Wie weet hoe betrouwbaar de huidpriktest is voor KMA bij een baby? Ik weet dat bloedprikken niet heel betrouwbaar is, maar van de huidpriktest weet ik het niet. Vince heeft een provocatietest gehad via het cb, zijn ontlasting wordt onderzocht voor allergische reacties, er is bloed geprikt en een huidpriktest gedaan (alleen voor koemelk) en al die uitslagen gaan ze gebruiken bij de dubbelblinde provocatietest die hij gaat krijgen. Zo kunnen ze kijken ofzo hoe erg ze de reacties kunnen verwachten. Nou was de huidpriktest al hartstikke negatief. Totaal geen zwelling van de huid. Vrijdag krijg ik de uitslagen van de ontlasting en bloedprikken. Als die ook negatief zijn vraag ik mij af of provoceren nog wel zin heeft. Tot nu toe reageert Vince op alles wat hij voor het eerst krijgt. Soms gelijk, soms pas na een paar dagen. Hij reageerde ook op Neocate, dit heeft 2 weken geduurd. Hij reageerde vrij erg op nutriton en hij reageerde ook op tapiocameel. Om het te testen heb ik nu biobim rijstemelk gehaald omdat op hun website staat dat dit volledig allergeenvrij is. Ik geef het nu een paar dagen en elke dag wordt hij onrustiger en krijst meer. Vandaag is het zelfs weer extreem. Met andere woorden, hij reageert dus ook op dingen waar je eigenlijk niet allergisch op kan reageren. Zelf heb ik een vermoeden dat hij gewoon niet tegen de verandering kan en op alles gaat reageren. Dat ik dan gewoon echt even zeker 2 weken door moet zetten om te kijken of het weer over gaat net als bij de Neocate. Is de huidpriktest (eventueel icm de bloedtest en ontlastingonderzoek) voldoende om er vanuit te gaan of hij wel of geen KMA heeft?