Onze dochter van 9 maanden huilt s nachts zoveel dat ik er helemaal radeloos van ben. Tot 6 maanden was ze een voorbeeldige baby, ze sliep ook al heel snel door. Toen ik na 6 maanden stopte met borstvoeding begon de ellende. Ze sliep hooguit een uur en was dan uren ontroostbaar aan het huilen, helemaal onbereikbaar, met de ogen dicht. We hebben haar nooit laten huilen, altijd getroost, geaaid, opgepakt... Ik dacht koemelkallergie, ik drink praktisch geen melkproducten, dus in de bv zat het nauwelijks. Over op de Pepti en het leek beter te gaan. Althans, het krijsen ging over in huilen en onrustig slapen. Inmiddels zijn we 3 maanden verder en we tobben nog steeds. Ze wordt zo vaak huilend wakker, soms slaapt ze steeds maar een half uurtje. De nachten van 3 uur slaap zijn meer regel dan uitzondering. Soms is een speentje genoeg, vaak zijn we wel een half uur bezig met troosten. Flesje wil ze dan niet, dus honger is het niet. Wat wel helpt is een zetpil, daarmee slaapt ze heerlijk. Maar ik kan toch moeilijk elke avond een zetpil geven. Ik doe het heel af en toe zodat zij en wij even kunnen bijslapen. Ze heeft ook vaak koorts en dan ook heel lang. In de afgelopen drie maanden heeft ze al vier keer een week achter elkaar koorts gehad. Daarvoor nooit. De huisarts komt niet veel verder dan oren nakijken (die zijn altijd goed) en 'geef maar een zetpil' Het maakt me zo onzeker. Mankeert ze wat? Heb ik haar verwend? Is het gewenning? Heeft ze pijn? Is het een fase? Overdag is ze vrolijk, maar wij zijn intussen wel aardig uitgeput. Weten jullie misschien raad?
Wat vervelend! Kan me voorstellen dat jullie inmiddels uitgeput zijn. Als een zetpil helpt zou ik toch denken aan pijn/ongemak/iets medisch. Ik zou toch terug naar je huisarts gaan, en vragen om een verwijzing naar KNO of kinderarts. Als hij die niet wil geven, gewoon net zo vaak terugkomen op het spreekuur totdat hij de ernst wel inziet. Sterkte!
Als het met zetpil ineens wel beter gaat lijkt het mij dat het om pijn gaat! En ik kan me voorstellen dat je de oorzaak wilt achterhalen ipv maar een beetje doorzetten met pijnbestrijding. ( al is het helemaal niet schadelijk dat je zolang je niet weet waar het weg komt een zetpil geeftcvoor de nacht, dat liever dan een uitgeput kindje en ouder!). Weer op naar de huisarts en duidelijk aangeven dat het om pijn gaat en je een stap verder wilt naar de kinderarts/kno!
Dan lijkt me toch ergens een ontsteking te zitten. Urine al eens laten controleren op een blaasontsteking? Oortjes zijn ook echt goed nagekeken door de huisarts? Want mijn zusje had laatst ook iets met haar zoontje. Oortjes 's ochtends nagekeken door de huisarts nadat het kereltje nachten slecht sliep en koorts had.. Was niks aan de hand. Zei hij. 's Avonds was zoontje helemaal suf en slap. Naar de HAP. Dubbele oorontsteking en direct antibiotica.
Bedankt voor de reacties. Fijn om te horen dat mijn zorgen niet overdreven zijn. We zijn laatst ook al een keer s nachts naar de huisartsenpost geweest omdat ze al uren lag te huilen en zelfs een zetpil niet hielp. Ook daar zijn de oren nagekeken. En door twee huisartsen uit de praktijk waar we zijn. Dus ik geloof wel dat dat het niet is. Ze grijpt ook nooit naar haar oren oid. Helaas kwam de huisartsenpost ook niet verder dan 'geef nog maar een zetpil' Ik ga morgen wel weer de huisarts bellen. Ze heeft inmiddels ook alweer 5 dagen koorts. Ik zal gelijk urine inleveren. Wat is het toch lastig dat ze nog niet kan praten.
Ze krijgt nog steeds pepti? Dan zou ik denken dat je zwaardere dieetvoeding nodig hebt, dat de pepti niet verknipt genoeg is. Ik zou daarom overleggen of je huisarts een machtiging af wil geven voor nutramigen LGG of hero allergycare.