Hoe en wanneer peuterbed ?? En tuitbeker weg !?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mirjam2112, May 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Demi is nu 22 mnd oud en slaapt nog in een ledikant.. We hebben een gaaf leerbaar stapelbed gezien bij Ikea .. We twijfelen nu of ze wel oud genoeg is .. Ze gaat dus niet boven slapen hoor !! Maar gewoon normale kinderbed hoogte zeg maar.. Als ze ouder is wordt het een echt stapelbed..

Hoe oud was jullie kindje toen hij/zij naar een gewoon bed ging?

En hoe ging dat?? Er telkens uitklimmen of lekker blijven liggen?

En andere tips en trucs zijn ook welkom !

We willen ook graag van de tuitbeker af maar als ik haar een beker of glas water voorzet gaat ze eruit likken maar drinken ho maar...
    Hoe kunnen we dit handig aanpakken ??

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik weet verder niet met dat bedje, maar met die beker kun je oefenen in bad. Scheelt een hoop geklieder! Wij oefenen nu al, omdat je kindje het voor 1 jaar veel sneller schijnt te leren.

3. mirjam2112

Maar we leren haar dat ze het badwater niet mag drinken dus wordt een beetje verwarrend voor dr denk... En dan krijgt ze dat koude water over zich heen of hoort dat juist bij het leerproces??

4. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Onze dochter is met 22 maanden overgegaan naar een peuterbed met een uitvalplankje ervoor. 1 nacht had ik beide bedjes op 1 kamer zodat ze kon wennen en wilde perse nog in ledikant maar dag erna toch het grote bed en was het gelijk goed. Ze is er nooit uitgekomen terwijl ik dat echt vantevoren had gedacht.
    Tuitbeker/rietjesbeker heeft ze gehad tot een jaar of 2 maar voornamelijk voor onderweg en gemak. Ze dronk al een hele tijd ook uit een beker of glas of rietje.....veel verschillende manieren dus. Je hebt speciale bekers van difrax, die het extra makkelijk maken voor je kind. Succes!

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben vanaf haar 1e verjaardag ongeveer af en toe een beker aangeboden. Wilde ze het niet, of snapte ze het niet, dan was het klaar.
    Met 18 maanden had ze het ineens door en dronk vanaf die tijd netjes. Echt geoefend hebben wij dus nooit. Alleen af en toe eens proberen.
    Verder hebben wij net een groot bed besteld. Zo'n huisje zeg maar... Maar dit was in onze ogen nu noodzaak, omdat ze vorige week uit haar ledikantje 'gesprongen' is in drift-bui . Dus het ledikant wordt te link. Anders had ik haar graag tot haar 2,5 minimaal in het ledikantje gehad. Het is wel zo knus.
    Nu moet ik wel bekennen dat ze een week aan het spoken is geweest snachts, dus op dat moment dacht ik ook weleens van.. hmmm zou het dan toch tijd worden voor een groter bed.. nouja, na een paar dagen kwam het antwoord dus toen ze eruit viel.
    Ik hoop dat het goed zal gaan in het grote bed... Ik hoor vaker dat het tégen verwachting in goed gaat, dus daar hoop ik maar op........

6. mirjam2112

Demi stond vanmiddag ook met 1 voetje op de rand vh bed en zei klimmen !!
    Gaat niet lang meer duren...

7. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wij gaan volgende maand ook naar een peuterbed, dus nog even geen ervaring mee.
    ook zijn we nu inderdaad bezig met de tuitbeker, mijn advies: als het warm weer is, en lekker in de tuin oefenen met water. hier begint ze het een beetje door te krijgen, alleen vaak nog te enthousiast en dus helemaal nat.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Demi ligt niet (meer) in een slaapzak? Dat is namelijk ook iets wat het nog tegen kan houden, omdat ze dan iets moeilijker kunnen klimmen.

9. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Peuterbed kan denk ik al wel hoor!
    Iris drinkt al een tijd uit een gewone beker, we heben alleen een tuitbeker voor onderweg. Wij hebben t haar geleerd door er yoghurt in te doen; dat stroomt wat langzamer en zo kreeg ze niet gelijk een hele beker over zich heen als ze te enthousiast was. Na een paar dagen had ze t door.

10. mirjam2112

Nee al een jaar niet meer in de slaapzak.. Ze werd er alleen maar geïrriteerd van..

Das een goeie van de yoghurt :D

11. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    badwater is inderdaad niet om te drinken, tenminste wij vinden dat ook niet goed. zou dus een andere methode proberen. wij doen het na het tanden poetsen dan mag hij "spoelen" ( lees slokjes proberen te drinken uit een plastic beker waarin water zit.)wordt hij dan nat dat is dat niet erg erna volgt immers het bad.

12. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wat je andere vraag betreft. mijn oudste is net voor haar tweede verjaardag over gegaan maar ze was altijd al vrij rustig en wijs voor haar leeftijd. ik was hoogzwanger en kon haar niet meer tillen en bovendien was ze te groot voor het babybedje geworden. we hebben het geprobeerd en het ging gelijk helemaal goed.

de middelste was ook rond die leeftijd omdat hij ook groot was en steeds zijn hoofd stootte. en soms gewoon eruit klom. liever had ik hem langer erin gehouden want hij was erg druk en beweeglijk en vooral heel drammerig ik vreesde dus het ergste. hij kwam dan ook geregeld uit bed of viel er letterlijk uit of hij lag dwars of op de kop in bed te slapen. maar zijn favoriete houding was met zijn hoofd op bed en de rest op zijn knieén ervoor. hij bleek later adhd te hebben. dus hij is altijd druk en beweeglijk gebleven.
    we hebben jarenlang een matras voor zijn bed gehad en elke keer als we dachten dat het een tijdje goed ging en de matras weghaalde knalde hij promt weer uit bed met een doffe dreun. uiteindelijk heeft dat matras er dus een jaar of 7/8 gelegen.maar ik ben ervan overtuigt dat hij bij de uitzonderingen hoort hoor.

de jongste is nu net een jaar en ik hoelang dat bij hem nog gaat duren weet ik niet. ik hou hem zolang mogelijk in het babybedje tot hij eruit klimt of ook niet meer erin past net als zijn broer en zus.

13. firegirl

firegirl Niet meer actief

Emma drinkt eigenlijk nog maar 2 of 3 maanden uit een tuitbeker, maar we zijn al druk aan het oefenen met een gewone beker. Zolang ik die vasthoudt gaat dit echt erg goed. Ze moet nu nog even leren om het zelf te doen en niet te snel te gieten ;). (met yoghurt wel een goed idee trouwens!)

Een peuterbedje zou ik nu wel willen kopen (ik kijk haar graag groot haha), maar moet nog maar niet. Ze slaapt er nog prima in en kan er zo niet uitkomen. Hier ook geen slaapzak meer (ritst hem open en doet de benen eruit...), maar ook geen capriolen. Rond haar 2de wil ik een meisjeskamer voor haar maken.

14. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik ben hier ook al een tijdje de beker aan het proberen. Hij snapt er nog niks van. Zit dan bellen te blazen in de beker of d'r gebeurt gewoon helemaal niks haha. De tijd zal het leren.
    Hij hoeft het nou ook nog niet te kunnen hoor, maar ik bied het wel elke dag even aan.

15. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Hier speelt zelfde probleem (bed). Meneer is dus net uit zijn bedje gevallen (zijn op vakantie, dus is het zijn campingbedje). Campingbedje is wel wat lager dan zijn ledikant thuis, maar scheelt niet veel. Was nu met slaapzak en al. Meneer (22 maanden) heeft nu het trucje door dus vrees dat het thuis ook echt niet meer lang gaat duren. Hij zal dus ook eerdaags naar een groter bed moeten. Moet wel zeggen dat een ledikant wel praktisch is, zeker met vakanties: eigen bedje mee en slapen maar.

Lees dus graag mee

16. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Hoeft niet perse hoor dat het nu vaker gebeurd. onze dochter heeft het een maand of 5 geleden een keer gepresteerd, is toen flink op dr hoofd gevallen en heeft het daarna nooit meer geprobeerd

Share This Page