Hallo allemaal Ons dochtertje is nu drie weken oud, we hebben al een zoon van bijna 2 die ook veel aandacht vraagt. Zowel mijn partner en ik zijn sinds woensdag hartstikke ziek, zware influenza. Daarom zijn opa en oma dag en nacht hier om te helpen met onze zoon, het aanleggen bij de bv etc Ik zie het momenteel niet meer zitten. Straks als mijn man weer moet gaan werken moet hij ook nog regelmatig naar Amerika , dat speelt ook nog eens in mijn achterhoofd.. Hoe houd ik dit vol zonder er zelf aan onderdoor te gaan? Mijn koorts houdt ook maar aan , steeds als paracetamol is uitgewerkt zon 40,5 koorts en zweten als een otter.. Huisarts is al twee keer op huisbezoek geweest en zei dat het maandag toch ver weg moet zijn de koorts.. Nou i hope so!
proberen niet te druk te maken,en proberen uit te zieken je mag nog flink wat pcm tijdens de bv. ik heb na mijn spoedsectio met de nodige complicaties nog 3weken 8pcm op een dag geslikt. sterkte!! komt allemaal wel goed
probeer even voor nu je hoofd leeg te maken en op te kanppen, je zal zien als je zo weer op krachten ben dat het een stuk helderder allemaal is
Sterkte! En zoals hierboven ook iedereen zegt, knap eerst maar lekker op em voor de rest loopt alles wel allemaal los. Probeer je niet al te druk te maken en alles lost zichzelf wel op. Knap eerst maar lekker op, beterschap!
Vervelend zeg, beterschap Maar het komt goed..na een paar weken gaat alles meer op de automatische piloot en zijn de hormonen wat meer uit je lijf, dat hielp bij mij ook Mijn man moest ook voor zijn werk naar Amerika en het ging gewoon super met ons drietjes. komt goed echt waar!
Beterschap, weten ze wel zeker dat je geen kraamkoorts hebt? Die balans komt er vanzelf, dat heeft (helaas) even tijd nodig. Ik vond mijn eerste weken ook echt niet leuk, ik was doodop.
Wat naar voor je! Heel veel beterschap gewenst. Alles stapje voor stapje en alle hulp accepteren. Je komt er straks vast wel uit als je man weg is, ook al kun je je dat niet voorstellen. En nog gefeliciteerd met je kleine het wordt geleidelijk aan makkelijker.
Wil je even heel veel sterkte wensen!!! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar als je straks weer beter bent en weer wat energie hebt, kijk je er misschien heel anders tegen aan. Kun je misschien met opa en oma afspreken dat ze de komende weken bv een dag in de week komen helpen met bv wat schoonmaakklusjes, boodschappen of wassen? Of heb je misschien een vriendin o.i.d. die je kan helpen? En je zoontje, kun je die niet 1x in de week ergens onderbrengen zodat je een dagje voor jezelf en de kleine hebt? Ik dacht ook alles wel weer alleen te kunnen na de geboorte van onze dochter, nou, ik wou dat ik meer hulp had gevraagd! Wij vrouwen denken altijd dat we het allemaal wel alleen kunnen, nou, nee hoor, wij zijn ook maar mensen, hihi! Meid, heel veel suc6 en beterschap! X
Hey allemaal Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties Geeft me veel steun! Paracetamol helpt koorts te onderdrukken maar zodra die is uitgewerkt stijgt tie weer tot 40 graden Hap net gebeld en die zei toch even doorgaan met paracetamol maar dan vier keer per dag en maandag zou zeker verbetering moeten te zien zijn.. Anders dokter weer bellen..
Gelukkig zijn de opa's en oma's voor ons druk in de weer blijven zelfs s nachts slapen dus dat is erg fijn
Voor de koorts op vaste tijden paracetamol slikken 4 keer 2 tabletten op een dag. Dus om de 6 uur. Na hoeveel tijd gaat de koorts weer pieken? Zo'n koortspiek put enorm uit. Je kunt daarom ook om de 3 uur 1 tablet slikken om de paracetamolspiegel in je bloed zo constant mogelijk te houden. Ik vind dat je voor een kraamvrouw wel hoge koorts hebt. Heb je de verloskundige hier ook over gebeld? Fijn dat je ouders jullie zo kunnen helpen. Heel veel beterschap.
Dank je! Koorts ging nu na zon zes uur pieken , dus heb goede hoop met vier keer per dag dat ik het klokje rond kan , we zullen zien Verloskundige nog niet gesproken, heb inmiddels Mijn eigen huisarts gesproken en twee huisartsen van de hap. Maandag ochtend niet voorbij dan bel ik en mijn eigen huisarts en verloskundige , goede tip! Maar ben toch eigenlijk geen kraamvrouw meer na 2 en halve week?
Ik weet het niet meer precies maar volgens mij ben je toch 6 weken kraamvrouw? Ik mocht in ieder geval nog 6 weken contact opnemen met de verloskundige als ik zelf klachten had of koorts kreeg.
Ja dat klopt dat heeft ze tegen mij ook gezegd. Heb net zitten lezen op internet erover, die zeggen over het algemeen kraamvrouwenkoorts in de eerste tien dagen. Bij mij is het gestart op de vijftiende dag
Dan zal het wel 'gewoon' griep zijn. Heb je wel vaker zulke hoge koorts gehad? Voor een volwassene vind ik koorts boven de 40 namelijk wel fors.