Dag indeling met baby en dreumes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by harlene2014, Aug 29, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Hoi dames,
    Geen idee of t hier goed staat :)

Over een paar weken ben ik uitgerekend en word onze dochter, dan 14 maanden, grote zus.

Mijn vraag is: wat is jullie dag indeling met 2 kleintjes?

Wanneer pakken jullie je rust? Hoe doen jullie dat met (borst)voeding?

Onze kleine meid vraagt best veel aandacht en slaapt tussen de middag van 1200-1500 uur en gaat om 2000 uur naar bed. Rond 0700 is zij wakker.
    Ze loopt nog niet. Begint wel zich op te trekken.

Een vriendin van mij staat sowieso elke dag om 0600 op om zich aan te kleden etc voor dat haar kindjes wakker zijn.

Jullie nog tips? Bedankt!

hummeltje5 likes this.
  2. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,042
    17,010
    113
    Ik lees even mee. Duurt nog eventjes, maar als alles goed mag blijven gaan heb ik straks 15 maanden leeftijdsverschil hier :)

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,804
    5,941
    113
    Female
    #3 Zoe123, Aug 29, 2017
    Last edited: Aug 29, 2017
    Bij mij was het verschil 16 maanden (tussen jongste meisje en haar kleine broertje).
    Zij had op zich al een redelijk voorspelbare dag, omdat er nog grote zus was (toen 5) die naar school moest.
    Dus in de ochtend op tijd uit bed, in de middag wakker tussen 13.30-14.30 ivm ophalen.
    De nieuwe baby moest natuurlijk ook mee in dat schema.

Nu is het met een baby natuurlijk best lastig om echt een strak ritme te hebben, dat wou ik ook niet.
    Maar ik heb wel geprobeerd om de slaapjes (al dan niet gedeeltelijk) zeker in de ochtend samen te laten vallen zodat ik dan even een uurtje zelf kon gaan liggen.
    Voeden deed ik op verzoek maar indien nodig op mijn verzoek (altijd om 07.00 een slokje zodat ik niet naar school liep met hongerige baby).

Wat betreft voeden, dreumes zat vaak gezellig naast me op de bank. Ze speelde heel graag in de box (haar rustplekje) dus dat was ook oké.
    Of een dvd op.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Tussen mijn eerste twee zat 9 maanden leeftijdsverschil.

Ik stond met de baby op, in het begin rond 07.00 dus. Dan voedde ik haar, kleedde mijzelf en de baby aan. Tegen de tijd dat ik klaar was werd de oudste wakker (rond 08.00) en dan gaf ik haar ontbijt. Dan liegen we de hand uit en was t weer voedertijd voor de jongste.

Ik ben heel erg van de schema's en duwde de jongste gelijk in het schema van de oudste. Dus slapen rond de tijden dat de oudste dag deed en drinken op de momenten dat dat mij uitkwam. Zo had ik zat rust voor mijzelf en kon ik de oudste ook genoeg aandacht geven.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Wauw 9 maanden. Ik ben volgens mijn vriend ook echt een "tijd zeur/zeikerd" zoals hij het zegt. Kleine heeft een vast dag ritme. Hoop dat de baby er ook zo goed mogelijk in gaat passen. Lijkt me erg fijn!

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik zorgde ervoor dat de baby smiddags rond 13.00 naar bed ging, de oudste deed dan ook haar middagdutje. Zo had ik dan even anderhalf uur rust, soms sliep ik dan zelf ook even een uurtje. De rest van de dag was echt afhankelijk van het ritme van de baby, wel had ik smorgens een vaste tijd (7.30) om de dag te starten.

7. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Mijn kinderen schelen bijna 16 maanden. Ik vond de eerste periode pittig qua 'ritme' of beter gezegd het totale gebrek daar aan. Onze dreumes bleef altijd keurig in haar ritme maar een pasgeboren baby is gewoon een ongeleid projectiel, dus voor mn gevoel was ik vooral de hele dag bezig en liep ik continue achter de feiten aan. Maar het werd na een week of 8 wel beter! Ik probeerde altijd te douchen en aangekleed te zijn voor mijn man naar zn werk ging, ik haat dat hele dag in je pyjama rondlopen etc. Als ik de baby ging voeden zorgde ik dat er een beker drinken voor de dreumes klaar stond en dat er iets te eten was dat ik met 1 hand aan haar kon geven (banaan of knijpfruit oid). Tijdens het voeden ging ze gelukkig nooit kattenkwaad uithalen, maar gewoon naast me op de bank zitten. Vaak lazen we dan een boekje en soms zette ik een filmpje op. Slapen probeerde ik altijd te doen zodra ik de gelegenheid had (vaak was dat tijdens de lange middagdut van de oudste).

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Haha ja ik haat pyjama's ook zo erg. Kan echt niet de hele dag erin rond lopen.

De eerste 4 weken werkt mijn vriend de ochtenden van 0600/1100 uur en komt dan naar huis.
    Ben echt benieuwd. Heb me voor genomen dat t eerste jaar het "ergste" is.

Maaf inderdaad na een week of 8 a 10 komt er iets meer ritme in.

Vind t wel spannend hoor ;)

9. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hier een baby en 2 peutermeiden, worden in november 2 en 3.

De baby heb ik meteen in het ritme van de meiden gedwongen. Daar heb ik echt profijt van want tussen 13-15 uur liggen ze alledrie in bed waardoor ik dus echt 2 uren voor mezelf heb. Dat ritme heb je natuurlijk niet meteen maar daar kan je wel naar toe werken. In het begin is het even accepteren dat je wat minder rust krijgt denk ik. Eten voorbereiden doe ik dus vaak als ze allemaal in bed liggen. Ook doe ik dan wat huishouden en was. Meestal is er nog wel een half uurtje over om echt even te zitten.

Tijdens de voedingen laat ik de meiden even een filmpje kijken of ze spelen gewoon in de woonkamer. Moet ze uiteraard wel eens ter verantwoording roepen maar het gaat best goed over het algemeen.

Ik sta door de week idd vroeg op om te douchen, aan te kleden en te ontbijten en dan halen we samen de kids eruit. Zo is iedereen klaar voordat mijn vriend naar zijn werk gaat.

10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Lekker zeg dat ze dan allemaal op bed liggen. Ja ik ga t ook denk ik zsm in t schema/ritme vd oudste duwen. Kost wat tijd maar daar heb je later profijt van. In januari begin ik weer met werken dus als je dan een ritme hebt lijkt t me iets minder chaotisch ook. Ben benieuwd.

Thmx voor jullie tips :)

Share This Page