dreumes leren 'uitslapen' door wekkermethode?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tam24, Oct 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tam24

tam24 Lid

Mar 19, 2008
    61
    0
    0
    Hoi!

Afgelopen maandag moest ik met mijn zoon van 19 maand naar het CB toe. Alles gaat gelukkig met hem, het is ook een vrolijk lief mannetje....alleen is hij al sinds zijn geboorte standaard tussen 5.00 en 6.00 wakker. Op zich is dat niet heel erg, maar nu is het zo dat hij op 1 slaapje zit en eigenlijk halverwege de ochtend al instort.

Nu kwam de verpleegkundige van het bureau met het idee op de proppen om hem langer te leren slapen door middel van een wekker. Om hem hieraan te laten wennen moet ik hem overdag bijvoorbeeld iets alleen laten doen en dat als de wekker gaat mama bij hem komt.

Kennen jullie deze methode? En zoja, had het effect?

Groetjes

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hmmzzz... klinkt leuk in theorie, maar ik vraag mij af waarom een kind daardoor moet leren langer te slapen? Volgens mij werkt dat in de praktijk niet zo....? De asociatie overdag met de wekker wordt dan toch heel anders als hij in bed ligt en wakker wordt?
    Wakker=wakker jammergenoeg. Ik zou ook wel graag willen dat Vigo langer slaapt.... :)

Geen flauw idee of ik gelijk heb hoor, maar ik zie het niet zo 1,2,3 gebeuren. Misschien zijn er mama's met ervaring hier! Succes!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    Geen ervaring met die wekkermethode. Ik snap alleen niet hoe het kind de wekker met slapen en wakker worden moet gaan associëren.

Misschien als je het bij het middagslaapje doet, de wekker zetten en dan naar hem gaan als hij "wakker" wordt gemaakt door de wekker.

Isabella heeft altijd een paar boekjes in bed en twee knuffels. Ze speelt dus altijd tot we komen. Roept me nooit.
    Ze weet dat als ik naar beneden loop dat ik dan even later bij haar kom.

Ik heb me weleens verslapen een half uur, maar toch wacht ze tot ik eerst naar beneden ga enz.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,513
    36,473
    113
    Ik heb er geen ervaring mee en eerlijk gezegd lijkt het me niet echt werken, maar hier ook eentje die altijd tussen 5 en half 6 wakker wordt, dus als het werkt zou dat geweldig zijn.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,096
    3,879
    113
    Nooit van gehoord, zie ook niet in hoe dat moet gaan werken.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik ken de methode ook niet. Maar wat hier helpt is dat Daan als hij naar bed gaat 1 speelgoedje mag uitkiezen en mee naar bed mag nemen. Ik hoor hem wel vaak voor 6 uur al spelen in bed en kan het dan zo nu ook wel rekken tot half 7 maar slapen doe je dan niet het ene kind is een vroege vogel de andere niet

7. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ken deze methode niet, maar een oud collega gebruikte de volgende methode. Zijn kindje werd ook vroeg wakker en toen hebben ze een lampje op zn kamertje gezet met een tijdklok. Om 7.00 ging dan de lamp aan en dan mocht hij ze roepen. Eerder niet.

Als hij toch eerder wakker werd mocht hij wel op zn kamertje spelen, maar pas roepen als de lamp aan is.

Overigens was dit kindje toen 2,5 dus wel iets ouder, maar wellicht kun je het proberen.

8. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    ik zag aatst in wij jonge ouders een wekker waar de ogen op gaan als hij uit bed mag en de oogjes gaan dicht als hij moet slapen

bij een vriendin van me die heeft hem ook en die kleine kwam standaart ook tussen 5,6 uur
    nu met de wekker gaat het erg goed

9. baard

baard Actief lid

Jul 9, 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hier ook zon vroege vogel, tussen half 5 en 6 echt wakker.
    tot 2 weken terug wachte ze gewoon tot ik haar uit haar bedje kwam halen en lag ze wat te duimen.
    maar nu sinds 2 weken ineens niet meer, huilen huilen.
    heb ze vanmorgen een tijdje laten huilen want ga echt niet om 5uur beneden zijn.
    wel balen want zelf slaap je ook niet meer.
    ken ook zon speciale wekker met een lapmje die dan aangaat.
    dan mogen ze pas mama roepen.
    maar denk dat dat pas vanaf 2 jaar werkt.
    maar goed je kan altijd proberen.
    ze zullen er niet langer door slapen denk ik, maar mischien wel wachten met uit bed te willen.

gr deb

Share This Page