Dreumes linkshandig. Afleren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleinliefje, 17 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penseel

penseel Niet meer actief

Ben zelf op gevoed door een links handige moeder.

Ken twee mensen die in hun jeugd gedwongen zijn rechtst te schrijven mijn oma en een kennis van mij.Beide hebben het als een verschrikking ervaren.

Ze schrijven dan nu dan rechts maar de rest gaat met links.

Voordeel links handige moeder heb leren knopen links haha flessen gaan links open enzo. En daar bij heb mij zelf links leren schrijven.

T.s wat betreft je kindje links handig laten op groeien . Niks mis mee.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Zoontje van 7 is linksbenig,maar is verder rechtshandig, haha, alles kan denk ik dan maar.

3. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Klopt! Ik heb als linkshandige bij schermen altijd het tactische voordeel :cool: de meeste mensen zijn rechtshandig en trainen veelal met rechtshandigen en bij mij moeten ze ineens de aanvallen precies andersom pareren. Ideaal en ik buit het ook volledig uit :cool:

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn vader is links en is als kind gedwongen 'rechts' geworden met als gevolg dat hij nu met geen enkele hand leesbaar kan schrijven.

Ikzelf ben ook links. Nooit problemen gehad. Schrijven op het bord was wel lastig, maar tegenwoordig hebben ze toch overal van die digi-borden. Verder kan ik niets bedenken in mijn leven dat makkelijker was geweest als ik rechtshandig was geweest.

Afleren? Nee dus. Wat een onzin.

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik wissel beide af. Schrijven pak ik links, al het andere meestal rechts en moet ik rechtop schrijven op een bord dan schrijf ik beter met rechts...

Ik noem mezelf linkshandig omdat ik daar dus mee schrijf. Maar wat ben ik nu echt? Hahaha

Ik zie dat mijn zoontje erg veel met links doet... denk dat hij dus ook linkshandig word.

Voordeel: linkshandigen zijn creatiever. Ik ben zelf bijvoorbeeld heel goed in tekenen. Heb een boek van groep 2 waarin iedereen in de klas een zelfportret moest maken.
    Iedereen had van die koppen met poten...of zoiets. En ik tekende al alle ledematen (bovenbeen, knie, onderbeen, enkel, voet), tien vingers etc....
    Ik vond het maar raar dat anderen totaal niet tekende naar wat ze zagen. Huh??? We hebben toch geen harken aan onze handen? Waarom teken je ze dan???

Ik denk dus dat het niet is af te leren. Je hersenen zijn er gewoon zo op ingesteld.

6. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Dan laten we het fijn zo. Was ook mijn eigen idee, maar ik werd er op gewezen door een kennis (kleuterjuf) die aangaf dat het voor kindjes vaak makkelijker is als het al vroeg wordt afgeleerd.

Excuses voor deze schijnbaar belachelijke vraag.

7. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Wauw wat onwijs prehistorisch dat dat nog geadviseerd word!
    Ik zou er niet eens over nadenken om mijn kind dat aan te doen 😳
    Je mag niet zijn zoals jij bent, rechts vind de rest van de wereld handiger?!

8. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Oei dan zou ik niet graag mijn kindje bij die juf in de klas hebben!

En er zijn m.i. geen belachelijke vragen hoor.... wel belachelijke antwoorden:D

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een kleuterjuf die meent dat linkshandigheid af te leren valt? :( :$
    Uit welk tijdperk stamt zij?
    Het is aangeboren!

Hoop niet dat A en F te maken krijgen met een kleuterjuf met zulke ouderwetse opvattingen.

(En je vraag is overigens niet belachelijk hoor.)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die kleuterjuf mag dan wel eens heeeeeeel snel zich verder in gaan lezen in dit onderwerp. Heel schadelijk, wat zij doet :(

11. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Nou, daar zou ik mijn kinderen niet bij in de klas willen hebben :$

De vraag is niet belachelijk hoor, alleen de gedachte dat het "afgeleerd" moet worden is niet meer van deze tijd :p maar als je dat te horen krijgt van iemand die eigenlijk beter zou moeten weten, kan ik me voorstellen dat je twijfelt.

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dat dus.... wat gek dat ze daar niet worden bijgespijkerd met die onderwerpen...

13. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Ik vind het geen belachelijke vraag hoor.

Maar afleren is niet nodig, wel handig is om rechts ook te stimuleren maar vaak pas jezelf later als linkshandige je wat aan. Ik heb op school mezelf aangeleerd om met rechts de pc muis te bedienen, werd kriegel van steeds de muis aan de linker kant te leggen met te korte snoeren, maar ja tegenwoordig zijn de muizen draadloos.

Ik heb vroeger wel wat begeleiding gehad in het linkshandig zijn, ik was in alles links, las en schreef ook van rechts naar links, in het verkeer als er gezegd werd " ga aan de goede kant fietsen" stak ik de weg over om links te gaan fietsen, best gevaarlijk.

Dus als linkshandige is het soms wel handig als je ook met rechts wat kunt.

14. rums

rums Niet meer actief

Alleen OP gelezen.

Maar we leven toch niet meer in de jaren 50!? :$ Wil jij niet op je geweten hebben als je kind later een beroerd handschrift krijgt

15. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    nou idd!
    Een echt linkshandig persoon maak je niet zo maar een rechtshandig persoon ongeacht wat je eraan doet ;)

ts naar jou mijn excuus voor mijn ietwat felle reactie..

16. MissSter

MissSter Bekend lid

3 feb 2015
    687
    0
    0
    Neeee lekker laten!
    Mijn zoontje doet ook van alles met links dat ik denk goh zou hij linkshandig zijn. Maar later doet ie het weer met rechts.
    Zou mij ook echt niks uitmaken.
    Ziet tegenwoordig toch zo veel mensen die linkshandig zijn. Nou en niemand is er minder om hoor 😊

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ikzelf zou t niet afleren.
    Misschien wel stimuleren om dingen ook met rechts te doen....in de rechterhand dingen aangeven enzo.
    Maar verder?
    T komt wel goed hoor!
    Links gaat ook prima

18. tuc

tuc Niet meer actief

Absoluut! Ik zou mijn kinderen er niet bij in de klas willen hebben.

19. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wat een raar mens joh... Niet afleren hoor, gewoon lekker laten.
    Mijn zusje is linkshandig en is er echt niet slechter van geworden :D

20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina