Dreumes lust geen gewone melk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fabje123, 20 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    hier dronken ze ook nooit melk toen ze kleiner waren.
    Yoghurt is prima. Evt zou je ook af en toe kwark kunnen geven, dit bevat namelijk meer calcium dan yoghurt. Dus dan zou je wel aan dezelfde hoeveelheid zitten die 'ze' adviseren met ongeveer 300 ml/gr zuivel per dag.
    Of evt een klein schaaltje yoghurt bij de lunch of smiddags zou ook nog kunnen.
    Zeker als ze verder veel water drinkt zou ik me geen zorgen maken.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij lusten hier allemaal geen melk.

3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Even niet alle reacties gelezen dus weet niet of het al gezegd is haha.

Al is geprobeerd warme melk te geven?
    Gaat er hier in als een trein terwijl ze koude melk niet geweldig vind maar wel drinkt.

En dan misschien een nieuwe beker proberen waaraan ze niet kan zien dat het wit is haha.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Als je graag wil dat ze zuivel drinkt zou je eens een andere beker kunnen proberen. Dochter drinkt normaal uit een rietjesbeker daar wil ze geen zuivel in. Uit een oefenbeker wel

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik vind zuivel ook niet zo belangrijk. Zoon drinkt vanaf 1 jaar geen melk meer. Wil ook geen toetje. Dus alleen boter en kaas als zuivel. Sinds hij 2,5 is als ontbijt wel brinta met melk, maar daarvoor dus nauwelijks iets. Ik vind het geen probleem. Ben er zelf ook geen fan van.

6. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Ik snap alle reacties, ze drinkt niet iedere dag fantastisch goed water, dat wisselt heel sterk. Dus zou eigenlijk wel een drinkmoment willen toevoegen maar liever geen limonade. Wil niet dat ze straks geen water meer lust ;)

Dus denk dat ik bij een van de fruitmomenten (drink)yoghurt ga toevoegen. Dat lust ze denk ik wel en dan is het ook op een vast moment.

Bedankt voor alle reacties iig!

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze kinderen drinken alleen maar karnemelk (qua zuivel dan), melk is voor in de thee of voor de pannekoeken :)
    maar ja, als ze al panisch wordt van "wit" in de beker, dan schiet Karnemelk ook niet veel op

8. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Sinds zoon van de fles af is ook geen melk meer gedronken. Lust hij echt niet. Zijn toen begonnen met brinta om toch zuivel binnen te krijgen en yoghurt. Maar hij is ook niet zo van de toetjes. Inmiddels ook geen brinta meer. Dus weinig tot geen zuivel. Voor zover ik weet heeft hij er geen last van

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn dochters kregen BV tot ze 2 jaar waren. Maar daarna lustten ze absoluut geen gewone melk (ze lustten overigens ook geen kunstvoeding).

De oudste at wel kaas en yoghurt/toetje, die heeft het daar wel uit gehaald, al heeft ze die 300 ml per dag langere tijd niet gehaald. Na een tijdje (wij zijn gewoon melk te drinken, dus staat iedere dag op tafel en ook bij KDV) wilde ze wel een beetje proeven (ruim 2,5 jaar oud?) en tegen de tijd dat ze 4 jaar was dronk ze gewoon melk.

De jongste lust ook geen kaas, haar enige zuivel is lange tijd een paar hapjes yoghurt/vla geweest (en dat at ze ook niet veel en niet eens iedere dag). Tja. Zover ik kan overzien heeft ze er geen last van gehad. Inmiddels is zij ook (door voorbeeld KDV mn) ook aan de melk gegaan, toen ze een jaar of 3 was. Nu is het wel een vast onderdeel van haar eetpatroon.

Het lijkt me niet bepaald hoofdzaak dat je kind zuivel eet, maar ik zou wel even kritisch kijken of je kind voldoende 'vervangers' heeft, zeker als je ook vegetarisch eet (vitB12, calcium, eiwitten). Ik denk dat de behoeften daarin voor een opgroeiend kind wel anders kunnen zijn dan bij een volwassene.

Je zou anders ook eens kunnen overleggen met een diëtiste, vaak kan dit makkelijk via CB.

10. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik geef mijn zoon geen melk omdat het absoluut niet nodig is zelfs.
    Wat daarin zit halen ze ook uit andere etenswaren. Hij eet wel graag yoghurt en kaas. Prima!
    Dat mensen denken dat melk zo gezond is, komt door de Melkunie reclames van vroeger. Commercieel gezeik.
    Een baby heeft het nodig, maar kinderen en volwassen niet.

Deel Deze Pagina