dreumes lust geen 'echt' fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door Tweekids, 30 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    We hebben alles geprobeerd van meloen tot appel maar meneer eet niks vers.
    Enkel van die fruit potjes, avondeten eet hij wel gewoon dus het ligt niet aan stukjes ofzo. Iemand tips?

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Pureren en als smoothie geven? Liga erdoor? In helemstukken geven? Met yoghurt geven?

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik maak vaak smoothies, een hele hoop fruit bij elkaar gooien en blenderen maar. Vinden ze hier heerlijk!

En in stukjes en hem zelf met een vorkje laten prikken? Ook erg interessant op die leeftijd.

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hier ook eentje die los fruit niet wil eten, maar als ik het door de yoghurt gooi is het weer geen enkel probleem! (Gewoon stukjes fruit door de yoghurt dus)

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gewoon blijven aanbieden en zorgen dat hij zijn vtamines binnenkrijgt door hem daarnaast verse smoothies aan te bieden, lekkere sapjes of zelfgemaakte fruitijsjes.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Smoothie maken, en als hij het niet lekker blijft vinden, gewoon meer groente aanbieden en tussendoor dingen als tomaatjes, wortel en komkommer als snack.

7. adi

adi Niet meer actief

Voor de vitamines zou ik hem idd op vertrouwde manier gepureerd fruit blijven geven (is eigenlijk gewoon een smoothie).
    En daarnaast wel laten wennen aan de structuur van echte fruit. Ik vind persoonlijk een gepureerde banaan heel anders smaken als echte banaan (veel meer schuimig en zoeter).
    Geef hem lekker stoer een hele banaan in zijn hand als hij in de kinderwagen zit, of een halve appel of aan te knagen oid. Zet een schaal lekkere aardbeien en kersen op de salontafel op grijpafstand enz. En probeer dan geen aandacht aan te besteden. Nieuwsgierigheid naar al die lekkere dingen zou zijn werk moeten doen.

8. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Probeer eens een fruitsoort die niet in de potjes zit.
    Lekker aardbeien, meloen, perzik etc.
    Juist het zomerseizoen biedt zoveel mogelijkheden aan zacht fruit, zonde om dat te pureren.
    Lekker een stukje in de hand geven of met een vorkje (laten) prikken. Wat hier ook goed werkt is zelf mee-eten, bij voorkeur van hetzelfde bordje. Wat papa of mama heeft wil dl ook.

Fruit op kamertemperatuur wordt hier beter gegeten dan fruit uit de koelkast. Misschien ook iets om eens uit te proberen.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Die tomaat en komkommer lust hij ook niet haha helaas, was al helemaal blij met me cherry tomaatjes maar meneer niet :(
    Daarom geef ik dat fruitpotje ook nog gewoon hij moet toch die vitamines binnen krijgen.
    Kan niet teveel banaan geven dan raakt hij verstopt maar banaan lust hij dus wel..

10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.249
    683
    113
    Wat herkenbaar!! mijn dochter vind vers fruit dus ook niet lekker. die potjes wel vind ze heerlijk! Ik heb dit aangegeven bij het cb en hun denken dat ze fruit gewoon makkelijk wilt eten ipv het niet lusten..

Ik blijf gewoon nog van die kuipjes/potjes fruit geven en geef af en toe wat stukjes fruit. Van het weekend een paar stukjes perzik en dat ging op zich wel.. ze heeft wel maar 4 kleine stukjes op hoor daarna weer uitspugen. Maar ja ik blijf het zomaar proberen.. ik denk dat dit wel goed komt als ze wat ouder zijn!

Gewoon blijven proberen:)

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gewoon zelf smoothies maken, dan ben je in een keer van die potjes af. Dus een hoop vruchten bij elkaar in de blender.

Qua structuur en stukken, daar gaat een wenperiode overheen omdat hij tot nu nooit fruit in stukken heeft gehad. Blijf gewoon aanbieden, zet het op grijphoogte inderdaad (druiven, perziken, pruimen, aarbeien, er is zoveel wat je nu kan geven), dan wordt het vaa een stuk interessanter.

Het is niet dat hij het niet lekker vindt, hij moet er gewoon aan wennen. Door steeds een potje te geven los je het niet echt op.

12. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.249
    683
    113
    Druiven hoe geef je dat eigenlijk? toch zonder vel?

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik geef ze gewoon zo, met velletje dus...lijkt me nog een aardig klusje, druiven ontvellen? !

14. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Druiven zou ik wel door de helft doen, horror verhalen over kindjes die gestikt zijn in een druif.. Brr.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier altijd met vel (wel altijd pitloze natuurlijk). In het begin deed ik ze ook door de helft, nu eet ze ze zo weg.

16. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Fruit uit potjes smaakt ook veel 'vlakker' dan vers fruit...
    Eet maar eens 'doodgekookte' aardbei uit een potje en een verse aardbei!

Zou er dan ook voor kiezen om zelf vers fruit tot smoothie te malen en te geven. Daarnaast zou ik ook gewoon stukken aan blijven bieden.
    Maak een lekker schaaltje met allemaal stukken fruit voor jezelf, maakt het hier in ieder geval altijd interessanter als het eigenlijk niet voor haar bedoeld is.
    Of gewoon zo'n schaaltje op bijv de salontafel zetten en er niks over zeggen en geen aandacht aan besteden. Hier waren dan altijd een paar stukjes 'verdwenen'!

Hier een meisje wat eigenlijk nooit echt van fruit heeft gehouden, vanaf het begin niet. (groenten at ze wel veel!)
    Nu krijgt ze ook nog wel eens een knijpfruitje van Zonnatura (vaak met fruit én groenten), die ze dan wel heel lekker vindt in alle smaken!

17. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.249
    683
    113
    oke een halve dus.. hele had ik ook niet gedurfd denk ik;)

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dan ga ik die smoothie maar proberen, door de yoghurt werkt ook niet vandaag geprobeerd en hij spuugt gewoon het fruit uit de yoghurt eet hij wel :p
    Groente eet hij gelukkig wel heel veel zelfs :p

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.277
    11.000
    113
    Iets als een perzik hoef je niet eens te snijden - even het schilletje eraf en met haar vier tanden laat dochterlief in een paar minuten alleen een pitje over... hetzelfde geldt voor een sikkeltje lekker rijpe meloen, knabbel knabbel weg!

20. Onje

Onje Niet meer actief

Lemmy heeft ook een periode gehad dat hij geen fruit at. Nou ja heeft 2 weken geduurd ofzo dus dat valt nog mee.

Op een gegeven moment ben in verschillende kleine pannenkoeken gaan bakken met allemaal soorten fruit erdoor heen. Dus een banaan pannenkoek appelpannenkoek druivenpannenkoek etc etc op ren bordje en lekker zelf prikken daarna ook een bakje met het overgebleven fruit. Binnen een mum van tijd had hij het op en sindsdien eet hij ineens weer fruit!
    Kinderen het blijven rare wezens hoor ;)

Deel Deze Pagina