Dag, sinds een paar dagen doet mijn dochter iets ''geks'' tijdens het eten. Ze spant dan vreselijk haar (mond?) spieren aan, maakt een brede mond, vaak ook vuistjes maken. Het is een beetje moeilijk te omschrijven, maar de eerste keer zei ik ''oefen je voor in het spookhuis?''. Ze doet het maar een paar seconden, erg aanspannen en dan is het weer klaar. Wij negeren het maar een beetje, ik ga er van uit dat dit een fase is of een iets wat ze ontdekt dat ze het kan? Ze eet verder hardstikke goed, zowel brood als fruit als warm eten, en heeft verder geen pijn of ergens last van (voor zover wij merken dan). Altijd vrolijk. Ze doet het alleen maar als ze in de kinderstoel zit en niet altijd, maar af en toe en dan een paar keer per maaltijd. Is er iemand die dit herkent?
misschien iets wat ze niet zo lekker vind, of wat iets te warm voor haar is? Of zijn er tandjes door aan het komen?
Dank voor je reactie. Inmiddels weet ik dat ze het ook doet tijdens brood eten, dus met te warm heeft het dan niets te maken. En dus ook niet met niet lekker, want ze doet het ook tijdens het broodje jam dat ze anders altijd heerlijk vind. Ik hoorde gister van mijn vader (en mijn man zei dat ook) dat ze het ook wel eens doet als ze niet in de kinderstoel zit (dus niet eet). Tandjes zou wel kunnen, want sinds vandaag heeft ze meer signalen dat er weer een aan zit te komen... Jammer dat er geen mensen zijn die dit herkennen? Ik hoop niet dat het iets is om mij zorgen over te maken.. Ik google expres niet, want denk dat je op alles wel één of andere (enge?) ziekte tegenkomt en omdat ze verder blij en vrolijk over komt, ga ik er niet van uit dat dat het is...
Jaaaaaa mijn dochtertje doet dat ook!!!!! Eerst dacht ik moet je nu poepen?? Daarna dacht ik ben je nu zooo blij dat je heeel je broodje samenknijpt???? Het is elke keer maar een paar seconde idd. Heb eigenlijk geen idee wat het is. Ze is gewoon vrolijk verder niets aan de hand.
Mijn kindje doet dit ook, tenminste dat denk ik. Maar dan wil ze dat ik het ook doe, met de meeste gekke bek en dan begint ze heel erg te lachen. Heeft ze dus de grootste lol. Probeer haar eens na te doen en zie dan eens hoe ze reageert.
Ps mijn dochtertje doet dit nu een paar weekjes, er zijn wel 3 tandjes doorgekomen boven wat we helemaal niet gezien hebben, geen idee of dat het is? Ze doet het nu nog steeds, meestal als ze brood eet.
Fijn te horen dat er meer kindjes zijn die het doen. Misschien toch tandjes? Vandaag 2 behoorlijke diarree luiers en ze kwijlt ook ineens weer heel veel.. maar bij voorgaande tandjes heeft ze het dan niet gedaan. Het zal wel een fase zijn of een tijdelijke tik,hoop ik. Blij te horen dat er meer gezonde vrolijke kindjes zijn die dit doen in elk geval, bedankt!