KMA, bijvoeding direct onrustig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duvellie, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Mijn zoontje is ondertussen zo een 6,5 maand oud. Krijgt nu ongeveer een maand neocate voeding waarop hij eindelijk beter ging slapen en een tevreden baby werd.
    Met ongeveer 5,5 maand waren we begonnen met bijvoeding. Dit ging moeizaam, maximaal een paar kleine hapjes. Vorige week waren we op vakantie en hadden we voor zekerheid wat potjes voeding meegenomen. Heb ook daar veel vers gemaakt en dus gisteren en eergisteren een potje gegeven. Er staat niks op dat het evt koemelk of sporen ervan zou kunnen bevatten. Nu heeft hij gisteren en eergisteren goed gegeten ervan..
    Maar, zoontje is direct weer onrustig. Kort slapen, persen, huilerig. Echt weer zoals voorheen.

Zou hij dan allergisch zijn voor meer dingen? Zitten er stiekem tot koemelk eiwitten in? Moet ik de kinderarts bellen voor advies? Ik merk dat ik gelijk weer in de angst en stress modus schiet dat het weer zo vreselijk gaat worden.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Op die potjes staat wel allergenen info. Alleen is dat op alle potjes niet altijd even duidelijk zichtbaar. Vaak heel kleine lettertjes, vooral van Olvarit moet je goed zoeken.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In potjes zit vaak ook bijvoorbeeld rijstebloem, heb je dat al los gegeven en was daar reactie op?

Of er zit helaas toch meer in dan men in eerste instantie doet denken. Wat heb je gegeven?
    Als vers wel goed gaat zou ik, indien mogelijk, de potjes weer laten staan en vers geven.

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Als hij nu voor het eerst goed gegeten heeft in die potjes hoeft het niet persé een allergie oid te zijn, maar kan het heel goed gewoon een reactie zijn van de darmpjes op vaster voedsel.

5. baby14

baby14 Actief lid

3 nov 2013
    172
    0
    0
    Ons jongste zoontje heeft ook KMA. De diëtiste raadde aan om alles vers te maken en geen potje te geven. Dan weet je zeker wat hij binnen krijgt. In potje zitten altijd stoffen die in verse producten niet zitten. Ik weet niet wat je voor potjes heb gegeven maar er zijn bepaalde groente en fruit die je beter nog niet kan geven bij een allergisch kind. Ik heb destijds een lijst gekregen met groente en fruit die veilig zijn. Als ze hier niet op reageren kun je over naar stap 2 en dan uiteindelijk producten met ei ed erin.

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 5.5mnd mini-hapjes eten is niet moeizaam hoor, dat is normaal ;) Juist kleine hapjes geven de darmen de kans eraan te wennen. Als je nu merkt dat hij last krijgt van bijvoeding, zou ik rustiger aan doen. Het hoeft echt geen allergie te zijn, dit kan gewoon horen bij vaste voeding leren eten en verteren.

7. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.850
    1.060
    113
    Mijn ervaring is dat als darmen al maanden onrustig zijn door een allergie het een tijdje duurt voordat ze weer in balans zijn. Als ze nog niet in balans zijn kan het zo zijn dat de darmen bepaalde voedingsstoffen niet goed verdragen.
    Hier was dat zo iig. Vers maken idd en langggggzaaaaaaaam nieuwe dingen proberen. 1 voor 1 nieuwe dingen introduceren. Dan weet je precies waarom het eventeel mis is gegaan. Hoeveelheid is nu nog niet belangrijk. Hoofdvoeding is melk.

Deel Deze Pagina