Slaapje verschuiven 5 mndn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kkatinka, 20 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    #1 kkatinka, 20 jul 2015
    Laatst bewerkt: 20 jul 2015
    Hoi. Kan het dat een baby van 5 maanden haar slaapje verschuift? Ze doet 3-4 korte dutjes (30-35 min) op een dag maar laatste tijd gaat ze bij haar eerste dutje niet meer slapen maar alles liggen spelen. Tips om haar in slaap te krijgen hoef k niet, want ik weet alles daarover wel. Ik let ook op datze niet te vermoeid is, maar gewoon bij beginnende vermoeidheid leg ik haar weg, dan valt ze vaak bijna in slaap, en dan toch weer net niet en gaat ze gerust 1.5 uur spelen. Tot ze honger heeft en gaat huilen. En dan begint het opnieuw. Ik heb haar ook geprobeerd op te houden maar als ze dan eenmaal gaat slapen slaapt ze ook gewoon maar 30 minuten... Dus dan slaapt ze nog minder. Ze is ook laatste tijd niet echt meer gezellig.. Dus het slaapje is wel echt nodig.. Ik zit best wel met de handen in het haar..
    Ze heeft dagen dat ze binnen vijf minuten slaapt, en dagen dat ze ondanks haar moeheid niet gaat slapen. Terwijl ik wel hetzelfde doe. Dit is echt vervelend en het slapen is zon strijd. Het maakt me gewoon ook echt verdrietig. Ik weet dat ze nu in een sprongetje zitten maar dit is al vaker zo geweest. Bij mij slaapt de juist helemaal niet en in de kinderwagen bij een dagje weg kan ze gewoon heel de dag opblijven

Hoe gaan jullie er mee om als ze niet gaan slapen? Dan maar niet in bed leggen? Ik ben namelijk alsnog heel de tijd een beetje heen en weer aan t lopen, want soms wilr ze wel slapen en dan moet k haar speen geven.

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier was het in het begin ook veel heen en weer lopen, ik heb wel geprobeerd om haar 2x wat langer te laten slapen. Door de korte dutjes werd dochterlief enorm chagrijnig. Het heeft 2a3 weken geduurd maar nu slaapt ze Smorgens 2 uurtjes en smiddags 1,5 uur. En ik heb m'n vrolijke dochtertje terug!

Deel Deze Pagina