sorry maar mischien ben ik wel gek hoor! maar als ik mijn kind achterlaat bij mijn vader wil ik wel vantevoren weten als ze met auto weg gaan zodat ik stoeltje achter kan laten en als mijn vader en zijn vriendin mijn dochter zo mee nemen ja dan vind ik ze erg onverantwoordelijk en denk ik ook dat ik een poosje haar daar niet alleen zou laten...
Dat zie ik ook best vaak. Soms als ik bij school stal te wachten dan zie ik ook een moeder die haar kinderen allemaal los vervoerd, volgens mij neemt ze ook altijd nog neefjes/nichtjes of andere kinderen mee, maar alles zit los op de achterbank en voorstoel. Oh ja, ze heeft 1 zitje, maar daarvan zitten ook de gordels los. Kinderen zitten achterstevoren met hun knietjes op de bank etc. en zo rijdt ze weg. Onbegrijplijk.
Zeg ik dat ik dat doe dan? We gaan er nog steeds gewoon op bezoek hoor, ik laat hem alleen voorlopig niet meer zonder ons toezicht bij hen achter. Het vertrouwen is weg.
Als een kind niet in een autostoel zit, dan aub zelf in de gordel zetten en niet op schoot. Als je namelijk een ongeluk krijgt duwt jouw gewicht het kind tegen de gordel aan en duw je je kind dood. Als er dus een situatie is waar je vindt dat het niet anders kan dan zonder stoeltje in de auto, dan los het buikgedeelte over je kind en een volwassene ernaast om het kind op de plek te houden. Ik heb zelf in Nederland 1 keer mijn kind zonder stoel vervoerd, we zaten met zijn 7-en in de auto en eigenlijk heb ik er nog steeds spijt van, hoewel er niets gebeurd is. Ik zit dan gewoon zo ongemakkelijk. Op Kos in de taxi, had ik hem naast me in zijn eigen gordel. (en ik heb doodsangsten uitgestaan) We zijn met de taxi (op kosten reisverzekering ivm ziekte op vakantie) van brussel naar huis gebracht. Ik heb toen gemeld dat ik niet zo'n stuk in de taxi ging zonder goedgekeurd stoeltje. Dat was dus netjes vantevoren geregeld via de alarmcentrale.
Als ik van te voren meerdere malen laat vallen dat ik absoluut niet wil dat mijn kinderen zonder autostoel vervoerd worden lijkt me dat toch duidelijk, en hoef ik daar niet achteraf nog eens afspraken over te gaan maken. Ze wisten dat ik het niet wil hebben en het levensgevaarlijk vind, ze doen het toch, dus ik vertrouw er niet meer op dat ze in het belang van mijn jongen denken maar aan hun eigen pleziertjes. Het gaat niet om een kleinigheidje! Het gaat om de veiligheid van mijn zoon en daarin geef ik geen tweede kansen. Dat heeft niets te maken met straffen of afstraffen maar met het beschermen van mijn kind. Ik kan er niet op vertrouwen dat zij (in mijn ogen, want blijkbaar zijn er mensen die het best vinden kunnen om zonder stoel te rijden) verantwoord met mijn zoon omgaan in mijn afwezigheid. Dat zorgt ervoor dat ik niet met een gerust hart wegga als hij daar is en dus doe ik dat niet meer. Niet om dan te kunnen zeggen ne ne ne ne ne jij luistert niet naar mij DUS mag jij niet meer op mijn kind passen. Verder kan ik redelijk met mijn ouders overweg en blijf dat ook doen. Enkel dit niet meer.
Maar ik snap niet dat je ouders (was het toch he) zelf het niet inzien dat het niet kan...dus buiten of jij het hebt aangegeven of niet...dit zou mijn vertrouwen wel beschamen want als ze hier al zo over denken
o ja ik snap dat je het niet leuk vind maar zo erg zou ik dat nou ook weer niet vinden. Mijn ouders hebben laatst mijn kids opgehaald bij mijn vriendin (omdat ik in het ziekenhuis lag) en toen was ik zelf vergeten de maxi cosi mee te geven en zij waren het stoeltje van mijn dochter vergeten mee te nemen dus hebben ze ook de kids op schoot genomen. Ja ik vond het erg stom van mezelf en van hen maar ik heb ff 2 minuten gebaald. Ik zou echt niet zeggen dat ze daar niet meer mogen komen. Gewoon duidelijk maken dat je het niet wilt hebben en zelf het autostoeltje achterlaten voor de zekerheid.
Ik ook niet, mijn man en ik hadden echt niet bedacht dat mijn ouders (inderdaad) dit zouden doen. Wel werd ik zelf vroeger in zo'n mandje op de achterbank vervoerd maar dat was toen ze poep nog met een lange oe schreven, uit de tijd dus. Ik vind het wel zo erg. Kijk in jouw situatie was het de bedoeling dat ze de kleine op gingen halen, daar gingen ze speciaal voor en jij wist dat ze geen autostoel hadden en bent zelf vergeten de maxi cosi mee te geven. Ik begrijp dan niet dat je ouders daar zelf niet om vragen, maar dat achterwege gelaten. Blijkbaar zouden de mijne dat ook niet doen Ik heb mijn zoon voor een uur of drie bij hen thuis gebracht en ze hóefden de deur niet uit en hebben er ook niets van gezegd. Ik heb dus niet eens de kans gehad een stoel achter te laten. En het was bekend dat ik het absoluut niet wil hebben.
ik ben het helemaal met je eens... Alsof het dan gewoon wel kan alleen omdat je het vergeten bent? Het kan gewoon nooit vindt ik!
Vind ik ook, maar ik wil debby verder niet afbranden ofzo, we verschillen alleen van mening maar het is een lieve meid verder.
Nee is ook zo ik ook niet hoor! Eigen mening moet kunnen toch...en die heeft Debby ook altijd dus zij begrijpt het wel haahahhaha als ik stom overkwam sorry Debby Ik wil alleen maar zeggen dat ikzelf nooit het risico zou nemen....maar dat komt ook doordat ikzef een ongeval heb gehad omdat iemand anders niet oplette
mijn ouders dachten dat ik de maxi cosi bij mijn vriendin had achtergelaten. Ik had alle spullen in haar huis gezet en mijn kids naar haar werk (peuterspeelzaal) gebracht. Dus die maxi cosi was mijn eigen schuld. En dat stoeltje van mijn dochter hebben ze gewoon zelf maar die waren zij vergeten. En ja ik zou het ook echt niet leuk vinden en het ook wel kenbaar maken maar om je kids daar gewoon niet meer te laten komen vind ik overdreven. Tenzij ts van te voren heeft gezegd dat dat niet mocht. Vroeger waren dingen anders en misschien waren ze zich er niet zo van bewust. Als ts het nu duidelijk maakt dan is het toch goed? Dan zullen schoonouders het toch niet meer doen? Ik heb hier niet het idee dat de schoonouders bewust iets hebben gedaan om de kids van ts in gevaar te brengen. Bovendien zie ik zo vaak kids los in autos van mensen. Ik zou dat zelf nooit zomaar doen maar misschien zagen de schoonouders dat ook en dachten ze dat het niet zo erg was? Als ts het duidelijk maakt dat het wel erg is en gewoon het stoeltje achterlaat lijkt me dat het opgelost is.
sja wat hadden ze dan moeten doen? Gaan lopen met de kids op hun nek (denk zo een 3 uur lopen) of met openbaar vervoer moeten gaan (ja misschien dat maar de verbinding is niet echt handig zeg maar). Het was mijn schuld en aangezien ik op de operatietafel lag konden ze niet even bellen om te overleggen...
Ik vind je reactie helemaal niet overdreven, ik zou erg boos zijn geworden, dit vind ik nu typisch iets wat gewoon simpelweg stom is. Een autostoeltje is veiliger dan los, punt uit. Daar ga ik geen discussies met wie dan ook over aan. Mijn kinderen worden vervoerd in een autostoel en anders niet (noodgeval van ziekenhuis oid daargelaten). Mijn ouders hebben ook 2 stoeltjes voor de kids. Wat betreft de snelheid, geloof mij, een kindje dat los in de auto zit en met 50km per uur een ongeluk krijgt, ziet er niet zo lekker meer uit hoor... Daarvoor hoef je echt niet op een snelweg te rijden.