 6 weken natuurlijk.
Hier bij wandelen wel, wind is nog best fris.. Maar nu ligt ze bijv uit de wind, met de wagen deels in de zon in de wandelwagenbak en heb hem wel af gedaan omdat ze vrij warm begon aan te voelen.
Ik heb hem uiteindelijk afgedaan omdat ze toch wel warm begon te voelen in de bak (uit de wind) en in de maxi-cosi (met zonnescherm omhoog en in de voetenzak). Ze had wel de capuchon van haar jasje op.
Ik deed tot nu toe meestal dubbelop , die capuchon is zo wijd dat ze voor mijn gevoel wel heel veel warmte kwijt kon raken via haar bolletje . Misschien wat overdone?
Ik zou het mutsje er nog wel op doen. Ook al is het buiten al behaaglijk voor ons, de wind kan bedrieglijk zijn. Baby's hebben relatief een groot oppervlakte, zeker het hoofd. Hierdoor koelen ze ook sneller af dan wij, volwassenen.
Ik zou het idd ook doen, en je kan best een keertje voelen hoe het onder het mutsje voelt, als het klammig voelt, dan is het te warm. Maar kan me niet voorstellen dat dat nu zo'n vaart zal lopen.
wij zetten met 7 maanden ook nog altijd een mutsje op. In de zomer dat hij werd geboren was het een paar dagen/weken super warm en had hij een dun mutsje op. Nu afhankelijk van het weer een wollen mutsje of een dun kantoenen mutsje. Wij doen dit ivm alle prikkels van buiten.