Dreumes, peuter alleen in bad?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LovelyDK, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik laat m'n zoontje van ruim twee niet alleen.ik heb nl genoeg verhalen gehoord waarbij het echt fout is gegaan en die kindjes waren echt geen twee meer...zelf vind ik het niet verantwoord.bij dit soort dingen ben ik liever te voorzichtig

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier ook... zij gaan in bad, ik ga in de slaapkamer was vouwen, maar ben wel steeds in gesprek met de kleintjes..

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Geen denken aan dat ik onze dochter alleen in bad laat zitten.
    Ik zorg er gewoon voor dat ik alles al bij de hand heb van te voren.
    Ik weet niet hoe het bij jullie kindjes zit, maar onze dochter kan de kranen open draaien.
    Stel als ik er niet bij ben, en ze draait de hete kraan open?
    We hebben wel een thermostaat maar ook daar kan ze aan draaien, dat vindt ik nog een hele goeie reden om erbij te blijven.

4. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Joh slim hoor

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter is véél te bang voor koud water :) - ik heb (oeps) een paar keer er geen erg in gehad dat ze stond te douchen boven en ik dus beneden warm water pakte, waardoor ze boven onder een koude straal stond. Of met het uitdraaien van de kraan, eerst heet uit en dan koud overhouden.. net niet snel genoeg.

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik snap de mentaliteit van sommige hier écht niet... De houding van 'nee dat zou mijn dreumes-peuter-kleuter noooooit doen' en 'ik vertrouw mijn dreumes-peuter-kleuter volledig'

Kom op joh het zijn kleine kinderen! Als die wat in hun bolletje krijgen gaan ze het proberen, ook al hebben ze het nog nooooooit gedaan! Ze zijn nog niet op de leeftijd om gevolgen te kunnen overzien!!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Onze thermostaatkraan kan niet gloeiend heet. Ik geloof dat ie maar tot 45 graden of zo gaat. Daar krijg je een beetje een rode hand van (net als je in een bad stapt wat net te warm is), maar echt verbranden kan niet. Echt heet water komt hier alleen uit de kraan in de keuken.

8. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ja dat is ook zo, maar wat als hij valt, met zijn hoofd op de kraan en bewusteloos valt? Dat zou mijn angst zijn. Ook mijn dochter van bijna 4 laat ik niet alleen. Ik vertrouw mijn dochter ook, maar de dingen om haar heen niet. Water en kinderen is gewoon ontzettend link. En ook al was ik al voorzichtig, ik ben nu overdreven voorzichtig

9. Dreamer88

Dreamer88 Niet meer actief

Hoe kan hij vallen als hij niet gaat staan? Ik vind het hardstikke goed dat je zo voorzichtig bent, maar ik ben ook erg nuchter. Ik ben opgegroeid met een moeder die OVERbezorgd was, bij alles wat ik deed was het kijk uit, voorzichtig, niet rennen, niet springen want stel-dat-je-valt enz.. Dus misschien ben ik daardoor iets meer van het laten gaan.. Want als ik de bezorgdheid toe laat die mijn moeder vroeger had, zou ik geen leven hebben.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hoe weet je zo 100% zeker dat ie niet gaat staan? Ik denk dat dát het punt is wat hierboven gemaakt wordt. Het blijven kinderen.

Daarnaast kan hij ook niet helemaal gaan staan, maar wel met zijn billen omhoog komen, om naar iets te reiken, en dan wegglijden. Is hoog genoeg om dan tegen de kraan te kunnen vallen, bij de meeste baden.

Deel Deze Pagina