Dat dus. We begonnen met een onrustige baby, die steeds meer tevreden werd. Refluxklachten verdwenen en medicijnen ook. Maar er blijft wat hangen. Ontlastig ene keer dikkig, andere keer dun. Veel scheetjes, hard persen bij het poepen, soms zelfs huilen. Soms 3 keer per dag en dan weer 2 dagen niet. Ik heb nog altijd een onderbuik gevoel dat mijn zoon gevoelige darmen heeft. Getwijfeld om over te gaan op koemelkvrije melk/voeding, maar niet gedaan. Waarom? Ik weet het niet. Ik denk dat ik klaar was met dingen veranderen. En we hebben ook rustige periodes. Maar sinds vorige week maak ik me weer zorgen. Zoonlief huilt af en toe weer ontroostbaar. Vaak een uur of wat na het poepen. Als ik op zijn buikje druk met een warme hand, lijkt dat te helpen. Ik geef standaard flesvoeding nr 2. Een voorzichtige overstap naar nr 3. gaf problemen. Hij huilde meer. Ookal verving ik maar 2 schepjes op een fles met totaal7 schepjes. Ook heb ik het idee dat hij reageerde op volle koemelk die ik af en toe bij de lunch gaf. Het is niet alleen de melk denk ik. Ik vind het ook zo lastig. Hij eet gevarieerd, dus voor welke voedingsmiddelen is hij gevoelig... De huisarts stuurde me naar huis met de vraag of ik een gesprek wilde met kind en gezin. Ze denkt duidelijk dat ik het van pijn krijsen niet juist zie, maar dat het huilen opgelost kan worden door opvoedkundig advies. Mijn zoon heeft namelijk geen eczeem. Ik hoef denk ik niet te vertellen dat ik enorm verontwaardigd en gekwetst de praktijk verliet. Blijkbaar moet je met allergie meerde symptomen hebben voordat ze op onderzoek over gaan. Wel gek, ik ken mensen met een glutenallergie met een perfecte huid. Mijn man kan niet tegen noten, fruit en gisten. Ik heb hooikoorts en ben voor sommige fruitsoorten ook overgevoelig. We hebben allebei geen eczeem. Wat zal ik doen? Herkennen jullie dit? Het alternatieve pad op gaan met bioresonantie of toch nog een keer naar de huisarts (met versterking)
Wellicht een echte kinderarts raadplegen. Als je man gevoelig is voor noten ed en jij hebt hooikoorts kan het zomaar zijn dat hij ook iets heeft meegekregen. Heb je al eens kma vrij geprobeerd? Ook geen soja ed dan!
Nee nooit geprobeerd. Stom eigenlijk, maar wij hebben zóveel geprobeerd om de onrust op te lossen dat op een gegeven moment geaccepteerd hebben dat het zo was.
Op je strepen blijven staan en een verwijzing naar een kinderarts vragen! Desnoods neem je iemand mee. Kan me voorstellen dat als je al van alles geprobeerd heb het gewoon even niet meer weet of wilt proberen.
Aangezien je spreekt over kind&gezin, neem ik aan dat je van België bent. Hier hoef je niet eens een doorverwijzing te vragen, je kan gewoon zo naar de kinderarts. Doen dus.
Nee niet uit België, maar mijn huisarts noemde het zo (geloof ik). Heb verder niet nagedacht over waar ik dan precies naartoe moest bellen, omdat ik zo verbouwereerd was. Vannacht weer een krijsbui. Zo zielig!