Dreumes maakt iedereen wakker op vakantie (tips please)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aquilegia, 19 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    iPad bij je? Hier werken de filmpjes van youtube van tiktak erg goed.
    Hier een dreumes van bijna 18mnd die vannacht van 1.00 tot 5.00 wakker was en ging krijsen. Pas bij de tik tak filmpjes viel hij langzaam weer in slaap.

2. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dat is wel echt enorm balen in je vakantie he?

Onze dreumes van november 13, was bij vlagen ook zo vroeg wakker. Toen ik de vakantie voor juni boekte Zat hij dus ook nog in die fase. Heb net zo lang gezocht tot ik een hotel met meerdere slaapkamers had. Inmiddels was hij al lang uit z'n vroege vogel fase.

En toch op vakantie presteerde meneer het opeens weer om om 6.00 uur op te staan. Was ernstig blij met de 2 slaapkamers, want dochter sliep zo tot 8 uur uit. En nu vakantie voorbij en hij slaapt weer tot 7 uur à half 8 haha.

Ik zou je allerlei tips kunnen geven, maar bij mijn kind werken ze niet :). In bed nemen is geen garantie voor verder slapen, begint op je te springen. Later naar bed maakt geen verschil. Laten huilen (hou ik niet van), maar gaat ook zeker niet helpen.

Ik denk toch om en om er uit in de ochtend...

3. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dreigen is niets anders dan een teken van zwakte. Zit ook geen enkele pedagogische gedachte achter en is enkel uit eigen belang.
    Bah

Tja niet dat je bijster veel aan mijn advies gaat hebben, maar hier waren kids ook erg van de leg qua slapen.
    Wij hebben er maar gewoon aan toe gegeven en gingen er dus om en om vroeg uit. S avonds ook gewoon optijd erin... dan maar vroeg opstaan en zo lang van de dag genieten ipv het lang uitslapen en tot laat opblijven wat ee vroeger gewend waren.
    We gingen dan ook echt gewoon met de kinderen eruit. Aankleden en hop een ochtend wandeling. (Geloof me, echt niet mijn ding ofzo hahaha)
    De vakantie zag er zo een beetje anders uit dan we gewend waren, maar weet je, frustratie en irritatie kost veel meer energie en is uiteindelijk de grootste verpester van de vakantie. ...
    Je kindje doet het tenslotte écht niet expres om jou te pesten oid....

4. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Dochter (19 maanden) is de laatste week ook erg vroeg wakker, meestal rond 5u30. We hebben wel de regel dat we niet voor 6 uur opstaan. We gaan nu (ML en ik wisselen af) naar haar kamer als ze wakker wordt, geven haar wat water als ze er om vraagt, en zeggen expliciet dat het nog nacht is, dat iedereen slaapt en dat zij ook nog moet slapen. We blijven dan in haar kamer liggen (op een matras) tot het tijd is om op te staan, en zeggen haar telkens opnieuw dat ze moet slapen. Ze weent eigenlijk niet zolang we in haar kamer zijn, maar ze valt ook niet meer in slaap. We hopen dat ze op een dag terug wat later wakker gaat zijn!

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Het enige wat ik mij kan bedenken is papa en dochter op 1 kamer en dan jij en je kleinste op 1 kamer zodat in ieder geval je dochter aan haar slaap kan komen.

Voor de rest denk ik dat je het gewoon moet nemen zoals het komt en dat betekend dus dat de dag voor je kleinste gewoon rond 6 uur begint. En ja ik zou dan zo'n moeder zijn die de tv voor de kleine aanzet zodat ze zelf nog even naast hem kon doezelen.

Deel Deze Pagina