Nou meiden, dan word het nu tijd om te stoppen. Laten we elkaar in waarde houden en elkaars meningen respecteren ok? Anders gaat het nergens meer over, en blijft het ook nog gezellig.
Ik ga hooguit alleen heel snel met de deur van de badkamer open in de kamer er tegenover een handdoek uit de kast pakken als ik die ben vergeten te pakken. Maar liever niet.
nee nooit! ik heb mijn zoontje van toen anderhalf uit de sloot kunnen halen en ben als de dood voor water nu nog als hij daar in de buurt is zit dan echt niet rustig
Ik zeg niet dat je haar de huid moet volschelden.... maar ik zou wel boos wordden en duidelijk maken dat dat echt niet kan en er het AMK of de buurtagent bij halen.... een kind van 2 op een drukke rotonde met zijwieltjes of uit het raam laten klimmend, als je daar niks van zegt ben je in mijn ogen medeplichtig..maar goed ik gebruik deze 2 voorbeelden om aan tegeven hoe dit door de ogen van sommigen hier bekeken word....
haha grappig dat jij daar toe oproept.... de meeste dames vallen juist over jouw opmerkingen als ik me niet vergis.....
Gelijk heb je..... maar er is hoop er zijn onderwerpen waar het verbazendlang toch goed gaat.... bijv het topic over fulltime werkende moeders......dat houd vrijlang al stand.....
Dit noemen ze ook wel eens 2e verdrinking, mensen zijn uit het water gered, lijkt allemaal goed te gaan, maar doordat er toch water in de longen / longblaasjes is gekomen kan het toch dat die persoon te weinig zuurstof op kan nemen en in het uiterste geval komt te overlijden. Vaak moet iemand daarom nadat ze 'gered' zijn toch ter controle naar het ziekenhuis.
Dat mag en daar trek ik me niets van aan, als men er niet tegen kan moet men niet reageren. En dat ik het onverantwoord vind is mijn mening maar niet om iemand aan te vallen. Vaak word iets verkeerd opgevat, dat ik iemmand zijn actie onverantwoord noem wil niet zeggen dat ik iemand een slechte moeder vind! En daarbij heb je er hier ook bij die steeds raar op mij reageren overal, reageer dan niet denk ik soms. Maar vandaar dat ik mijn vorige reactie gaf, gewoon ophouden nu is beter toch, iedereen heeft zijn mening nu wel gegeven.
Maar ik ben toch wel erg benieuwd vanaf wanneer men het dan wel verantwoordelijk vind. Ervan uitgaande dat jullie niet van plan zijn tot de dag dat ze het huis uitgaan erbij te blijven zitten, komt er een moment van loslaten. En wanneer is dat dan?
Ik laat mijn dochter van (bijna) 2,5 rustig in bad spelen zonder dat ik er continu bij zit. Ik doe dit al een paar maanden. Natuurlijk wel zo dat ik haar kan horen, en ik laat haar geen kwartier alleen zitten, maar ik ga rustig naast de badkamer naar de wc, of loop even naar boven om de wasmachine aan te doen. Meestal zitten de kinderen overigens met z'n tweeën in bad.
Inderdaad, zo'n soort vraag heb ik al eerder in het topic geplaatst maar nog geen antwoord op gekregen. Ook als je even naar de WC gaat en je peuter alleen laat, kan er in principe van alles gebeuren.
Ligt eraan wat voor bad je bedoeld, een groot ligbad dan nee (die hebben wij niet). Wij hebben een douche en het babybadje. Ik laat ze gerust alleen in de badkamer, ga dan op dezelfde verdieping iets anders doen (was ophangen, handdoeken pakken, kleertjes klaarleggen, etc.) Dochterlief mocht met anderhalf alleen douchen, eerst even wassen en daarna lekker onder de straal spelen (we woonden toen in een appartement) en als ze klaar was riep ze ons. Nu gaat eerst de jongste in het badje en staat de oudste onder de douche, en als de jongste klaar is met bad dan klimt hij eruit en gaat onder de douche staan en spring de oudste het badje in (en als ik de jongste ga afdrogen en aankleden dan schuift zij het badje onder de douchestraal en gaat dan heerlijk liggen badderen, voor zover het nog past). De jongste mocht van mij niet onder de douche gaan staan voor hij echt goed kon lopen en de eerste paar keer even goed geoefend met lopen op een natte vloer. We gaan ook wel met zijn vieren tegelijk onder de douche, dan is het ook moeilijk om iedereen in de gaten te houden. Mijn kinderen zijn echt waterratjes, ze vinden het echt geweldig om in water te spelen en van mij mogen ze. Al doende leert men, zegt men toch? Als een ander dat gevaarlijk vind, dan geld dat misschien dat kind, maar ik kan mijn kinderen 'alleen' laten met water.
Het is bij ons 1 keer misgegaan en sindsdien zit ik naast het bad als ze erin zitten. Mijn zoontje van 11 maanden en dochter van 3,5 zaten samen in bad, zoontje in een badring, water tot zijn naveltje. Ik was bezig met de was ophangen (in dezelfde ruimte, maar keek dus niet naar het bad). Opeens hoorde ik wat geproest. Was zoontje geruisloos opgestaan en uit de badring gestapt. Op zijn buikje lag hij in het water, en hij kon niet zelf omhoogkomen. Dochter zat omgedraaid met een sponsje de tegeltjes schoon te maken en had dus niks door. In een halve seconde stond ik naast hem en tilde ik hem eruit. Hij had niks, huilde niet eens, daar was het echt te kort voor. Maar het heeft weken door mijn hoofd gespookt: wat als? Wat als ik in een andere ruimte stond. Het kan gewoon zo gebeurd zijn. Ik zou nooit maar dan ook nooit de badkamer uitlopen als ze in bad zitten, maar ik dacht dat de was ophangen wel ging. Niet dus, je moet zo alert zijn. Nu ga ik op een krukje naast het bad zitten en speel met de bootjes. Hoop dat moeders die er makkelijk mee zijn door mijn verhaal beter op gaan letten.
Maar ik vind 11 maanden toch echt anders dan 3 jaar. Tuurlijk kan een kindje van 11 maanden zichzelf niet omhoog werken, en een kindje van 3 is te klein om op een ander te letten. Maar kan daardoor een kindje van drie niet alleen in bad?
Mijn dochter (28 mnd) en zoon (4) gaan altijd samen in bad, al een hele tijd. Ik rommel wat op dezelfde verdieping maar laat ze niet lang alleen. Naast uitglijdtden vind ik ook heet water een tijd risico. En ja wij hebben een thermosstaatkraan maar ook een héél handig zoontje. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Mijn zoon van 3 zit wel alleen in bad. Ik ben dan in de kamer er tegenover was aan het ophangen bijv. Ik hoor precies aan de geluiden wat hij aan het doen is. Bovendien ben ik het met femkes eens, een kindje van 1 is een heel ander verhaal dan een kindje van 3. Van mijn zoon weet ik 100% zeker dat hij niet verdrinkt (ja echt) want hij is super voorzichtig en als hij een beetje glijd roept hij al bijna vallen! Hij gaat dus zeker niet staan of rare capriolen uithalen of zoiets. Dus ik denk dat het ook aan het karakter van het kind ligt, of die een beetje roekeloos is of niet.