hallo onze zoon van 5 weken is erg hongerig hij komt 2u voor voeding hij krijgt nu hypo allergeen van nutrilon ivm eczeem en allergieen voorheen gaf ik bv op verzoek maar ik hield het niet meer bij en meneer leek niet tevreden na fulltime kolven bleek me productie erg laag te zijn dus overgestapt op kv maar nu zit ik een beetje met een probleem hij komt iedere 2 a 3 uur en krijgt 120/4 dit drinkt die helemaal leeg en blijft zoeken en protesteren nu hebben we de avondfles al verhoogd na 150/5 dit gaat goed maar komt om 2.00 a 3.00 weer en geef hem dan 90/3 maar zet et daarna op het brullen zijn tijden ongeveer zijn nu 5.30 120/4 8.30 120/4 11.30/12.00 120/4 15.00 120/4 18.00 120/4 20.00 a 20.30 120/4 23.00/23.30 150/5 2.00/3.00 90/3 in iedere fles 1 schepje nutriton ivm spugen hij krijgt naar mijn idee nu veel te veel maar blijft zoeken en huilen weet niet wat ik moet doen het cb zegt 120 is al teveel voor hem hij is geboren met 36+3 en weegt nu ongeveer 4 kilo
Je zegt dat hij veel spuugt en dat je daarom indikt. Mij lijkt het dan alsof hij last heeft van reflux, en de pijn probeert te verzachten door lekker warme melk te drinken. Waardoor het probleem zichzelf in stand houdt, want hij krijgt te veel melk binnen die vervolgens weer terugloopt, waardoor hij pijn krijgt, etc. Eerste stap is denk ik de leefregels voor reflux intensief gaan opvolgen. Alles waarop hij ligt flink schuin leggen, minstens een half uur na de voeding rechtop houden, draagdoek, en de flesjes zo klein mogelijk houden. En zien of dat de situatie wat verbeterd.
Ik zou heel snel van de H.A overstappen naar de standaard voeding. Ik heb dat de eerste 3 maanden ook gebruikt omdat in onze families ook heel veel allergien voorkomt. Onze dochter leek ook onverzadigbaar. Ze kwam om de 2 uur. Ik ben op advies van de huisarts overgestapt naar de standaard omdat ze dikker en dikker werd. (Ik voedde op verzoek) H.A voeding is niet wetenschappelijk onderbouwd, het wordt zelfs afgeraden. H.A voeding is ook licht verteerbaar, daarom blijft hij hongerig. Zodra je standaard gebruikt, valt de honger ineens weg.
bedankt voor jullie reacties hier wordt j ingebakerd en rust en regelmaat toegepast wakker verschonen voeden knuffelen bedje maar steeds ruim uur voor voeding erweer vorige week dit idd besproken met ka en hun zeiden dat het geen reflux is maar overvoeding door bv icm kv en dat ik beter kv volledig kon geven ivm snel teruglopen bv en ontevreden beeb ik vroeg me af of iemand een goed voedingschema voor mij heeft ik dacht meschien is dit een oplossing maar komt hij nog aan de 805cc terwijl hij ongeveer bij 4 kilo 600cc zou mogen hebben 6.00 150/5 9.00/10.00 120/4 12.13.00 120/4 15./16.00 120cc 19.00/20.00 120/4 22.00/23/00 150/5 nachtvoeding 120/4 of evt proberen 90/3 wat zeggen jullie hier zou hij wel ongeveer 200cc over zijn max heen zitten volgens mij ben niet zo rekenwonder dus foutjes voorbehouden. morgen voor 2e keer naar de osteopaat misschien dat het hierna beter zal gaan helaas na vorige keer geen verbetering te zien. vindt zo zielig om me mannentje zo honger te zien hebben en ben gewoon bang dat als ik over standaart voeding ga alleen maar meer problemen ga krijgen oa krampen eczeem allergieen en koemelkallergie mede omdat ik dit zelf ook heb
Al eens geprobeerd om zodra de fles leeg is de fopspeen aan te bieden? Voor zuigebehoefte? Misschien is dat het en heeft hij niet perse honger? En wat voor een speen gebruik je op de fles? Hoe lang doet je zoontje over een fles? Als je bij elkaar opteld zit hij nog wel net onder een liter hoor.
ja naar de voeding speentje hier is die hooguit 2 min tevreden mee en spuugt hem uit met een vies gezicht. hij doet ongeveer 15min a 20 over de fles ik heb de brede difrax fles met speen s.
Oke dat zou prima moeten zijn dan. Je hebt voor 36 weken wel een kindje van 4 kilo, dus al lekker aan gewicht. Misschien heeft hij het gewoon nodig. Er staat in je bericht 'ivm spugen' maar wat houd dat in? Hele golven? Mondje terug, af en toe ietsje?
En kindjes mogen maximaal een liter per dag. Daar zit je nog net onder... Kan nog reflux zijn ja, maar het zou ook gewoon normaal voor jouw kindje kunnen zijn.
nou mondje terug zou ik het niet noemen eerder golven voornamelijk bij de boertjes en bij plotselingen bewegingen zn geb gewicht was 2925 en 50cm en de 7e dag was hij alweer op zn oude gewicht. zn laagste gewicht was in ziekenhuis 2725
O sorry! Verkeerd gelezen, dacht dat hij met de geboorte al 4 kilo was Ik dacht dat was een lekkere dikke poeperd
Ik denk ook dat hij zoveel spuugt (reflux) omdat hij zoveel voeding krijgt. Huilt hij wel voor een flesje of wellicht toch voor iets anders? Rust en regelmaat is heel goed voor baby's met reflux dus dat zou ik absoluut erin houden. Maar ik zou hem toch een keer na laten kijken door een kinderarts en je verhaal doen. Onze dochter krijgt ook HA1 en Nutriton en is altijd wel verzadigd geweest en zo niet was verhogen met 10cc voldoende. Ik zou niet overstappen naar Standaard want dan heb je kans dat hij last krijgt van krampjes door de omschakeling.
Ik denk ook dat de kans groot is dat het het wegdrinken van pijn is. Reflux dus. Ga alle leefregels voor reflux opvolgen met daarbij maximaal 90/3 per fles. De flessen die je nu geeft zijn veel te groot, hierdoor wordt de druk op de maag groter, waardoor er meer voeding omhoog komt en de slokdarm meer pijn doet. Dit geeft als resultaat meer willen drinken. Als je zo door gaat is de kans groot dat je binnenkort aan de liter zit en ook dit niet voldoende lijkt te zijn. Lijkt omdat het geen honger is, maar pijn. Zorg er ook voor dat elke voeding minimaal 15, maar veel liever 20 minuten duurt. De juiste fles met speen kan hierbij helpen. Als je de leefregels niet kent wil ik ze je wel geven. HA zal juist fijner kunnen zijn voor een kindje met reflux, juist omdat deze kindjes vaker een gevoeligere maag lijken te hebben.
Eens met Averlhach! Onze oudste had reflux en wilde op een gegeven moment elke 20 minuten drinken. Was echt wegdrinken van pijn dus Bij haar was de reflux erg gelinkt aan kiss-syndroom en was het na 1 behandeling osteopaat over en zaten we in 1 keer op normaal elke 2,5-3 uur drinken, (BV). Onze jongste had verborgen reflux en kreeg KV, en bij haar heb ik echt wel gerekt, om niet door overvoeden alleen maar in een steeds slechtere situatie te komen van steeds meer te willen drinken. Dat is even flink door de zure appel heen, maar wel nodig en hielp dus wel. Elke 2,5-3 uur drinken is bij reflux erg prima, en bij 5 weken trouwens sowieso, maar dan dus wel echt flesjes van 90+3. Leefregels bij reflux: kleine voedingen vaker op een dag. Je door CB dus ook NIET laten sturen naar een schema van zo snel mogelijk zo weinig en zo groot mogelijke flessen per dag. zo rechtop mogelijk voeden goed laten boeren tijdens en na de voeding minimaal 20 minuten na de voeding omhoog/rechtop houden, (draagdoek is daarbij erg fijn! buik-tegen-buik dragen uiteraard ). bedje flink ophogen bij het hoofdeinde/poten (niet enkel het matras), of over naar buikligging voeding indikken (doe je al geloof ik ).