Dreumes overgeven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 26 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    M'n zoontje heeft vannacht voor t eerst een paar x overgegeven. Eerst twee keer flink (met twee uur ertussen) en daarna meer kokhalzen/klein beetje. Z'n poep is ook wat dun maar dat heeft hij heel vaak alleen stinkt t nu wel heeeel erg.. Kan ik hem gewoon borstvoeding geven ook al spuugt hij daarna meteen weer? Wat kan ik hem het beste geven? Vind t zo vervelend en sneu! Ook steeds omkleden .. :-/
    Hij is 13,5 maand

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik zou hem nu juist bv geven. Vol goede antistoffen en als hij spuugt heeft hij lijkt me weer vocht nodig. Als hij blijft spugen kun je proberen even een paar uur niks te geven om de maag tot rust te laten komen en daarna weer bv. Lekker licht verteerbaar

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Veel drinken aanbieden inderdaad. Dus bv en water bijvoorbeeld.

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hij heeft sinds vanmorgen gelukkig niet meer overgegeven. Heeft al wat bv gehad en verder wil hij niet zoveel, hij drinkt wel steeds wat ORS dus dat is wel fijn. Heeft nu diarree gekregen wat heeeeel erg stinkt.. Ben bang dat het door de kip komt van gisteren, dat ik het misschien niet lang genoeg gekookt heb (we zijn ook in t buitenland momenteel). Kan dit kwaad? Diarree is geel en slijmerig

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hij heeft sinds vanmorgen gelukkig niet meer overgegeven. Heeft al wat bv gehad en verder wil hij niet zoveel, hij drinkt wel steeds wat ORS dus dat is wel fijn. Heeft nu diarree gekregen wat heeeeel erg stinkt.. Ben bang dat het door de kip komt van gisteren, dat ik het misschien niet lang genoeg gekookt heb (we zijn ook in t buitenland momenteel). Kan dit kwaad? Diarree is geel en slijmeeig

6. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Er heerst momenteel een heel raar buikvirus wat maar 1 dag duurt.
    Meerderen in mijn omgeving en helaas ook mijn dochtertje hebben dit gehad. Mijn dochtertje heeft het op dit moment.
    1 dag spugen en dag erna diarree klaagden de mensen in mijn omgeving over. Dochter is sinds vandaag ook echt flink aan het spugen n houd zowat niks binnen..

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh wat sneu! Ik ben nu in t buitenland (bij familie) en verder heeft niemand het hier maar zijn maar even naar de dokter geweest gisteren voor de zekerheid, en zei dat t idd een buik virusje was. Kwam niet door t eten waar ik bang voor was. Hebben wat medicijnen gekregen. Gelukkig heeft hij niet meer overgegeven gisteren maar dus wel steeds diarree en vannacht was alles (laken, pyjama) helemaal nat van de diarree terwijl ik m vrijwel meteen ging verschonen! Hopelijk gaat t vandaag wat beter en steekt hij ons niet aan :) hij wil verder niet echt eten dus dat vind ik wel lastig.. Dan maar beetje bv geven en wat melk enzo..
    beterschap daar, overgeven is zo naar!

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Weet iemand hoelang de diarree kan/mag aanhouden?

9. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Onze jongste heeft met regelmaat buikgriep:( Dat kan bij haar zo drie dagen duren, dan draait de wasmachine overuren, alles smerig. Zo lang ze overgeeft, geef ik vaker kleine beetjes vocht, want een hele plens roept weer braken op. Gewoon voortdurend vocht blijven aanbieden, dan is het volgens mij op deze leeftijd lang zo spannend niet meer.

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Vandaag weer opnieuw overgeven na z'n avond eten (aardappel puree met wortel), vanmiddag ook beetje na z'n banaan en nu net na de bv kwam er een hele golf melk weer uit :/ zijn mondje stinkt ook vinden we. Zou het door kiesjes kunnen komen dit? Ook nog diarree

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou bij zoveel spugen en diarree even rustig aan doen met eten en zorgen dat hij vooral drinken binnen krijgt.
    Dan niet 4x per dag een hele plens, maar elk uur of half uur een paar slokjes.
    Ook met borstvoeding zou ik hem even een minuutje laten drinken en dan weer afkoppelen. Als dit binnen blijft een uurtje later weer laten drinken.
    Borstvoeding is natuurlijk wel heel goed, maar als een maagje zo van slag is komt alles er weer uit.
    Hier zal je zelf een beetje in moeten sturen, want je zoontje heeft waarschijnlijk dorst, dus die zal flink willen drinken, maar dat werkt dus averechts.
    Verder is knijpfruit hier ook grote favoriet bij ziek zijn.
    Oh en verder hoorde ik pas dat melkproducten eigenlijk worden afgeraden bij een buikgriep, dat werkt averechts (borstvoeding uitgezonderd).

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik probeer idd niet teveel eten te geven en steeds kleine beetjes drinken. Met bv is dat lastig in te schatten dus moet m dan idd maar snel weer loskoppelen al gaat dat heel lastig.. Hij laat niet zo gauw los als hij nog niet 'klaar' is en bijt als ik vacuüm probeer los te halen. Ik durf m bijna geen bv meer te geven voor t slapen gaan in de angst dat hij ons beide weer onderspuugt :(
    Ik vind het zo gek dit, hij heeft geen koorts en is ook gewoon actief en vrolijk (soms ook jengelig). Begon donderdag avond, vrijdag alleen diarree en wat koorts, zaterdag was hij weer helemaal fit op de diarree na, en nu weer spugen en diarree.. Wat zou t kunnen zijn, duidt dit op een virus of wat anders?

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Probeer vooral BV te geven, ors is van minder belang want BV bevat alles wat hij nodig heeft, is je eigen ors! De rest doet er niet toe, zolang hij niet suf is, nog plas luiers heeft, mag je het even aankijken maar zegt je gevoel "klopt niet" luister dan naar je gevoel!

14. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik vind het op een virus lijken, inderdaad. Het kan hier ook zo wisselen, ene dagje redelijk en daarna weer hommeles. Maar je kent je eigen kind het best, dus als je het niet vertrouwt, altijd ven naar de dokter.

15. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ben alleen steeds bang dat ie weer gaat spugen als ik hem de borst geef en gaf alleen nog ochtend en avond voeding dus volgens mij komt er niet zoveel meer uit wanneer ik m vaker aanleg (plus heb 1 pijnlijke tepel ineens dus das ook nog een probleempje erbij :()
    Toch maar kleine beetjes proberen dan en geen kleine beetje kunstvoeding meer geven tussendoor ? Hij plast weinig, maar is wel actief

16. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Hoe gaat het intussen? Ik zou elk vocht dat voorhanden is aanbieden als je dreumes zo vaak spuugt en diarree heeft. Moedermelk, kunstvoeding, koemelk, thee, water, diksap, maakt niet uit.

17. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Gelukkig is het over! Hij heeft echt een week lang diarree gehad en ineens was het over afgelopen donderdag. Ik heb ook twee dagen diarree gehad maar hoefde niet over te geven oid dus denken toch aan een virusje. We dachten ook aan de kiesjes maar dat betwijfel ik nu.

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    #18 RoIn, 8 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2016
    Hier kwam juist melk er juist steeds uit. Is toch wat vet als je buikgriep hebt. Kleine beetjes water bleven Veel beter binnen!
    Als je diarree hebt en overgeven verlies je veel zouten, dus de ors deed je heel goed!

Gelukkig is het over.
    Naar hè, als ze ziek zijn. Maar goed. Onze kleintjes hebben weer afweerstoffen moet je maar denken!

19. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja heel naar! Vooral dat overgeven vond ik zo vervelend. Maar gelukkig was dat niet zo veel/vaak. Idd de melk kon hij niet zo goed verdragen dus probeerde dan kleine beetjes te doen van alles. Hopen dat dit voorlopig niet meer terug komt :)

20. OemAdam

OemAdam Lid

19 okt 2015
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    door wat je noemt is het eerste wat in mij opkomt wel de tandjes. kan je geen bobbel in zijn mond voelen van een tandje die groeit?

Deel Deze Pagina