Ik vroeg me af of - als het warme weer aanhoudt - een baby van bijv. Een paar weken oud al in een zwembadje mag (gewoon in de tuin)?
Nee, zou ik niet doen. Voor de baby is het nutteloos. Pas leuk als ze gaan zitten. En daarbij is het te koud. In een gewoon binnenzwembad word het vaak pas aangeraden om pas te gaan zwemmen als kleine minimaal 6 tot 8 weken is.daarvoor is het echt te koud omdat ze zich niet goed op temperatuur kunnen houden. Zeker buiten.
Ik deed damien altijd het babybadje buiten zetten, zonder standaard.dan vulde ik t met wat lauw water zodat ie toch wat kon afkoelen. Erna deed ik m in wikkeldoek en dan sliep hij heerlijk in de tuin.
denk dat ik de baby dan eerder buiten in de tummytub of gewoon babybadje zou doen en dan met de normale bad temperatuur van 37 graden. zwembadje nog echt te vroeg lijkt mij.
Ik zou het pas doen als ze goed kunnen zitten, dat was bij ons met een maand of 6-7. Of heb je een groot bad in je tuin waar je zelf in gaat, en dan je baby vasthouden? Dat kan wel eerder, maar dan moet het water echt goed warm zijn. en of je zelf nou blij wordt van een 35+ graden bad in de warmte....
Waarom niet? Het is nu buiten vaak warmer dan binnen Wel geen koud water, volgens mij moet het water minimaal 34graden zijn bij die hele kleintjes
Waarom zou je een baby van een paar weken oud in vredesnaam in een zwembadje willen laten "spelen"? Als je een beetje gehecht bent aan een goede rug dan zou ik het vooral niet doen Die kleintjes slapen voornamelijk de hele dag en mogen ook maar even in bad ivm afkoelen / droge huid dus ik zou nog even wachten met het kopen van een zwembadje
Zo heel pasgeboren zou ik t niet doen.... Onze kleine heeft vandaag voor t eerst in badje op t balkon gezeten, nog geen 5 minuten (of misschien net wel), alleen maar even om af te koelen en t haar even laten ervaren. Ik zat op een krukje ernaast en heb haar hele tijjd vast gehouden (Heeft wel geholpen, daarna heeft ze heerlijk geslapen )
de oudste ging met 4/5maanden voor het eerst buiten in bad, had het babybadje buiten neergezet. Jongste was maand of 8, is van augustus dus moest wachten op het volgende seizoen
Toen mijn dochter 2 weken was heb ik het wel gedaan. Was toen n hittegolf volgens mij, maar had het water te koud dus ze vond t niet leuk maar als je water n graad of 36 is kan het wel hoor
Ik zou een baby pas in zo'n badje laten zitten vanaf een maandje of 6-9, als hij/zij stevig kan zitten. Een jonger babytje zou ik niet in buitenbadje doen... niet echt zinvol, vind ik persoonlijk. Een klein babytje gewoon lekker in zijn/haar romper of luier laten liggen en extra vaak aanleggen (bij BV) of evt wat water geven (bij kunstvoeding)
Onze kleine ging drie weken geleden pas voor de eerste keer. Nou had het eerder niet veel zin met die kou. Maar we hadden een laagje water en een paar emmers warm water erin gedaan. De kleine heeft een tijdje in de babyfloat gezeten. Zo'n gele band met zitje. Na 10 min vond ze het weer genoeg. Als je de kleine wil afkoelen zou ik lekker onder de douche/in bad gaan. Maar niet buiten.
Hier met siem zaterdag bij cp gezwommen heerlijk. Koudere water verraste me wel. Wist dat het minder zou zijn dan het babybadje thuis (37 graden) maar zoveel minder... Maar siemmvond heerlijk! Een kennis van me heeft haar baby 8 wkn in een swimtrainer gedaan en die heeft heerlijk rondgedobberd... Die ga ik ook aanschaffen. Tis ook afhankelijk hoe je kleine is... Siem is waterrat, vind het bad met mij ook geweldig... En hij kan zijn hoofdje al goed en lang ophouden Aan te raden is na verloop van tijd je baby al aan koudere badtemperatuur te laten wennen door het badje thuis kouder te maken...
Het is misschien wel warmer buiten maar doordat er een windje staat is het buiten het badje toch een heel stuk frisser. Huidje van ons zoontje is vaak best koel als hij buiten nat is. Nou is hij geen baby meer en kan dat prima hebben maar een baby zou ik niet snel doen. Heb ik vorig jaar trouwens ook niet gedaan toen hij wel nog een baby was.
Als je kleintje nog niet echt stevig zit, en je wil het toch een beetje laten afkoelen, kun je natuurlijk ook gewoon en laagje water in een badje laten lopen waarin ze kunnen liggen en ze daar in leggen. Kan ook op de buik dan. Vinden ze vaak wel leuk, maar dan moet je kleintje natuurlijk al wel zijn/haar hoofd omhoog kunnen houden. En inderdaad niet met koud water. Als een kleintje nat is, koelt het ook sneller af, ook als het wel warm is buiten. Niet elk kind kan zichzelf goed warm houden, ook niet met 25 graden. Een zuchtje wind is dan vaak al genoeg om het koud te krijgen voor de kleintjes.
Ik vind niet dat ze er pas wat aan hebben als ze goed kunnen zitten. Mijn zoontje heeft zich gisteren heerlijk vermaakt in t badje, maar kan nog niet zelfstandig zitten. Maar met klein babytje van paar weken zou ik t niet snel doen... anders lekker binnen! Jullie tijd komt nog wel!!
Hier vind hij het heerlijk! Zelfs in bet grote zwembad maar daar doen we hem wel alleen maar met de beentjes in, hoewel hij zichzelf helemaal nat spartelt. Hij vind het echt leuk hoor! Werd boos toen we eruit gingen en was weer tevreden toen we erin gingen. Wel goed afdrogen. Bij die hele kleintjes kan je toch het babybadje buiten zetten, of je die prutskes nu buiten of binnen in bad doet maakt geen verschil, als er geen harde wind is natuurlijk.