Mijn zoontje is nu vijf maanden en heeft enorme last van winderigheid. Hierdoor slaapt hij heel onrustig 's nachts, hij wordt ongeveer iedere 2 uur wakker, terwijl hij tot zo'n anderhalve maand geleden gewoon lekker doorsliep. Overdag laat hij wel heel veel windjes, maar lijkt hij er zelf geen last van te hebben. We hebben al vanalles geprobeerd, extra boertjes proberen te laten, bedje schuin, slapen op rug zij en zelfs buik maar dat vond hij niks... Ik eet sinds twee weken geen melkproducten, maar dat geeft ook geen verschil. Wie heeft er tips? Hij krijgt overigens nog steeds bv en sinds een paar weekjes fruithapjes. Alvast bedankt!
Heb je al geprobeerd een paar dagen geen bijvoeding te geven? De darmen moeten daar echt enorm aan wennen, en als kindjes er krampjes of andersinds last van krijgen, is het beter om even te stoppen. Soms gaat groente trouwens ook beter dan fruit, maar ik zou eerst een paar dagen terug gaan naar volledige bv en als dat dan goed gaat, een paar kleine hapjes zachte groente geven. Niets moet nog he, dus 1 of 2 hapjes is genoeg (en geen mag ook; melk blijft de belangrijkste voeding!).
Hier is die winderigheid ook best lang geweest. Toe hij alleen flessen kreeg ook al maar naar mijn idee met de vaste voeding nog iets meer. Inmiddels krijgt hij al een paar maandennvaste voeding en hoor ik bijna nooit meer winden. Moet wel zeggen dat onze kleine er verder totaal geen last van had.... Ik denk dat je kindje nog moet wennen aan de vaste voeding.
De klachten waren er al vóór de bijvoeding, we hoopten eigenlijk dat de fruithapjes zouden gaan helpen, het is namelijk een erg hongerige baby.
he kalli! grappig je hier tegen te komen. hoe is het verder? wij hebben precies hetzelfde probleem! onze dochter is wel ieder uur wakker. overdag doet ze het super en lijkt ze nergens last van te hebben. rond 23u begint het gespook en rond 5u wordt ze weer rustiger. wij geven flesvoeding en hapjes fruit of groenten. zijn er nog meer adviezen? ik ga vanaf vandaag stoppen met hapje. had al keer dag overgeslagen toen hielp het niet en was ze nog heel winderig.
Hier ook een winderige baby al vanaf het begin. Van alles al geprobeerd maar ik denk dat het gewoon bij hem hoort. (Net zijn vader)
Onze dochter is nu winderig door de hypoallergene flesvoeding, se stinken ook nog eens flink hierdoor. Helaas ging de borstvoeding niet...
Oh echt jammer dat er geen oplossing is! De ene dag gaat het beter dan de andere en we kunnen maar niet achterhalen of het aan iets specifieks ligt waardoor hij soms gewoon zeven uur aan een stuk slaapt en andere nachten bijna iedere twee uur wakker wordt... @Aimee: Hoi!!!
Welke soorten fruit geef je? Want fruit is wel 'scherper' voor de darmpjes dan groente. Ik zou ook even helemaal geen bijvoeding meer geven en dan zien of hij er nog zo'n last van heeft. Gaat het dan beter, inderdaad weer rustig opbouwen.
kalli. vannacht hebben wij mogelijk het wiel uitgevonden en wilde ik nog even delen. ze sliep weeeer niet. alleen huilen en jammeren om haar speen. toen deed mijn man het licht aan en was ze ineens rustig en viel in slaap.... ik hoop dat dat het is! het viel ons al eel op dat ze altijd de hele nacht bleef jammeren en id ochtend wel in slaap viel. dus mogelijk is er iets anders aan de hand met jullie baby dan krampjes. iets om te proberen? als dit het is spring ik echt een gat id lucht en kunnen we eindelijk gaan slapen
Aimee, dat zou geweldig zijn als dat voor jullie de oplossing is! Wij hebben van Nijntje een druklampje, daar druk je op en dan gaat hij aan en na 12 minuten gaat hij automatisch weer uit, misschien is dat wat voor jullie. Wij hebben dus ook al vanalles met licht geprobeerd, maar dat bleek bij ons niet te werken. Vorige week hebben we een paar dagen de bijvoeding weggelaten en daar werd het eigenlijk alleen maar erger van. De afgelopen twee dagen hebben we juist meer bijvoeding gegeven, 1x groentenhapje, 1x fruithapje en een vers sinaasappelsapje. Hij heeft twee nachten goed geslapen! Hij is maar één keer wakker geworden vanwege de winderigheid, de andere keren was voor honger. Nu hopen dat dit dan de oplossing is voor ons...