Wat geeft mijn baby hiermee aan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 6 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Onze kleine heeft vaak, dat, met name als hij moe word, hij harde kreungeluidjes maakt, hard om zich heen hapt, even zuigt op de speen, om deze dan zo weer uit te spugen of niet te pakken. Weer hard huilen, happen, even zuigen, enz. Laten huilen word hij dan helemaal overstuur van, dus het is niet even in slaap komen, zeg maar. Honger kan het ook niet zijn, hij heeft soms net de fles leeg. Wat wel?

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hoe oud is de kleine?
    m had dat ook,ik heb de speen dan altijd voor hem vastgehouden,kreeg wel een lamme arm

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hoe oud is je baby?

Het kan duiden op spruw of reflux. Kijk even goed het mondje na, niet alleen de wangzakjes. Zie je een witte waas die je niet weg kunt vegen, dan is het spruw.

Oh, ik zie nu dat het niet tijdens het drinken is! Dan zal het iets anders zijn. Check nog wel voor de zekerheid op spruw.

4. Elfje22

Elfje22 Actief lid

16 feb 2011
    349
    0
    0
    #4 Elfje22, 6 mei 2014
    Laatst bewerkt: 6 mei 2014
    Misschien toch nog zuig behoefte? Onze kleine man wil zijn speen ook niet inhouden maar had duidelijk in het begin wel extra zuig behoefte,..... Een poosje vasthouden tot hij hem wel goed pakt en hij goede zuig bewegingen maakt helpt wel, hij heeft hem dan even in en spuugd hem vervolgens na een paar minuten uit maar is wel tevreden. En in het begin (eerste weken) wilde hij alleen maar op je punk sabbelen, lag snachts ook met lamme arm in het wiegje haha

5. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hij is nu 3 weken

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Even de speen zachtjes vasthouden met je vinger en hand op zijn borst.
    Ze kalmeren dan sneller. Mijn zoontje wilde steeds geen speen, spuugde hem ook uit totdat een lieve collega even voordeed dat je de speen ook even vast kan houden en voilà nu accepteert hij beter zijn speentje. Al heeft hij hem alleen in als hij moe is en gaat slapen, zodra hij slaapt spuugt hij hem uit, of ik haal hem er zachtjes uit.

Even wiegen op je arm terwijl je dat doet, geeft ook rust.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik zou denken cluster momentje maar weet niet of ze dat ook hebben als ze een fles krijgen... Heb je al eens je pink geprobeerd?

Ik neem aan dat je banner niet meer klopt;)

8. Nati

Nati Niet meer actief

Ik denk ook zuigbehoefte.
    Dus of clusteren of een speentje gaan aanbieden. Mijn dochter kon de speen in het begin ook niet alleen in haar mondje houden en moest dat echt even oefenen. Hij floepte er dus ook om de haverklap uit en dan ging ze er weer naar zoeken (eigenlijk het gedrag dat jij beschrijft zeg maar). Na een paar weken ging het beter en kon ze hem zelf in haar mondje houden tot ze in slaap was gevallen.

Misschien kun je een ander type speen proberen?

De enige speen, die mijn dochter goed kon 'vasthouden', was die van Avent, die aan een kant plat is en aan de andere kant bol.

9. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Lijkt mij kramp. Zoontje kreunde hier ook altijd door krampjes. Had hij heel erg last van, alleen huilde hij nooit, maar kreunde heel erg.

Deel Deze Pagina