Slapen met koorts? Advies gevraagd!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Staypositive, Dec 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Staypositive

Staypositive Actief lid

Aug 12, 2015
    117
    5
    18
    Utecht
    Hoi allemaal,
    Onze dochter, 8 weken, heeft vandaag d'r prikjes gehad en daardoor wat koorts. hoe doen jullie dat met slapen? Kleertjes uit en slapen in d'r romper (met lange mouwen) of juist kleertjes aanlaten en alleen onder het lakentje laten liggen dus het dekentje eraf? Wij weten het niet zo goed... Wat doen jullie?

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe hoog is de koorts? Niet teveel/te warm aankleden. Ik zou kiezen voor lange mouwenromper en dekentje/lakentje.

Huid op huid met jou/je man liggen(blote huid) verlaagt de koorts ook

3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hangt ervanaf hoe hoog de koorts is. Als het maar een beetje is, verander ik niets. Bij 39 graden wel licht kleden bijvoorbeeld, maar dan toch ook regelmatig voelen in de nek want koorts kan ook net kou meebrengen.

4. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Luchtig aankleden/bedekken (katoen), wel met lange mouwen anders koelen ze 's nachts teveel af, als de temp. weer daalt.

5. Staypositive

Staypositive Actief lid

Aug 12, 2015
    117
    5
    18
    Utecht
    Bedankt alvast voor de adviezen!

Ze had net 38 graden. Ik vermoed dat het nog wel wat op gaat lopen in de loop van de avond....

6. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Ik gaf dr toen al een zetpil... ze zeiden op het CB dat dat al mocht.. van 120mg maar je hebt ook 60mg.

Maar qua kleding: Idd niet te warm maar ook zeker niet te koud want als de koorts zakt en de temperatuur vannacht kouder wordt in de kamertje.
    Ik zou gewoon lakentje en dekentje doen en als ze tot 38,5 koorts heeft een lange mouwen romper met een broekje en alles daarboven zonder broekje.
    Vannacht meet je het gewoon nog een keer op en als het dan gezakt is kan je dr nog een shirtje aan doen als het nodig is.

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou hetzelfde doen als afgelopen nacht en dan tussendoor even een paar keer nekje voelen.

38 is nog geen koorts, telt net aan als verhoging, maar het is altijd sneu voor die kleintjes.

Als je denkt dat ze last heeft: zetpilletje erin!

8. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn dochter heeft nu koorts (40 graden). Die ligt in een romper en zomerslaapzak nu.

Share This Page