Onze Dl is afgelopen weekend weer 's hard gevallen. Op haar hoofd, van bijna 1 meter hoogte dus we konden weer naar huisartsenpost (kregen wekadvies). Dat is al de 2e keer binnen een paar weken. Ik durf haar inmiddels bijna niet meer los te laten als ergens een klimrek of hellingbaan staat. En scherpe schuifspeldjes bekijk ik inmiddels ook argwanend. Is dat overdreven? Ze is nu 21 maanden maar stort zich roekeloos overal in. Klimt b.v. zojuist tot bovenin de klimpaal (2 meter) en laat dan gewoon los
Hier een stuntman van net twee. Klimt en klautert graag op vanalles. Of ik blijf er vlak bij of hij mag t niet.... Je kunt niet alles voorkomen natuurlijk. Ik kom soms een paar handen te kort
Ik ken je gevoel... Hier ook een stuntman rondlopen met absoluut NO FEAR! Vandaag flink gevallen in de speeltuin met pappa. Mijn man was er helemaal ziek van en dat wil wat zeggen! ZL was op zijn rug terechtgekomen en liep even heel erg moeilijk. De schrik zit er nu wel even in. Ergens wil je je kind altijd overal voor behoeden. Dat is ons instinct. Maar zoals Shandy ook zegt je kunt niet alles voorkomen. En ze komen ook op een leeftijd dat ze moeten leren dat sommige onbezonnen acties gevolgen hebben... Ik merk wel dat als ik direct achter ZL sta als hij een klimrek omhoog klimt, zich soms gewoon laat vallen. Zo van : mamma vangt mij wel op! Ga ik verder weg staan dan klimt ie minder hoog en is hij iets voorzichtiger. Ik sta dan wel met een lichtelijk hartverzakking toe te kijken...
Dit is echt heel slecht voor m'n hart inderdaad ! Ze doet ook eng als ik niet in de buurt ben helaas. En anders bouwt ze wel hele hoge lego torens, of moeten de treintjes heel hard vd brug af met het geluid van een racebaan. Het is een thema hier, hoger, sneller...of zoals dl de hele dag zegt; meer meer meer. Hoop dat dit een korte fase is.
Ik hoop ook op een korte fase...maar ben er bang voor! Ik zie meneer hier nog van de bank naar zijn stoeltje springen...daar ligt hij op de grond! Huilen huilen huilen...ja wat had je dan verwacht?
das niet fijn... maar het is wel de leeftijd inderdaad.... hier is onze oudste rond die leeftijd een keer uit zijn kinderstoel gevallen, schrok me rot... gelukkig zijn ze vaak harder dan je denkt.
Springen valt hier hier nog mee, ik leer haar nu met twee voeten springen / hupsen en daar is ze wel even zoet mee. Bezighouden is mijn enige optie nu geloof ik.
Ja hoor, hier ook zo'n klimmer en klauteraar. Vanmorgen de vensterbank op geklommen en zie hem voor m'n ogen naar voren kukelen. Gevolg; zit nu op eerste hulp omdat ons lieve kleine mannetje toch zijn arm gebroken blijkt te hebben
Hier 3 van die klimgeiten. Oudste met 16 maand uit de vensterbank gevallen resultaat gebroken sleutelbeen. Middelste klimt vanaf haar 1e verjaardag op alle klimrekken etc. Ging bijna altijd goed maar meer dan een blauwe plek hield ze er niet aan over. Met 2,9 jaar besloot ze van haar bed naar de kast te springen ( 1,5 meter ertussen) toen ze al in bed lag. Resultaat ze lag op de grond gekneusde ribben en gebroken sleutelbeen.volgens de arts deed ze dat vast niet nog een keer want klimmen zou wel pijn doen . Een paar uur later klom ze alweer in de kast en halverwege kreeg ze dus pijn en liet los 😱 ik zag haar klimmen dus kon haar net optijd vangen. en de volgende dag klom ze op de zadel van een fietsje( met mitella om) want anders kon ze niet door het raam van de Psz kijken. Jongste 15 maand viel gisteren met een salto uit de box schade alleen een tand door zijn tong. Heeft ie er wat van geleerd nee absoluut niet een uur later deed hij poging 2 die mislukte omdat ik er al naast stond. Zit het liefst de hele dag in de vensterbank vanaf dat hij een maand of 9 is. Klom met 7 maand de trap op de basisschool op. Hij is snel en zo weg dus verbaasd mij niet dat het nog een keer mis gaat Ik heb ze altijd de dingen zelf laten doen en pas ingrijpen voor het echt fout ging maar soms voorkom je het niet