Dreumes last van oorsmeer??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nyn, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hoi,

Mijn zoontje van ruim anderhalf is nu alweer een tijdje aan het spoken's nachts. Net weer, en het viel mij weer eens op dat hij met zijn vuistje over zijn oren ging. Straks maar weer de huisarts bellen, maar verwacht niet dat hij een oorontsteking heeft. In de afgelopen 1,5jr hebben we namelijk al heel vaak zijn oren na laten kijken, ook door KNO-artsen, maar nog nooit ontstoken.
    Nu heeft hij altijd al veel oorsmeer gehad, vanaf baby zijnde al. Elke dag haal ik wel brokjes uit zijn oor. Gewoon met mn vinger/nagel, ik zit niet erin te peuren met een wattenstaafje ofzo. En dat lijkt hem voor dat moment ook wel verlichting te geven.

Dus nu mijn vraag; komt het iemand bekend voor dat een kind last kan hebben van oorsmeer, en zo ja, wat doe je eraan?

Ik denk dat ik ongeveer 1x per week ín zijn oor kan kijken, dus dat ik het begin van zijn gehoorgang kan zien, voor de rest is het eigenlijk altijd afgesloten met smeer..

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik had er vroeger ook vaak last van, werd doof en het kriebelde. De huisarts spoot bij mij altijd m'n oren schoon.

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hier heeft ze het ook erg! Ook met vuistje jeuken inderdaad! Maar als advies gekregen om het niet te vaak weg te halen, hoe vaker we dat doen, hoe meer ze gaat aanmaken..

4. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Je kan daar wel last van hebben, het kan de gehoorgang afsluiten. Ik ken iemand die iedere 3 maand naar kno moest om gehoorgang schoon te maken.

5. tuc

tuc Niet meer actief

hier ook heel veel oorsmeer...ik doe er naast schoonmaken niks mee, want mijn zoontje lijkt het zelf niet eens te merken.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Oorsmeer is juist erg goed het beschermt binnenoor dat hoorde ik dus.
    En indd niet weghalen of schoonmaken of zo min mogelijk

Deel Deze Pagina