Mijn meisje (1,4 mnd) is iedere maand ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hommel82, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Ik ben vandaag een beetje sip, na de laatste 'ziekte' achter de rug te hebben twee weken geleden, waar ze 40 graden koorts had, heel ziek was en vlekjes kreeg, is ze nu twee weken later weer ziek. Verkouden, gevoelige ogen en jawel weer vlekjes. Dat is de derde keer in het afgelopen half jaar. Vanmiddag gaan we nu toch maar naar de huisarts want na een jaaroverzicht van iedere maand ziek zijn, maak ik me nu wel zorgen..

Ze heeft best veel pech, maar gelukkig is het het vrolijkste, sterkste meisje ever! Ze heeft oa een ernstige afplatting van haar schedel gehad ivm voorkeurshouding eerste drie maanden, toen bleek dat ze een spreidbroek nodig had voor heupdysplasie, gelukkig ging toen haar voorkeur weg en na drie maanden mocht het broekje al weer af! Maar met 4,5 maand kreeg ze het RS virus waar ze even voor opgenomen moest worden om vanaf toen chronisch verkouden te zijn en vanaf januari was het iedere maand raak:
    Griep, Buikgriep, keelpijn (schor), griep, 5e ziekte, 6e ziekte, waterpokken etc etc.. en nu dus weer vlekjes over haar gezicht en lijfje! Ik bedoel, nu heeft ze al twee keer of zo de 5e ziekte gehad en de 6e ziekte.. kan toch niet weer opnieuw zoiets zijn? Denk nu aan een allergie of zoiets.

Vanmiddag maar even afwachten wat de dokter te zeggen heeft maar ben er gewoon niet gerust op.. meer kindjes die letterlijk iedere maand 1 a 2 weken flink ziek zijn?

2. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Mijn oudste zoontje had dit ook. Als ik je verhaal zo lees (helemaal icm RS virus) denk ik dat ze last heeft van haar neus/keelamandelen. Deze waren hier de boosdoener en toen ze waren verwijderd (neusamandelen bij 1 jaar en de keelamandelen bij 2 jaar) is hij nooit meer ziek geweest.

Zou toch daar eens goed naar vragen en een verwijzing naar de KO arts.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

2 of 3 keer 5e of 6e ziekte: dan denk ik eerder dat ze gewoon andere vlekjesziektes oppikt.... Er schijnen er honderden te zijn... :(

4. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Thanks, ik denk zelf ook zoiets, ga dit zeker navragen!

5. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    hoi!
    Erg vervelend!
    Senn was ook iedere maand ziek, hoesten verkouden snotterig, griep, zetpillen en neussprays waren niet aan te slepen... verschrikkelijk!3x AB kuur gehad voor zn oorontsteking..ook opgenomen geweest ivm uitdroging..
    (ze kregen de sonde niet eens door zn neus, neusamandelen flink opgezet!)
    Ik was er he-le-maal klaar mee!
    KNO verwijzing..ja neusamandelen en buisjes laten plaatsen precies met 11 maanden oud..en oooh wat heb ik er een super ander mannetje voor teruggekregen zeg!
    Hij eet en drinkt stukken beter en zit zo veel lekkerder in zn velletje...maar ik vond het super zwaar die periode..weer ziek...en weer ziek en bij één kuchje wist je al, 'ja daar beginnen we weer'...

Ik zou ook KNO verwijzing vragen.HA bellen en die een brief vragen, gewoon doorpakken!Succes en beterschap!

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ja moet er eigenlijk niet eens om vragen maar gewoon zeggen dat je een doorverwijzing wilt. Laat de KNO arts maar beoordelen of er iets moet gebeuren, daar is hij voor.

Deel Deze Pagina