Hallo, ons jochie is bijna 9 1/2 maand. De laatste dagen wil hij s ochtends maar moeilijk slapen, en als hij s ochtends slaapt, wil hij s middags nauwelijks slapen. Eerder sliep hij 1 a 1,5 uur per keer. Paar dagen geleden sliep hij ('per ongeluk') s ochtends niet bij de oppas en heeft hij s middags 2,5 uur geslapen. Hier deed hij het prima op. Ik heb hem vanochtend ook weer op bed gehad, maar hij is gewoon boos dat hij in bed moet. Terwijl hij wel lichtelijk vermoeid was. Eerder ging hij gewoon slapen als hij moe was, maar op dit moment dus niet. Moet ik gewoon stug 2 slaapjes blijven volhouden, of naar 1 proberen te gaan met hem? (Natuurlijk wil ik hem volgen in wat hij nodig heeft aan slaap!)
Mijn dochter, acht maand nu, slaapt al weken, maar 1 slaapje.. Van ongeveer, 1,5/2 uur. De rest van de dag is ze wakker. Ze doet het hier prima op..wel slaapt ze de nacht zo 12,13 uur aan een stuk door.. Je kan het altijd proberen, je komt er snel genoeg achter of het lukt of niet..
Arian, s nachts maakt hij ook weer langere nachten. Laatste tijd waren het 12 uurtjes, laatste nachten zijn het er weer 13.
Hier een maandje ouder maar hij sliep eerst ook 2 keer maar nu de laatste 2 weken ook maar een keer.. 's morgens slaapt hij alleen bij de oppas soms een half uurtje in de buggy als ze de oudste naar school brengt.. 's middags slaapt hij dan meestal 2 of 3 uur en dan kan hij ook weer tot 18.45 door.. ik denk dat als hij misschien straks gaat lopen enz. wat actiever wordt dat hij dan vanzelf wel weer extra moe is.. en misschien weer naar twee slaapjes gaat.. en als dat niet zo is dan is het ook geen probleem..
toevallig had ik vorige week eenzelfde toppic. Hier ook sinds kort regelmatig maar 1 slaapje. Vandaag toevallig wel twee, maar eentje daar van was een half uurtje.. dus dat is ook wel erg kort.