Hai! Ik ben alvast opzoek naar een fietszitje. Welke hebben jullie? Wat zijn jullie ervaringen? En vanaf wanneer gingen jullie voor t eerst met jullie kleintje fietsen?
Ligt ook een beetje aan de bouw van je kindje. Wij hadden een bobike, juist omdat die wat smaller is en daardoor betere ondersteuning gaf aan ons smalle lange jongetje. Hij ging met 9 maanden voor het eerst op de fiets. De eerste keren ook echt maar heel even, kort rondje om het lijfje aan de trillingen te laten wennen. Hij kon toen al een tijdje uit zichzelf gaan en blijven zitten.
Hier een Qibbel zitje. Bevalt prima, maar ik heb eerlijk gezegd nooit zo vergeleken omdat ik deze bij mijn fiets kreeg. Maar ze zit er goed in en wij zijn begonnen met fietsen toen ze zelfstandig kon gaan zitten. Eerst kleine stukjes en dan steeds een beetje verder.
Ik heb ook een Qibbel zitje. Ben gaan fietsen toen ons zoontje goed stevig en zelfstandig kon gaan zitten. Eerder niet. Hij was net geen 10 maanden toen.
wij hebben de bobike, prima ding! mijn zoontje kon zitten zelf met 6 maanden maar pas met 9 maanden gaan fietsen, de rug moet wel echt sterk zijn ivm alle hobbels en bochten! vergis je er niet in hoor!
Via marktplaats een bobike fietszitje gekocht. voor 15 euro, incl slotje, zodat ze hem niet stelen! Goede tip misschien. Want in de winkel zijn ze super duur!
Hier een bobike. advies is om pas te gaan fietsen als je kindje zelf zit en zelf kan gaan zitten vanuit lighouding, omdat alleen dan het ruggetje sterk genoeg is om de schokken op de fiets te verwerken. Lijkt voor ons niks, maar is voor die kleintjes best wat. bij de oudste was dat met ruim 11 maanden en bij de jongste met iets meer dan 9 maanden.
Wij hebben de yepp mini, en zijn erg tevreden. Je kunt heen fietsen gaan als het kindjes zelf stabiel kan zitten.
op het moment dat je kindtje kan zitten lijkt me dat en is meestal pas rond 8 maanden maar elk kind verschilt als je eerder doet is ook niet goed voorhet kleine lichaampje wij hebben een bobike kan je ook via internet bestellen wij hebben hem als kraamkado gekregen je hebt hem in allelei kleuren
Wij hebben een Bobike (korte rug variant) sinds 2013 is er een voorzitje met een hoge rug ondersteuning en die had ik liever gehad. Wij zijn gaan fietsen toen hij 9,5 maand oud was.
Hier de yepp, compleet met windscherm. Ging al met 8.5e maand mee maar voelde pas echt goed toen ie 10 maanden was.
Hier Bobike mini city, dochterlief zit er super in, hij is stevig, de riempjes vind ik erg fijn en t windscherm zit gewoon goed. en ik vind m mooi