Hoi hoi, We zitten een beetje in dilemma... Als we moeten werken moet ik om 6u op en om half zeven de deur uit. Manlief moet om half 8 de deur uit nu gaat hij ons dochtertje van negen maanden wegbrengen een dag naar de gastouder twee min hier vandaan een dag naar zijn ouders 20 mn. Hier vandaan en een dag komt me moeder. Ze krijgt nog een nachtfles (ja ja ik weet het maar ja tis of dit of wakker liggen met zijn allen!) Nu is mijn vraag wat zouden jullie als ontbijt geven? Ze krijgt rond 1u snachts nog een fles...dus om smorgens dan weer een fles te geven dan komt ze op 5 flessen want ze weigert ook brood te eten... Dacht zelf meer aan een bordje pap met water aangemaakt...en haar dan eerder wakker maken of het aan de oppas meegeven? Wat zouden jullie doen? Thanks voor de reacties
Ik zou haar op tijd wakker maken en een flesje geven. Ontbijten vind ik erg belangrijk en goed om vroeg te leren aan te wennen. Ook al heeft ze in de nacht gehad. Hier at mijn dochter al brood, maar pap kan natuurlijk ook. Hoe ziet je schema er verder uit? Om voorbeeld te geven ons schema met 9 mnd 6.30 fles + brood 10.00 fruit + evt sap 12.00 brood + fles 15.00 koekje oid + sap/thee/water 17.00 avondeten + yoghurt 19.00 fles Mijn dochter kwam ook nog soms in de nacht en dan kreeg ze van mij gewoon nog een flesje. Stond los van het schema overdag.
Hoe oud is je kindje? Pap is inderdaad een goed alternatief als ze echt geen brood eet. Alleen zou ik het niet met water aanmaken, het ontbijt is 1 vd belangrijkste maaltijden. Deze moet je niet 'afzwakken'. Ik zou eerder die nachtfles proberen te verminderen/verdunnen met water. En gaat ze naar de go dan daar ontbijt en gaat ze naar oma dan ietsje eerder uit bed halen.
Hier ook allebei al om 6:45 de deur uit. Zoontje eet dan z'n ontbijt bij onze gastouder. Gaat prima en voor ons allemaal net zo rustig sochtends vroeg
Onze jongste van 14 maanden krijgt 's ochtends nog een papfles. Ideaal als je haast heb 's ochtends, want heb geen tijd om haar een bordje pap te geven. Ik zou het wel gewoon met melk geven en evt proberen een andere fles te minderen.
Ons meisje kreeg op die leeftijd altijd pap als ontbijt. Gewoon granenpap, niet met een smaakje als vanille of appel ofzo. Normaal gesproken kreeg ze dat altijd van een bordje met een lepeltje, wat het best is voor de ontwikkeling van de mondmotoriek. Op de dagen dat ze naar het kdv ging, moesten we er net als jij vroeg uit en hadden we geen zin in het bordje, omdat dat toch wel wat tijd kostte. Die dagen gaven we haar de pap in een fles. Ik had en iets grotere opening geknipt in een speen, die we alleen voor die papflessen gebruikte. De papfles dronk ze echt in een mum van tijd leeg, dus dat was erg handig. Na verloop van tijd werd ze beter en sneller in het eten van pap van een lepeltje en toen zijn we het haar ook op de kdv-dagen gewoon met een lepeltje gaan geven. Wij gaven de pap wel altijd zelf, want als ze eenmaal wakker was, had ze honger (hier geen nachtvoedingen meer rond die tijd), dus wilde ze ook snel eten. Bovendien konden ze dat eerste uur op het kdv echt niet garanderen dat ze haar daar een voeding konden geven, omdat het een drukte was met het brengen van andere kindjes en alle leidsters er vroeg in de ochtend nog niet waren. Ik wilde niet het risico lopen dat mijn dochter zo lang op haar ontbijt moest wachten. Bovendien vond ik het ook wel goed voor haar om even een moment te hebben met ons, zodat ze niet vanuit haar bed meteen naar het kdv werd gebracht.
Om 6.15 zit ik met beide kids in de auto op weg naar de gastouder. De jongste maak ik wakker voor een fles, oudste krijgt een beschuitje met thee. Ik wil niet dat ze met een lege maag in de auto zitten. Bij de gastouder ontbijten ze dan echt, rond 8 uur. Mijn jongste kreeg een maand geleden nog een fles 's nachts. Als je kind geen brood eet, dan kun je pap geven als je moet werken een papfles en anders pap lepelen.
Hier zoontje ook!! Is nu 2 jaar, maar nog elke morgen papfles... Iets anders hoeft hij niet. Pap is bambix aangemaakt met melk. Gezond toch!
Op vrije dagen of avonddienst laat ik haar zelf komen. Op werkdagen : - wekker op 05.25, ontbijten en tas klaarzetten - fles voor dochter maken en haar wekken (meestal wordt ze om dietijd vanzelf wakker) Als dochterlief de fles op heeft mag ze ff spelen op speelkleed en maak ik haar luiertas klaar. Om 6.25 ga ik haar aankleden en ben ik om 6.45 bij de oppas en loop ik 3 min naar m'n werk.
Edit: mocht ik een papfles geven of een bordje pap ga ik het bordje pap klokken op vrije dagen, kijken of ik m'n wekker vroeger moet zetten