Darmkrampen en verborgen reflux...ik ben op...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lizzza, 5 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzza

Lizzza Actief lid

23 jul 2013
    110
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn prachtige zoon van 3 weken heeft constant krampen en voeding wat omhoog komt...
    Inmiddels zitten we op nutrigamen voeding en sinds gister randitine omdat hij slecht ging drinken...
    Maar desondanks een baby die dag en nacht onrustig is.
    Ik draag hem zoveel mogelijk maar heb nog een peuter rond lopen die nauwelijks aandacht krijgt.
    Ik doe echt mijn best en familie ondersteunt me waar mogelijk maar ik ben zo moe. Heel mij lijf doet pijn en ik vindt het zo moeilijk om mijn mannetje zo te zien lijden. Ook voel ik me schuldig tegenover mijn oudste.
    Ooit komt het goed maar ben zo bang dat ik het niet trek.... En daar voel ik me ook weer schuldig over...
    Iemand tips om door deze periode heen te komen..?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Volg je de leefregels op? Mijn ervaring was dat dat juist net dat beetje extra gaf om meer rust te creeeren. Veel zijn belangrijk voor elk kindje zoals niet de fles schudden, minimaal 15, maar liever 20 minuten drinken, niet te veel per fles etc.

Verder zal de ranitidine zijn tijd nodig hebben (maar werkt het niet voor ieder kindje; er zijn andere soorten medicatie)

Verder: acceptatie.
    Ja het is heel zwaar. Ja het is heel lastig om je aandacht te moeten verdelen tussen een onrustige (huil?) baby en een peuter.
    Tips; probeer soms eerst aan jezelf te denken. Dus ga niet in die 10 vrije minuten snel schoonmaken, maar pak een kopje thee en een tijdschrift.
    Vraag familie of partner om de jongste eens een uurtje over te nemen en geef dan bewust aandacht aan de oudste. Of juist andersom.

Je zit nog midden in je kraamperiode. De hormonen stormen waarschijnlijk door je lichaam en dan alles erbij...

Gaat je oudste naar kdv/go/psz? Dan krijgt hij daar ook wel aandacht. Soms gaat het eenmaal anders dan je zou willen, ook dat moet je accepteren. En soms is de tv de uitkomst....

3. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Ik heb net hetzelfde voor! Mijn dochter is 6 weken.
    Ik ben herl blij dat ze mijn eerste is want met een 2de erbij zou ik het ook niet aankunnen.
    Vreselijk he!!!

Ik heb gisteren besloten dat het echt niet verder kon zo.
    Ik was op, zij ook en beide compleet over onze toeren en aan het wenen. Ook de draagzak die anders wonderen doet, had totaal geen effect.
    Op aanraden van onze vroedvrouw zijn wij naar spoed gegaan.
    Nu zijn we opgenomen en komen er verdere onderzoeken.
    Medicatie was ook al gestart.

Veel sterkte! Weet dat je niet alleen bent en zoek hulp, echt!
    Ik ben blij dat ik nu hier ben! Ze is hier ook veel kalmer en ik kan even op adem komen

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vrees dat je het nu even tijd moet geven. Pas drie weken oud en al op nutramigen én medicatie... Ook dat moet zo'n klein lijfje even verwerken. De beste manier voor hem is de leefregels minutieus opvolgen. De beste manier voor jou is aanvaarding.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Weinig tips helaas maar wel heel herkenbaar. Onze dochter is 16 weken en heeft nog steeds forse krampen en verborgen reflux...
    Slapen op de zij heeft haar heel goed gedaan. Maar nu is ze te beweeglijk geworden voor het zijligkussen...

6. Lizzza

Lizzza Actief lid

23 jul 2013
    110
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn hormonen zijn nog volop aanwezig inderdaad. Dat helpt zeker niet mee...
    Met mijn oudste ook een verleden van darmkrampen en reflux dus vandaar is er snel gestart met nutrigamen voeding en sinds gister medicatie
    Die werkt uiteraard nog niet.
    Maar mijn jongste heeft verborgen reflux en slikt en verslikt zich heel vaak. Doodeng. Plus Door het huilen word het erger. Maar krijg hem nauwelijks getroost.
    De leefregels volgen we ook op.
    De enigste echte oplossing is tijd helaas.
    Maar voor nu is het loodzwaar en ik gun mijn mannetje meer rust..

7. Lizzza

Lizzza Actief lid

23 jul 2013
    110
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je
    Mijn gevoel zegt dat we ook wel naar een ziekenhuisopname gaan, zeker als hij zo slecht blijft drinken...
    Jullie ook veel sterkte en Beterschap voor jullie dochter!

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Heb je een draagdoek??

9. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

9 jun 2012
    573
    0
    16
    Heb je weleens kamille thee geprobeerd?
    Een flesje maken, laten afkoelen.

10. Lizzza

Lizzza Actief lid

23 jul 2013
    110
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar vanwege zn darmkrampen worden hij er niet rustig in helaas

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Onze dochter verslikt zich ook heel erg erin, zo erg dat ze rond de 2.5 week oud opgenomen is geweest om die reden. Sindsdien leggen wij haar dus niet op dr rug. Verslikken is op de zij echt veel minder, en voor ons een veel veiliger idee. Heb je al eens zijligging geprobeerd?

Ik heb trouwens geen verstand van kV maar is nutrigamen koemelkvrij?

12. Lizzza

Lizzza Actief lid

23 jul 2013
    110
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hij ligt op zn zij of buik. Rug is onmogelijk.
    Ja nutrigamen is koemelk vrij. Had je dochter ook medicijnen?

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Oké.. Ja bij onze dochter kon en kan dat ook niet nee.
    Nee geen medicijnen gekregen, wil de ka pas geven als ze af valt of bloed op gaat geven. Moet zeggen dat nu ze ouder wordt er wel hele goede periodes tussen zitten.
    Het is echt loodzwaar. Ik zit inmiddels tegen een burn-out aan. Maar ze zeggen dat het met de tijd beter wordt.

Dacht anders nog aan kma maar dat gaat dus niet op...

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Enkel nutramigen aa is volledig koemelkvrij. Gebruik je die variant?

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als hij al zo slecht drinkt, lijkt me dat een slecht plan. Dan neemt de thee in zijn maagje de plaats in van kostbare melk.

16. Lizzza

Lizzza Actief lid

23 jul 2013
    110
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja die gebruik ik

17. Kan je alleen sterkte wensen.. weet wat t is, die ellende ook met dochter meegemaakt.
    Als je alle leefregels en adviezen al opvolgt kan je verder vrij weinig.. En als t je echt teveel
    Word dan naar t ziekenhuis..

18. Lizzza

Lizzza Actief lid

23 jul 2013
    110
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! Ja inderdaad, hoop dat het niet nodig is maar als het wel zo is, is het niet anders..

19. Lizzza

Lizzza Actief lid

23 jul 2013
    110
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte madelein met je dochter! En denk ook aan jezelf. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. I know.

20. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16

Wat een kinderarts! Zou jij eens niet even naar een andere gaan? Een kind zo laten afzien! Dat gaat mij toch te ver! En bovenal ga jij er zwaar onderdoor! Dat vind ik echt niet kunnen.

Deel Deze Pagina