Dreumes lenzen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fientje1, 13 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Maar wat ik me dan praktisch afvraag he. Ik draag zelf lenzen.. soms zit er eentje niet goed, schiet naar achter ect. Een kindje van 7 kan aangeven dat het niet goed zit. Hoe gaat een dreumes dit aangeven.. is het niet een idee om zo'n bril met een bandje te doen? Daarnaast geef je aan dat ogen uitgegroeid zijn met 2jaar. Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar ik zal dan zeker wel wachten tot die grens. :)
     
  2. Fientje1

    Fientje1 Lid

    10 aug 2015
    5
    0
    1
    Ook vragen waar ik zelf mee zit en ga stellen aan een professional.
    Zal zeker wachten tot een veilig leeftijd :)
     
  3. fafa

    fafa Niet meer actief

    Hahahaha :roflmao:
     
  4. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Het is voor mij ook al meer dan 10 jaar geleden, dus zou goed kunnen dat het achterhaald is inderdaad. Maar dan nog, het lijkt me allemaal behoorlijk onpraktisch. Het is een natuurlijk reflex om je ogen te sluiten wanneer er iets dichtbij je ogen komt. Wij als volwassenen kunnen dit onderdrukken wanneer we onze lenzen in of uit willen doen, maar voor een baby/dreumes lijkt me dit heel moeilijk. En zo'n zuignapje heb ik inderdaad in het begin ook gehad, ik vond het erg onhandig. Maar het lijkt me nog onhandiger en een enorm gepriegel bij een klein dreumes oogje. Het is al een heel gevecht om mijn dochter haar tanden te poetsen of haar haar te kammen, lenzen in of uit doen zou onmogelijk zijn. Maar goed, ieder kind is anders en wie weet is dit dé oplossing voor jullie :)
     
  5. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Of de spaghetti rodeo, of de haren was rodeo... :D
     
  6. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Met de meeste contactlenzen mag je niet slapen. Wilde je ze er dan een aantal keer per dag in en uitdoen? Heb je zelf contactlenzen en weet je hoe dat werkt? Hoe zie je dat voor je met in en uitdoen van de contactlenzen? Je moet dan met je vinger zeer dichtbij de ogen komen van je kindje (of met een zuigertje). Denk je dat je kindje dat gewillig ondergaat een paar maal per dag?!? Dat lijkt me veel heel veel meer drama opleveren dan de bril weer recht op de neus zetten van je kindje.
    Uiteindelijk weet je kindje ook dat hij beter ziet met de bril op zijn neus dan zonder. En zal hij er van af blijven.
    Of....vind je zelf een bril niet mooi staan bij je kindje en heb je daarom liever contactlenzen.....?

    Contactlenzen kunnen ook slecht zijn voor de ogen, ogen kunnen sneller droog worden bijvoorbeeld of meer kans op infecties.
     
  7. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Dat bestaat dus echt? Lijkt me totaal niet handig. Als ik zie hoe vaak mijn dochter van bijna 2 in haar ogen zit te friemelen.. Als ik ze er überhaupt in zou krijgen. Een bril is gewoon veel praktischer voor zo'n kleintje. Ze leren het snel genoeg dat ie op moet blijven en je hebt het sneller terug gevonden dan een lens
     
  8. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik had hier echt nog nooit gehoord. Het klinkt me heel bizar in de oren en lijkt me bijna onmogelijk bij een baby (in- en uitdoen enz). o_O
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    De medische lenzen voor jonge kinderen kunnen langer inblijven en hoeven dus niet voor ieder slaapje eruit gehaald te worden. Gemiddeld moeten die eens per week gereinigd worden en blijven ze dan dus dag en nacht zitten, ze zijn zeer zuurstofdoorlatend.
     
  10. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    misschien proberen om haar af te leiden? zet de bril (met elastiek) op en zet ook een petje op bijv. maak de strijd over het petje en dan vergeet ze misschien de bril wel. of een filmpje of lekker fietsen ofzo. directe afleiding.

    Zo hebben wij op vakantie de zonnebril vorig jaar succesvol opgekregen. Inmiddels vind hij het stoer een bril dus geen moeite meer
     
  11. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Het kan wel
    Er zijn kinderen die alleen kunnen zien met lenzen en bril op zwaarste sterkte
    Maar ze zullen dat niet zomaar doen
    Je hebt ook brillen als een soort duikbril die bij baby's goed blijven zitten
     

Deel Deze Pagina