Dreumes panisch door deurbel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben tot nu toe altijd op een appartement gewoond en daar had je zo'n soort intercom. De deurbel ging daar eigenlijk bijna nooit, van de gewone voordeur zeg maar.

Nu zijn wij een paar maanden geleden verhuisd en krijgen we steeds meer bekenden en buren aan de deur. Buurmeisjes, etc. Vandaag is toevallig al 3 keer de deurbel gegaan en Julia schrikt zich helemaal het apezuur. Eerder stond ze ook al eens in de gang en ging de bel, en vanmorgen ook weer. Ze is dan zo in haar spel, dat ze die harde bel niet "ziet" aankomen en ze begint echt heeeel hard te gillen en te huilen. Zo sneu... Ik heb al geprobeerd haar er aan te laten wennen (samen bellen, ik op de bel duwen dat ze het wel ziet aankomen), maar dat vindt ze ook helemaal niet eng.

Iemand nog geweldige ideeën hiervoor? Ik weet het niet zo goed, maar ik sta dus steeds met een huilend kind aan de deur... Als ze slaapt wordt ze er huilend wakker van :(

2. misa

misa Niet meer actief

Oohw wat lastig! Misschien helpt een minder harde/felle bel?

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

misschien je iemand aan laten bellen als jij gewoon binnen bent zeg maar.. bijvoorbeeld vrienden ofzo n dat een paar keer oefenen..

en anders idd een minder harde bel

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik weet niet of t zou lukken, maar misschien is het een idee dat je julia de deur open laat doen, bv niet in het slot doen, en dan iemand laten aanbellen, waarop je haar aanspoort 'open' te doen. er een leuk spelletje van maken.

en anders een andere bel, met een melodietje ipv heel hard?

5. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    misschien een idee om haar zelf een paar keer te laten aanbellen? en er dan heel erg bij te gaan lachen, zodat ze het misschien leuk gaat vinden om op de bel te drukken en ze het geluid van de bel als iets minder erg gaat ervaren?
    En misschien idd de bel iets minder hard zetten? :)

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hier werkte goed dat t steeds de postbode was met een leuke doos(dingen die ik op internet bestel) we doen de deur samen open(hij zegt dan hawwo=hallo en bye bye) en hij mag daarna de doos openen en zo soms ook speelgoed er in. nu huilt hij als t blijkt geen postbode te zijn. misschien moet je mensen leuke dingen brengen vr haar?

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je hebt ook vogel geluid deurbellen die niet schrikend zijn misschien ook n idee?

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bedankt meiden! Het is gewoon zo'n ouderwetse bel, dus geen idee of je die zachter kunt zetten. Hij is wel behoorlijk hard ja. Het is een huurhuis, dus of ik hier zomaar een andere bel op mag monteren weet ik niet.

Ik ga zeker even oefenen met leuke dingen die aan de deur komen. Hopelijk leert ze dan, na het schrikken, dat er iets leuks is!

9. misa

misa Niet meer actief

Zachter zetten kan volgens mij niet met een gewone bel.
    Anders koop je een draadloze bel op batterijen. :)
    Succes!

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik heb ooit n nieuwe bel op gezet hoor, bij n huur huis. het was erg hard. was erg makkelijk te doen. toen ik daar weg ging heb ik hun eigen bel weer terug gemonteerd.

11. adi

adi Niet meer actief

dit wilde ik ook voorstellen, bel verwisselen is niet zo'n karwei. Straks zet je gewoon die oude weer terug.

Wij hebben onze bel ook zacht(er) staan, omdat de kinderen ook zowat uit hun bed springen als de bel op de oorspronkelijke sterkte afgaat.

Oh, en hier vinden ze het leuk om zelf aan te bellen, en open te doen als iemand aanbelt.

Deel Deze Pagina