We zijn hier een beetje aan het einde van onze aanpak ideeën... Dreumes 19 maanden is totaal niet gevoelig voor straffen of belonen. Ze kan sinds kort uit bed klimmen en iedere avond is het een groot feest. We leggen haar terug eerst met duidelijk we gaan slapen... Daarna zonder contact terug leggen in bed. Nu na twee weken blijft ze het spelletje leuk vinden en ligt dan ook helemaal in een deuk als we haar weer in bed leggen. Laten we haar gaan dan maakt ze haar zusje wakker en blijft spelen tot minstens 23.00 uur om de volgende ochtend om 7.00 gewoon weer (chagrijnig) wakker te zijn. Alles geprobeerd... Lief uitleggen, boos worden en negeren maar niets werkt. Als kers op de taart begint mevrouw nu ook alles en iedereen te slaan als ze haar zin niet krijgt. Dus ook hier uitleggen, afleiden, boos worden en negeren maar niets helpt! Boos worden werkt zelf averechts, dan worden we in ons gezicht uitgelachen... Haar zin krijgt ze niet, wat ze ook doet Dan zie ik op straat kinderen netjes aan de hand van mama lopen... Nou vergeet het maar, mevrouw loopt gewoon compleet de andere kant op en komt ook niet terug. Geen angst, geen gevaar en alles is een grote, leuke ontdekkingstocht... Daar heb je mama toch niet voor nodig?! Verder kan ze super lief spelen samen en alleen maar luisteren als iets niet mag...helaas! Tips? Groetjes
Misschien later naar bed? Als ze nog niet moe genoeg is, begint ze te spelen, haalt ze energie uit het feit dat ze 'stout' is, en blijft ze dan ook gaan...
Hoort allemaal een beetje bij de leeftijd, ben ik bang. Als Dl uit bed komt kan ze slokje water krijgen en een verhaaltje en dan weer terug naar bed. Wil ze echt niet, dan mag ze op bank zitten maar gaan we zelf wat anders doen/negeren we haar. Het leukste, meest uitgebreide speelgoed is dan al opgeruimd, en mag ze niet opnieuw pakken. De lol is er dan meestal snel af.
mijn dochter is nog niet zo oud maar ik weet van mij zelfs als kleine meid nog heel goed wat mijn ouders toen eens gedaan hebben, ik wou dan ook niet slapen en kwam steeds beneden omdat ik ook nog tv wou kijken,, prima zijn mn moeder ga maar zitten, op een gegeven moment viel ik bijna in slaap maar als dat zo ver was, maakt mijn moeder mij steeds wakker en zei: nee jij wou tv kijken dan moet je niet slapen! elke x maakte ze mij wakker het heeft gewerkt haha want ja zo was het ook niet leuk weet niet of je er wat aan hebt maar het hielp bij mij wel.
Misschien een suffe vraag hoor, maar kan ze echt uit haar ledikant klimmen? Zonder vallen? (best knap ). Maar misschien helpt een slaapzak?
Ze klimt met slaapzak en al uit ledikant... Ze laat zich over de rand vallen. Dat vond ik erg gevaarlijk dus hebben we 1 kant spijlen weggehaald. Liever strijd en gespook dan gebroken armpje of erger! Ze is echt super snel met klimmen, met 10 maanden klom ze al in de schutting omhoog 😱 en liep ook met 11 maanden. We lopen er erg tegen aan dat ze fysiek al heel veel kan maar mentaal de acties nog niet overziet, logisch natuulijk! Resultaat veel gevaarlijke situaties, ze kent ook geen gevaar en luistert slecht... Moeilijke combi voor ons.
Die van mij is jonger maar tot nu toe krijgt ik bij elke 'nee' of 'strenge blik' of even 'bij de kin pakken' of bij de 'arm pakken' een enorme big smile...zucht Hahaha
Hier dus ook al maanden 😅 Voor straf in een hoekje in de kinderstoel zetten wordt ook met gelach ontvangen en als ze er dan na een tijdje uitmag gaat ze ernaast staan roepen in,in... Op de onderste traptrede zit ze ook met liefde en plezier dus wat nu...
Bedje weghalen, matras op de grond en deur dicht. Slaapt ze dan op de grond, dan slaapt ze op de grond. 't Is zomer, dus kan wel lijden nu. Tuigje aanschaffen voor op straat. Verder alles goed voorbereiden en duidelijk maken wat je wilt/wat er gebeuren gaat. Kort en duidelijk houden: over 10 minuten, over 5 minuten, zo direct gaan we ... Juist vanwege dit: