Ik deed een douche/bad kaart maken bij Lynn. Dan 4x per week in bad en 1 x douchen. En dan elke keer afkruisen en aanwijzen welke dag t was. En als t dan douche dag was, dan wist ze dat t er aan kwam en ging t wonderbaarlijk goed. Eerst d'r tenen, zelf laten doen, ik beloofde d'r gezichtje niet te douchen, die ging met t washandje. En later veel meer douche dagen er tussen maar door t schema wist ze of ze geluk had of pech.
Ons zoontje moest vanaf 1,5 wel onder de douche, want wij gingen toen de badkamer verbouwen en daar wilden wij geen bad meer in. Tot dat moment had hij ook niets met douchen, hij werd dan panisch en wilde alleen op de arm. Wat wel kon bij papa maar ik houd dat echt niet vol dus dat was voor ons niet heel handig.. We hebben wat speeltjes aangeschaft speciaal voor in de badkamer, daar mag hij elke keer wat van uitzoeken om mee onder de douche te nemen. Het ging niet altijd van harte, nu ook nog niet altijd maar als hij er eenmaal onder staat gaat het nu wel goed. Vooral de spulletjes die eigenlijk geen speelgoed zijn hebben hier geholpen, zoals lege flessen shampoo e.d. Maakt het veel interessanter blijkbaar. 2x per week ga ik nu samen met hem onder de douche. Nog steeds wil hij niet onder de douchestraal staan, maar hij is wel lekker aan het spelen en laat zich door mij wassen. Ik vind het prima zo.