Waar smeren jullie de huid van je baby mee in wanneer die erg droog is? Ik gebruik nu Balneum creme maar dat vind ik wel lastig smeren. In bad gebruik ik speciale doucheolie van Eucerin en die is wel fijn maar haar huidje blijft droog.
huid insmeren met olie en welke olie maakt niet uit zegt mijn kinderarts gewoon beetje olijfolie doet al wonderen in het badje
Ik gebruik de producten van louis widmer de remederm serie. Smeert lekker en geeft de hele dag bescherming tegen droge huid. Verkrijgbaar bij de apotheek.
Ik heb ook alle dure spullen geprobeerd voor mijn zoontje. Sommige werkte wel redelijk, maar hij bleef schrale plekjes houden. Totdat ik de badolie van Bumblies probeerde. Daar heb je maar weinig van nodig en is echt heel vettig (moet echt iedere keer mijn bad goed uitdoen daarna). Na 2 badjes was mijn zoontje er al zo goed als vanaf. Nu is het flesje leeg en na 1 badje met ander spul is het weer terug....
Baume van La roche posay smeert wel lekker. Is niet zo dik als de balneum, meer melkerig! Laat geen "flim" achter... Ik smeer dus ook met baume! Niet goedkoop, maar doet zijn werk erg goed!
Ik smeer het huidje van mijn dochtertje in met vaseline. Te koop bij de toko, voor donkere (vaak drogere) huidjes. Als je kindje echt een droog huidje heeft is het heel goed en dan oogt het niet vet. Smeer je het op een huidje dat niet droog genoeg is dan is het gelijk een vette bende.
In bad met balneum olie. De olie wel pas in bad doen als je kindje er al in zit. Dan kan het lichaam eerst water opnemen en dan neemt het de olie beter op. Hier werkt dat perfect!