Me kleine meisje wil niks op haar hoofd hebben. Geen muts of petje. Nu gaan we van de zomer naar Zuid - Frankrijk. Daar is het nu al goed weer en zonnig dus lijkt me het handig als we op pad gaan dat ze een hoedje of petje op heeft voor de zon. Ze heeft amper haar op haar hoofd en ben bang dat ze verbrand. De kap van de wandelwagen kan naar beneden en we hebben een parasol, maar als je wandelt dan heeft ze op een gegeven moment toch de zon op haar hoofd. Je blijft dan de parasol verplaatsen. Alles wat we op haar hoofd zetten trekt ze gelijk af en gooit dit weg. Dit doet ze al vanaf baby af aan. Heeft iemand tips dat ze toch haar petje of hoedje op houdt?
Geen tips, maar ik lees wel even mee. Mijn dreumes van bijna 2 heeft precies hetzelfde. Hij wil níks op zijn hoofd. Geen pet, geen hoedje. Laatst zelfs een bandana gekocht omdat ik her en der hoorde dat dat nog wel eens kan helpen. Nou niet dus. Misschien wat voor jou kleine meid een bandana? Hier helpt het in ieder geval niet. Vind het op zonnige dagen ook erg lastig hoe ik dat nou moet doen. Hij heeft een redelijke bos met krullen, ik smeer daar wel vaak zonnebrandcreme in maar dat wordt zo'n vreselijk vette bedoeling.
Hier ook niks tenzij we wandelen, we moeten die pet dan wel al wandelend op zijn hoofd zetten. Dat is een hele kunst
Misschien een goed loszittende pet/hoed proberen? dan heeft ze er minder last van en met een beetje afleiding erbij vergeet ze misschien dat er wat op haar hoofd zit.
Mutsje met touwtjes voor onder de kin is hier de oplossing.. Op doen strikje erin en een koekje in d'r hand geven
Hier lukt het ook alleen als hij is afgeleid. Dus tijdens het fietsen of tijdens het lopen. Met een koekje nog niet geprobeerd
Alle mogelijke dingen geprobeerd...kan alleen een hoedje opzetten als ze slaapt. Zonnebril precies hetzelfde. Ze gaat dus met punkkapsel van de zonnebrand de zon in. Het is geen gezicht en gaat ook steeds lastiger omdat de haartjes wel wat langer worden nu...maar ze is geslaagd voor de behendigheidsproef en de koordjes trekt ze eraf of ze haalt de knoop eruit. Ooit zullen we met dr kunnen praten en dan komt het wel goed
Probeer een andere manier van ermee omgaan, maak er eerst een spel van. HIer was het op en af en op en af. Daarna was ze ooooooh zo mooi met de zonnehoed. Ze laat het nu prima zitten. Ook de zonnebril trouwens.
Hier ook altijd zo zelfs bij slaap niet kan. Strikje knoopje haalt en opent ze ook gelijk. Wat wel kan is dat je altijd hoed op doet dus hele dag door thuis etc net wakker gelijk op. Haalt eraf-weer op en zo paar dagen daarna zal ze het accepteren. Dat doe ik zo met strikjes en haarbandjes. Ze heeft nu netwakker altijd speeltje in en haalt het bijna nooit weg. Als ik voor de fotoshoot moet haarbandje op dan oefen ik ervoor paar dagen Hetzelfde met muts als ik het 24/7 twee dagen op krijg dan erna is geen probleem maar als je dag overslaat moet je weer oefenen hihi Zonnerbril zal hier echt niet lukken Ik maak mij daar niet veel zorgen hoofd onder haar kan wel verbranden maar minder snel dan gezicht/schouders en ik hou haar dan meer in schaduw
Bij mijn dochter lukt het ook niet hoor. En een zonnebril ook niet. Ik heb er ook geprobeerd een spelletje van te maken, maar dat is niet gelukt. Gelukkig heeft zij wel al een bos met haar en slaapt ze op het warmst van de dag. Tot nu toe is ze op vakantie niet verbrand.
Hier geen optie dus dan houdt t gewoon op wat mij betreft. Smeer zijn hoofd in met zonnebrand. Heerlijk vet en ranzig en het ziet er niet uit maar t is niet anders.
Hier gebruiken we ook een bandana of een buff zoals dag ding dan heet. We maken daar een hoedje van zonder klep of iets. Als we dat ding opzetten leiden we hem even af met iets anders en dan vergeet ie dat ie dat ding opheeft. Zodra hij perongeluk weer doorheeft dat er iets op zijn hoofd zit begint het spelletje weer van voor af aan...
Dank jullie wel voor de tips . Vandaag moet ik toch ff de stad in en ga ik is kijken voor een bandana. Ik neem aan dat deze er dan zijn in dreumes formaat?