Hier hebben we dat rond die leeftijd een maand gehad, daarna was het ineens weer over. Wij hebben er niets mee gedaan, soms even bij ons in bed gelegd om tv te kijken of te soezen (dat laatste zelden). Maar vaak er ook gewoon uit al zo vroeg. Sommige kinderen zijn nou eenmaal vroege vogels, ze zijn net mensen. Mij moet je ook niet in bed dwingen, word ik ook vervelend van.
Helaas het is bij die paar keer gebleven. Om half 6 was ze wakker. Ik heb haar laten mopperen. Om 6 uur heb ik haar een schone luier en een flesje melk gegeven in het donker. Na het flesje bleef ze huilen. Om 7 uur ben ik maar gaan op staan. Doe ik iets verkeerd? Ze is wel echt heel erg moe namelijk.
Ik zou toch echt proberen om haar eerst over te laten gaan op 1 slaapje. Ze slaapt meer als 12 uur. Dat is voldoende hoor.
Ze sliep gister avond pas rond half 8. Haar ochtend slaapje en middag slaapje van een uurtje heeft ze nog wel echt nodig. Met 1 slaapje rond de middag red ze niet.
Bedoel je 1 slaapje? Ik heb wel eens geprobeerd om het ochtend slaapje weg te houden maar dat is niet echt een succes. Ze word dan heel erg zeurderig en blijft in haar oogjes wrijven.
Wat hier goed werkt is bij zoonlief op zijn kamer gaan liggen als hij vroeg wakker is. We hebben een matras op de grond met slaapzak en ik zeg dan tegen hem dat hij moet gaan slapen en dat doet hij dan. Zo kunnen we soms zelfs een beetje uitslapen.