Zwanger van een tweeling?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ambiebambie94, 12 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ambiebambie94

12 jun 2016
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Even een vraagje. Zijn hier mama's die ervaring hebben met een tweeling zwangerschap. Dit vermoeden ze namelijk bij mij omdat ik extreem veel en erge rugpijn heb en ook door mijn extreme moeheid. Dit is mijn tweede zwangerschap nu maar dit voelt heel anders dan toen ik zwanger was van men zoontje. Kan iemand mij meer vertellen over hoe het voelt en of het inderdaad mogelijk kan zijn dat het een tweeling is?

2. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een tweeling zwangerschap is altijd mogelijk maar om daar nou vanuit gaan vanwege wat kwaaltjes vind ik erg vreemd.
    Geen enkele zwangerschap is hetzelfde.

Je kan alleen maar afwachten tot de echo.

3. Mamaaa1988

Mamaaa1988 Actief lid

2 mei 2016
    195
    4
    0
    Die kwaaltjes zeggen daar helemaal niks over hoor!
    Kan er zomaar gewoon eentje zijn.
    Maar ze kunnen dit trouwens al heel vroeg vaststellen met een echo hoor, dus als ze (wie is ze? Je omgeving? De Vk?) ik ga even uit van de VK hierover twijfelt kan ze een echo maken.. Vanaf een week of 5 a 6 moet dit zeker te zien zijn!

4. Ambiebambie94

12 jun 2016
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    De verloskundige vermoeden dit. Maar dit is niet alleen vanwege de kwaaltjes ook vanwege de gewichtstoename

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hm ik denk als ze dat vermoeden dat ze dan wel al een echo hadden gemaakt.
    Ze mogen dat niet zomaar uitspreken hoor

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hoe ver ben je nu?

7. Ambiebambie94

12 jun 2016
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 4,5 week zwanger her is te vroeg om een echo te doen

8. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bijzondere verloskundige!

Met 4,5 week al die vermoedens uitspreken is echt onzin.
    Op die termijn gewichtstoename is echt niet van je zwangerschap hoor. Al zouden het er wel 2 zijn dan wegen ze samen nog geen 50 gram en je baarmoeder is nog zo klein dat het op je weegschaal zowat niet te zou zijn.

Sinds wanneer ben je aangekomen dan?
    En hoeveel?

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Dan wegen ze nog niks want pas vanaf week 9 beginnen ze wat te wegen. Dan wegen ze pas 5 gram en zijn ze 2.5 cm.
    4.5 week is nog een klopje cellen. Die niet te zien is bij het blote oog.

Je kan echt niet door rugpijn zeggen dat je een 2ling krijgt.

10. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Dit!

Ik ben zelf in verwachting van een tweeling en qua kwaaltjes heb ik bijna niks, dus dat zegt ook niks over de zwangerschap!!!!! ik dacht juist dat het mis was!! pas bij de echo (rond 7 weken) zagen we 2 vruchtjes met kloppende hartjes, aankomen in gewicht begon bij mij rond de 12 weken, omdat ik een enorme eetlust heb, niet door gewicht van de baby's die wegen op jou termijn nog bijna niks.

Het is even afwachten tot de echo voor zekerheid, vind het bizar dat de verloskundige je dit meld alleen vanwege symptomen.

Ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!

11. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben alleen maar afgevallen in het begin omdat het maken van 2 kindjes heel veel meer energie kost. En wat betreft kwaaltjes, dat is bij iedereen bij iedere zwangerschap anders. Gewoon wachten op de echo. Bij mij was het met 6.2 duidelijk incl kloppende hartjes.

12. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ik vind het erg vreemd dat ze op basis van kwalen dingen gaan zeggen over mogelijke tweeling.. dat hoeft absoluut niet het geval te zijn. Is natuurlijk altijd een kansje, maar dat is maar afwachten..
    gefeliciteerd iig met je zwangerschap!

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zelfs wat minder kwaaltjes in t begin. Kwamen er met 10 weken achter. De laatste weken verneem ik wel verschil, t is een stuk zwaarder. Maar niet de eerste weken.

14. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik begon ook met een tweelingzwangerschap en mijn kwaaltjes waren minder erg

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat een onzin! Je verloskundige weet niet waar ze het over heeft....ik zou snel een andere gaan zoeken als ze dat idd gezegd heeft. 🙈

Kortom, nee zegt helemaal niets. Soms kan een heel hoog hcg wijzen op een meerling zwangesrschap, maar ook dat gaat lang niet altijd op. Gewoon even geduld hebben en een echo laten maken met 7 weken.

16. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Bijzonder inderdaad! Het zegt namelijk echt helemaal niks allemaal, en zeker niet zo ontzettend vroeg! Wij hebben heel veel tweelingen in de familie (elf geloof ik) en over het algemeen weinig verschillen in symptomen enzo tijdens de zwangerschap, pas later wel verschil omdat je gewoon meer gewicht meedraagt en wat meer risico's hebt. Maar nee, niet met 4,5 (!) week.

17. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Sluit me even aan bij vorige dames.... Als je vk dit werkelijk gezegd heeft zou ik echt even nadenken of je wel bij haar onder controle wenst te blijven. Wat ze heeft gezegd slaat namelijk als een tang op een varken en ik weet niet of ik me prettig zou voelen bij een 'professional' die van die gekke dingen roept....

18. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had hele andere kwaaltjes dan bij de de eenlingzwangerschappen

veel minder misselijk
    geen maagzuur
    geen onrustige benen

alleen wel veeeeeel meer vermoeid dan normaal en ontzettend emotioneel. dus kwaaltjes zeggen niks...vreemde opmerkinge van de verloskundige..alleen een echo kan duidelijkheid geven

19. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ik was begin van mn zwangerschap veel meer moe dan bij mn vorige zwangerschap en ik ben toch zwanger van 1 kindje ;)

20. StayWithMe

23 mei 2016
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste tweeling kots misselijk, 2e tweeling nergens last van

Deel Deze Pagina