Dreumes net 1, hysterisch wakker 's nachts

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kawaii, Apr 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Mijn zoontje is nu net 1 jaar. Altijd al een slechte slaper geweest, maar het ging een tijdje al best wel goed.. tot een week geleden.
    Hij wordt 's nachts rond een uur of 1 (altijd rond die tijd, scheelt hooguit een half uurtje) wakker, en is dan volledig overstuur. Hij lijkt echt bang, voor wat dan ook. Als ik hem op pak kalmeert hij niet, pas bij een flesje en even tot rust komen (lees: spelen...) op de bank beneden of tussen papa&mama in op bed. Meestal kan ik hem daarna (duurt meestal iets van 45 minuten) wel weer op bed leggen en dan slaapt hij verder. Echter dat lukte vannacht dus ook niet meer. Hij is nog 1,5 uur aan het spoken geweest. Drie minuten stil, even jengelen, enzovoorts.. ik heb hem toen wel laten liggen overigens.
    Als hij zo hysterisch is, kun je hem amper bereiken.Hij lijkt in zn eigen wereldje te zitten. Vannacht had ie ook nog eens een doorgelekte luier, dus we moesten hem helemaal verschonen, ook zn kleertjes. Arm kind heeft de longen uit zn lijf gegild...

Wat moet ik hiermee? Eraan toegeven, uit bed halen, flesje geven? Hij is inmiddels wel op de leeftijd dat hij doorheeft wat er gebeurt, ik ben bang dat ik hem ga aanleren dat ie snachts de fles krijgt als hij zo gilt. Maar laten liggen is ook echt geen optie, hij is zo ontzettend verdrietig, bang ook lijkt het.

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Lijkt wel of hij droomt en wakker schrikt.
    Zou hem igg geen Fv geven maar slokje water is niet erg toch?
    Als hij eraan went zet je bekertje water bij hem in bed.
    Ik zelf zou eerder bang zijn voor de gewenning dat hij uit zijn kamer mag en de 'gezelligheid' die daarop volgt.

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hier ook wel eens an die periodes...
    En vaak is het dan rond 11 uur... Wanneer ik bijna slaap... En daarna dus alsnog laat slaap haha

Ook niet echt te bereiken is ie dan...
    Ik ga dan half in het be hangen en ff met m knuffelen...
    Soms als het heel erg is mag ie bij ons slapen(meestal leg k m na 30 min ofzo wel terug anders slaap ik zelf amper)
    En soms krijgt ie wat water...
    Maar net waar ik op dat moment denk waar ik goed aan doe..

Maar eruit gaan en op de bank zitten oid... Dat gebeurt noooooit.. Snachts is om te slapeb en niet om gezellig op de bank oid te spelen...
    Snachts is ie of in zn eigen bed/kamer en als t echt erg is bij ons..

Dus snachts gewoon zo saai mogelijk houden.. Wel
    Troosten maar niet gezellig spelen oid en evt wat water geven
    En dat wennen aan wt drinken valt best mee../
    Soms duurt zoon periode een week, soms 3 en dan ineens is t weer over en hoor je m een tijd niet meer

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Ik speel ook nooit actief mee met hem mee hoor, hij zit op schoot en hij vermaakt zich ineens weer prima, met zijn slaapzak, mijn badjas of wat dan ook... maar ik snap jullie helemaal. Niet te gezellig 's nachts, anders hebben we straks een probleem.
    Half bij hem in bed gaan hangen en troosten werkt niet, dan blijft hij gillen. Ik moet hem er echt uithalen (en meestal ook verschonen). Ik zal de volgende keer, ongetwijfeld komende nacht, hem gewoon water geven en op zijn kamer blijven. Er staat daar een stoel waar ik even kan gaan zitten met hem. Niet bij ons in bed en niet naar beneden.
    Het probleem is 'm net even dat mijn vriend vroege diensten draait op dit moment, en er om 5 uur uit moet.. als L. dan loopt te spoken om half 2 heeft hij wel een erg korte nacht, daarom neem ik 'm vaak mee naar beneden zodat vriendlief door kan slapen. Heeft vriendlief even pech, denk ik.
    Ik hoop dat het een korte periode is, het breekt op zo!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nachtangst wellicht?
    Lees dit eens, komt dit je bekend voor:
    Nachtangsten ?

Of doorkomende kiesjes? Daar heeft Aiden enorm veel last van gehad.
    Sliep met 11 maanden keurig klokje rond, maar rond 14 maanden begon de ellende weer. Werd elke nacht krijsend wakker....Kiesjes! Bleek daar pijn van te hebben. En kon daardoor niet goed slapen.
    Pas sinds kort slaapt hij eindelijk weer klokje rond.

Wij hebben ook nog even aan nachtangst zitten denken, omdat Aiden ook aardig overstuur was en we hem nauwelijks konden bereiken. Maar blijkbaar had hij last van zijn kiesjes, maar wilde hij ondanks dat ook graag slapen. En was hij daardoor zo in de war.

6. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Kiesjes zou heel goed kunnen! Hij kwijlt verschrikkelijk, bijt op alles en de bijtring is zijn beste vriend opeens weer. De snijtandjes heeft ie alle 8 al, dus de kiesjes zijn wel de volgende op het lijstje.
    Zal Dentinox proberen te smeren, maar hij laat het amper toe dat je in zijn mond komt dus dat wordt een lastige.
    dat nachtangstverhaal heb ik even gelezen. Ik herken het een beetje, maar hij is niet zover van de wereld, denk ik. Hij wijst troosten niet af, en volgens mij is hij echt wakker. Kiesjes zou dan logischer zijn...

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mss idd nachtangsten.
    Heeft mijn zoontje ook wel eens af en toe last van en is heel raar om te zien...alsof je ze niet bereiken kan.

8. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    mijn zoontje doet het ook.. Soms al vanaf 9 uur (gaat om 7 uur naar bed) en dan is het krijsen.. Soms kan ik m in zn bedje troosten en soms moet ik hem er echt uit halen.. Regelmatig verhuist hij dus rond 12en naar onze kamer om allemaal beetje aan de rust toe te komen.. Erg lastig en vermoeiend maar wat het nu is?? ik gok zelf kiesjes bij ons mannetje

9. Lola Jade

Lola Jade Actief lid

Apr 24, 2012
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben volgens mijn omgeving helemaal een slechte: samen slapen. Dus ik ben er altijd voor troost of een slok...

Lijkt me moeilijk om hem 'aan zijn lot over te laten' in bedje als hij zo bang is. Ik denk dat een fase is. Meer dromen, indrukken overdag verwerken. Hij is niet zo bang voor de lol of omdat hij het acteert... althans zo klinkt het niet...

10. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Onze meiden troost ik altijd als ze bang lijken en onze dreumes van 13 maanden mag ook best een flesje (zeker als ze op een dag slecht heeft gegeten), maar we gaan in geen enkel geval naar beneden als het na onze bedtijd is.
    Als het langer duurt dan een kwartier en ze zijn nog steeds niet echt gekalmeerd, mogen ze bij ons liggen. In elk geval tot ze slapen. Maar dat is omdat ik er weer vroeg uit moet en ik het echt niet trek om zolang bezig te zijn ;)
    Ik heb nog niet gemerkt dat de jongste (13 maanden) bewust huilt om dit voor elkaar te krijgen. Maar de oudste deed dit wél toen ze 12/13 maanden was. Ze was ziek geweest en er kwamen tanden door en lag met hoge koorts bij ons in bed. Toen ze beter was, wilde ze ook wel bij ons in bed ;) Ze wilde alleen niet slapen. Ze wilde spelen. En dát gaan we dus niet doen. Slapen is tot daar aan toe (best knus), maar er wordt midden in de nacht niet gespeeld. Daar trok ik de grens. Dus toen moesten we een paar nachten "streng" zijn en haar toch even laten huilen. Maar als je gevoel zegt dat hij niet doet alsof, maar oprecht bang is, gewoon troosten hoor en bij je pakken :)

En een zetpil gebruiken als je denkt dat het kiezen zijn.

11. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Hij acteert zeker niet, hij is echt overstuur.
    Afgelopen nacht liep het iets anders.. hij ging pas om 20.00 naar bed (hij was eerder gewoon niet moe) en werd om 21.15 compleet hysterisch wakker, zoals hij eerder rond 01.00 had. Maar even naar beneden gehaald, hij bleef zo ontzettend overstuur. Hij wou geen water, geen melk. Na een paar minuten dikke knuffels kalmeerde hij wel en viel hij (na een minuut of twintig) op mijn schoot bijna in slaap. Ik heb hem nog een zetpil gegeven, voor het geval hij toch pijn had van zijn kiesjes, en weer lekker in bed gelegd. Hij huilde even toen hij merkte dat hij zn bedje weer in moest, maar dat was na 30 seconden al over en hij sliep snel. "Pas" om 4.45 werd hij weer wakker, maar niet overstuur dit keer. Schone luier, knuffel, terug in bed tot 7.45. Best wel prima dus! Aangezien dit zo ging na die zetpil, vermoed ik wel dat het toch die kiesjes zijn die dwars zitten.
    Het 's nachts naar beneden halen zal ik niet meer doen.

12. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Hmm, ze hebben wel dezelfde leeftijd zie ik.. Kiesjes icm sprongetje misschien?

13. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

Dec 23, 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Klinkt voor mij ook een beetje als nachtangst... Die van mij wordt soms ook gillend wakker, dan zit hij rechtop in bed met open ogen. Ik leg hem dan zachtjes weer neer, geef zijn lapje en zijn speen, een aai over zijn bol en dan slaapt hij direct weer verder. In het begin wilde ik hem dan pakken, dat arm kindje, zo angstig! Totdat ik las dat ze vaak niet eens echt wakker zijn, en dat je het alleen maar erger maakt door ze echt wakker te maken.

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    kawaii ik denk ook kiesjes en sprongetje..

giteravond was t ook weer raak.. vanaf 9 uur, zetpil gegeven.. paar keer laten huilen en toen viel ie ook wel weer in slaap (3/4 minuutjes huilen) maar rond 12en ofzo keihard huilen, sliep nog wel half maar lag helemaal krom opgekruld bovenin zn bedje. recht gelegd, maar bleef huilen.. bij ons in bed genomen en hij sliep snel en door tot vanmorgen kwart over 7..

Share This Page