Hier het hetzelfde en het is mij uitgelegd door een jeugdarts (goede kennis). Ze maken op deze leeftijd nog geen onderscheid en leggen geen verbanden. Ze noemen vaak alle katten naar de eigen huiskat. Of in ons geval ook "momo" wordt voor alle gemotoriseerde voertuigen op 2 wielen gebruikt (motor, scooter enz). Onze zoon noemt mijn man ook altijd mama en het maakt hem ook niet uit wie er komt, als het maar 1 van ons is. Het hoofdje kan gewoon het onderscheid nog niet maken en scheert alles over 1 kam. Veel makkelijker.
Ik ben lang 'hamme' genoemd door mijn jongste. En daar bedoelde hij mijn borsten mee Oh ja, dat ik aan zijn voeding en troost vastzat was een bonus. Maar ik was 'hamme'. De jongste heeft de eerste 3 jaar van zijn leven enkel 'hond' en 'paardje' gezegd, iedereen inclusief ik, was 'die'.
Bedankt! Klinkt logisch. Hij is al zo ver met taal dat hij nu net 16 maanden al 2 woorden spreekt. Nijntje uit, toetje op, niet pp, papa nee. Maar mama..... haha Gelukkig zo te lezen voor velen herkenbaar.