Dreumes, peuter alleen in bad?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LovelyDK, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    mijn zoontje van 4 mag alleen in bad ja, ik blij uiteraard wel op dezelfde verdieping.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je kan toch niet helemaal voorkomen dat ze een keertje onder water raken? Hier laatst in het buitenbadje gebeurd, meteen eruit gevist natuurlijk, maar we stonden er bovenop en toch gebeurde het.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik laat haar nu (3,5) wel even alleen als ik boven wat moet pakken. Ik praat ondertussen wel tegen dr/ roep als ik t niet vertrouw.
    In de douche zit ze al langer alleen. Meestal wil ze nog ff spelen als ik klaar ben. Soms laat ik het water nog ff lopen dan.

4. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ik

Hij doucht ook al sinds 20 mnd ( sinds 22,5 mnd alleen )

M'n huis id er ideaal voor, blijf communiceren steeds

5. adi

adi Niet meer actief

Ik vind je echt geen paranoia!
    Mijn dochter is van de zomer in 1 seconde even uitgegleden in het zwembadje in de tuin. Water max 15cm hoog. Ze viel achterover en kwam op haar achterhoofd terecht. En ze schrok zo dat ze dus bleef liggen, onder water.
    Alles duurte bij elkaar misschien 5 tellen, wij stonden ernaast en hebben haar meteen eruit getrokken.

En het is een kind dat normaal gesproken prima zelfredzaam is, maar om dit als een soort gerechtvaarding te gebruiken om een gevaarlijke situatie goed te praten is gewoon naief.

Wij laten kinderen echt niet alleen in bad zitten, geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt. Was loopt echt niet weg en kan ook later opgeruimd worden. Als ik alleen thuis ben kleed ik de kinderen gewoon 1 voor 1 in de badkamer aan, en dan gaan we met zn allen pas weg.

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Pleuren....:$

Maar oké, het gevolg van vallen op een tafel verandert niet als je er wel of niet bij bent. In bad is dat wel anders.

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Sorry maar wat een vergelijkingen zie ik voorbij komen.... Iedereen begrijpt dat het gevolg van een valpartij oid heeeel anders is zodra er water in de buurt is!

Hoe doen jullie dat dan in de zomer met een zwembadje? Daar mogen ze ook alleen in? Of in het pierenbadje op vakantie?!

Onje, ik weet niet of je meerdere kids hebt, ik weet alleen dat je schrijft dat je kind van nog geen 1 alleen in bad gaat... ;)

8. beccie

beccie Niet meer actief

mijn zoontje is net 3, maar ik heb hem ook nog nooit alleen gelaten in bad.
    ik zit er altijd bij en dan spelen we wat met het badspeelgoed,

nou is mijn zoontje soms ook wel wat druk, dan gaat hij staan in bad en wil hij iets pakken waar hij eigenlijk niet bij kan, hij glijdt dus wel eens bijna uit. maar ik kan hem altijd op tijd vastpakken

ik kan wel zeggen dat hij dat niet mag doen. maar als ik 5 sec weg ben weet ik niet wat hij doet. hij is een erg ondeugend type ook.

als ik in de keuken bezig ben met koken ofzo blijft hij wel alleen in de woonkamer spelen, dan is hij altijd mooi bezig met de autootjes en dat vind ik toch heel aders dan hem in bad alleen laten.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik laat mijn zoontje nooit alleen! Zit er niet pal naast maar ben wel in dezelfde ruimte en kan binnen 2sec ingrijpen mocht dat nodig zijn.

10. Onje

Onje Niet meer actief

Pleuren ja ?!

11. Onje

Onje Niet meer actief

Oh is dat zo?

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Daarom zeg ik: Risico = Kans x Impact. De Kans dat er iets gebeurt is even groot, of je er bij blijft of de kamer uit bent. De Impact kan echter groter zijn, als je je niet in dezelfde ruimte bevindt.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Helemaal mee eens!

14. LovelyDK

Onje, ja dat verkondigde je zelf vol trots in het andere topic hoor!

15. Onje

Onje Niet meer actief

Uh ja en? Vol trots verkondigen??? Haha!
    Maare hij zit klem in de badring kan hier niet uit al zou hij dat willen en de badring zit klem tussen de badranden.
    Wat denk je dat ik mijn baby "alleen laat" als het niet veilig is nee toch he.

16. LovelyDK

Toch een beetje een naar gevoel erbij dat je jezelf moet verdedigen?! En wat reageer je net dan met 'is dat zo' ? Ja het is toch zo?

17. LovelyDK

Een baby alleen in bad ís niet veilig ;)

18. Onje

Onje Niet meer actief

Een naar gevoel omdat ik mijzelf moet verdedigen ?
    Haha nee hoor weer niet waar je dat op baseerd.
    Ik leg je uit hoe ik het doe maar mijzelf verdedigen tegen over jou ? ;) nee hoor.
    Is dat zo? Omdat ik vind dat er een verschil is tussen alleen laten.
    Bij 8maanden vouw/hang ik de was op ren ik naar de wc als het nodig is, bij stiefdochter 7 jaar ga ik gerust stofzuigen beneden.

19. Onje

Onje Niet meer actief

Hier wel, denk niet dat jij daar over kan oordelen zonder te zien ;)

20. LovelyDK

Sorry hoor maar denk dat íedereen weet dat een baby alleen met water nooít veilig is!

Deel Deze Pagina