Dreumes komt elke keer niet zonder antibiotica van hoest af

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bailief, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Allergieen testen is bij jonge kinderen beneden de 4 jaar nogal tricky: testen zijn namelijk nogal eens vals negatief: dan is er dus wel een allergie, maar geen antistoffen in het bloed of geen reactie bij een huidtest.
    Je zou zelf al eens kunnen kijken of je verbetering ziet als je haar op een koemelkvrij dieet zet en zoja: wat er gebeurt als je haar dan opnieuw weer koemelk geeft. Dat is bij jonge kinderen eigenlijk de enige manier om goed te testen.
    Als je haar op dieet zet, moet je echt een periode van 2-3 maanden nemen, zodat haar lijf goed tot rust kan komen: pas na 4-6 weken is alle melk uit je lichaam namelijk.

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hmm dat is erg jammer, maar goed om te weten. Dan hoef ik daar geen hoop op te gaan vestigen. Ik ga het inderdaad maar eens proberen, het is opzich een "simpele" manier om iets uit te sluiten. Ik vraag me wel af of ik dat dan niet al eerder had moeten merken?

3. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Allergieen kunnen zich heel langzaam opbouwen, (van heel licht naar erger worden), maar ook gewoon pas later ontstaan.
    Een vriendin van mij stopte met melk voor beide kinderen en ineens waren de oorontstekingen en de vele verkoudheden weg. Krijgen ze melk binnen, dan zijn ze geheid weer ziek.
    Is de moeite van het proberen wel waard dus. Zorg wel even dat je je goed inleest, want melk(bestanddelen worden aan heel erg veel producten toegevoegd en andere dierlijke melken zijn geen goed alternatief, omdat de eiwitstructuur daarvan heel veel op die van koemelk lijkt. Er is een facebookgroep waar je de nodige tips kunt krijgen.

4. staffies

staffies Bekend lid

21 sep 2009
    551
    0
    0
    emmen
    Onze dochter hoest ook altijd als ze ziek is en moet er ook van overgeven echt om moe van te worden, maar wij hebben van de KNO- arts een tip gekregen en dat zijn zoutoplossing druppels en kun je bij de apotheek kopen ..in elk neusgat ongeveer 3 druppels en ze moeten het dan doorslikken en dat lost het meeste slijm op .. Het werkt hier in ieder geval super ..

5. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    410
    649
    93
    Hier had ik drie kinderen met die klachten. Maandelijks kuurtjes etc. Wij zijn naar een homeopaat gegaan en geen last meer. Geloofde er nooit zo in maar heb mn kinderen echt zien veranderen daardoor.

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Bedankt nog voor de berichten, ik kom een update geven :).

Gisteren de afspraak bij de kinderarts gehad. Dochter heeft moeten bloed prikken, 6 buisjes, en wordt dus goed onderzocht. Ze wordt onder andere onderzocht op haar afweer, de uitslag krijgen we over 5 weken. Allergieën sloot de kinderarts vreemd genoeg uit. KMA was onmogelijk volgens haar want dan had ze dat al eerder moeten hebben, gluten was ook onmogelijk maar die heb ik wel op het labbriefje gekregen. Onder het mom van "als ze toch al moet bloedprikken kan dat er ook wel bij".

Ze verwees ons ook naar de KNO arts omdat dochter de hele tijd met haar mond open zit. De KNO arts had gelijk plek en concludeerde dat ze waarschijnlijk last heeft van haar neusamandelen. Daar kunnen ze overheen groeien maar de keus tot een operatie wordt aan de ouders over gelaten. Wij moeten bepalen wanneer het ziek zijn teveel is, dan hoef ik alleen maar te bellen en wordt er een operatie in gepland.

We wachten eerst de uitslag van het bloedonderzoek af en aan de hand daarvan gaan we kijken of opereren zinvol is.

De KNO arts sprak de kinderarts trouwens tegen. Omdat haar vader en ik allebei een allergie hebben (gehad) is de kans dat dochter een allergie heeft 70% volgens hem waardoor zij eerder last kan hebben van haar luchtwegen.

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wat fijn dat er nu serieus naar jullie geluisterd wordt. Bij mijn zoon zijn het ook de neusamandelen. Inmiddels staat de hele vsm lijn weer op het aanrecht en ga ik zo de ha bellen omdat hij de hele week al rommelig slaapt, huilt en aan zijn oortje zit. Al ging het gister en vannacht best goed.
    Ik vind het zo lastig. Ik wil dat hij zich goed voelt maar een operatie.. Ik zie er zo tegen op.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ahh wat zielig voor je zoontje ER14. Beterschap! Ik begrijp je heel goed dat je het zo lastig vindt. Het heeft ook absoluut niet mijn voorkeur en ik hoop dat er iets uit het bloedonderzoek komt waar ik wat mee kan. De KNO arts zei hier wel dat de kinderen eigenlijk allemaal na een halve dag alweer staan te spelen op de kinderafdeling, misschien heb je daar wat aan. Maar het blijft natuurlijk een operatie en ze moeten onder narcose, dat vind ik persoonlijk een naar idee. Al is het vele ziek zijn natuurlijk ook heel erg naar.

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Bij de ha geweest en inderdaad een ontsteking in het rechteroortje en vocht achter het trommelvlies. Hij lijkt er nu bijna geen last van te hebben, is erg vrolijk en eet ook wel goed. Maar daar zit ook het gevaar, je merkt pas iets als hij ineens echt heel ziek wordt. We kijken het aan tot na het weekend. Als hij dezelfde klachten heeft moeten we terug. Dan waarschijnlijk eerst nog een AB-kuur. Helpt dat niet of maar heel tijdelijk, dan terug naar de KNO-arts. Maar aangezien hij nu al weer ruim twee weken verkouden is weten we zelf ook wel welke kant dit op gaat.

Wij zijn gestopt met melk, omdat ik heb gelezen dat dat de klachten kan verergeren. Wanneer verwachten jullie de uitslagen van het bloedonderzoek?

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Gelukkig lijkt hij er nu nauwelijks last van te hebben, wel heel rot dat het weer een ontsteking is. En wat je zegt, als ze echt ziek zijn dan doet het vaak al zoveel pijn, er zit vaak niks tussen in bij ze. Ik hoop voor jullie dat hij voor maandag opknapt, maar het klinkt wel als het bekende verhaal waar je uiteindelijk antibiotica voor nodig hebt. Ben je al lang gestopt met melk? En ook met kaas enzo of echt alleen melk als drinken?

Over 5 weken krijgen wij pas de uitslag. Het onderzoek naar de afweer schijnt veel tijd in beslag te nemen, daarom duurt het zo lang. Maar het zal mij niet verbazen als het hier uiteindelijk ook echt neusamandelen verwijderen wordt want ik ben ook niet van plan haar keer op keer aan de antibiotica te hebben. Op de laatste reageerde ze trouwens erg slecht, ze had amoxicciline gekregen en ze kreeg er een hele heftige schimmelinfectie van tussen haar benen. Ze heeft het één avond zo vreselijk uitgeschreeuwd van de pijn :(.

11. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik vond het vele ziek zijn bij mijn zoontje zwaarder wegen dan het laten verrichten van een kleine operatie. Hier had mijn zoontje altijd oorontstekingen. Al die dagen ziek zijn en je rot voelen vond ik persoonlijk zieliger voor hem.
    Maar ik kan mij in jouw geval wel goed voorstellen dat je eerst even de uitslagen afwacht.

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Daar heb je zeker gelijk in. Het is ook ontzettend zielig en als ik nu zou weten dat het weghalen het ziek zijn echt verminderd zou ik morgen nog bellen om een operatie in te plannen. Maar inderdaad wachten we de uitslagen even af, al verwacht ik weinig spannends. Maar je weet het niet.

13. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    KNO-arts heeft gelijk, kinderarts niet. Maar goed, KNO-artsen hebben ook veel meer met allergie en behandeling daarvan te maken, dus zou niet best zijn als het andersom was.
    Ik denk dat er een grote kans is dat ze opknapt van neusamandel knippen.

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dat dacht ik inderdaad ook na jouw berichten hier, X11. Ik vond het al raar wat de kinderarts zei. Ben er verder niet tegen in gegaan want ik ben absoluut niet medisch onderlegd.

Ik hoop het, dat zou een relatief simpele oplossing zijn.

Deel Deze Pagina