Dochtertje van 19 maanden heeft vaak koorts. Nu weer, het is 4 weken geleden en dat is niet uitzonderlijk. Ze heeft nu 38.9. Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen.
Mijn meisje is sinds mei elke week wel ziek helaas. Ben afgelopen week bij de kinderarts geweest en ze wordt nu helemaal onderzocht, bloed, urine, kno. Is ze vaak verkouden, kwijlt ze veel? Dan kan je een doorverwijzing naar de kno arts vragen. Is vaak een oorzaak van veel ziek zijn ontstoken amandelen.
Mijn oudste dochter had dat ook. Om de paar weken (soms iedere week) opeens hoge koorts (vaak rond de 40 graden). Meestal duurde het maar één of twee dagen. Toen ze bijna twee was, ben ik echina force gaan geven en toeval of niet, toen hield het op. Nu heeft ze nog maar heel af en toe koorts en dan is ze ook gewoon echt ziek.
De ene keer is ze inderdaad ziek, maar een andere keer niet. Ze is regelmatig verkouden, maar niet heel vaak. Het duurt vaak 4 a 5 dagen voor de koorts weer over is. Ik ben van plan om vitaminen te gaan geven, maar echina force is ook nog iets om over na te denken.
Hier ook een klein mannetje met vaak koorts of verhoging. Hij is dan niet altijd ziek, maar wel heel vaak verkouden. Net als je denkt dat de verkoudheid over is, dient de volgende zich weer aan
Ja hoor mijn dochter ook, volgens de huisarts is 10 x per jaar koorts heel normaal voor een kind. Ik vind het zelf wel wat veel,maar we komen er wel aan in een jaar
Ik vind dat wel erg veel. Ik werk zelf bij een huisarts en als een kind zo vaak koorts heeft zonder aanwijsbare reden,denk aan oren/longen dan wordt zo'n kindje toch echt doorverwezen naar een kinderarts. Kan in zeldzame gevallen ook duiden op een ernstiger onderliggend probleem.
Ik vind het ook veel hoor. Maar dit is wat tegen mij is gezegd . Meestal is het 1-2 dagen en dan weer over. Het is niet altijd zonder aanwijsbare reden hoor. Soms is er echt wel wat aan de hand. Maar meestal toch niet.
Het is hier ook niet altijd zonder rede, vorige keer had ze een flinke ontsteking of een andere keer een kinderziekte, maar soms is het voor ons niet duidelijk wat er aan de hand is (zoals nu).